Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De Siggyrol

Regelmatig kom ik in logjes een Rol tegen. Een BreiRol, een HaakRol en vandaag zag ik bij MARIANNE D. prachtige BorduurRollen. Al dat gerol bracht mij op een idee: waarom zou ik geen SiggyRol maken!? Van mijn eerste doos vol siggies heb ik al een TOP gemaakt, maar de doos begint zich al opnieuw te vullen. Met die siggies moet natuurlijk ook iets gebeuren. Dus, afgelopen week ging ik aan de slag. Met een stevige kartonnen koker, wat ongebleekt katoen dat ik nog had liggen, kussenvulling en een heel oud kantje. Het was even nadenken, maar toen was het begin klaar.


In een hobbyzaakje vond ik 4 leuke knoopjes, passend bij de lintjes links en rechts.


De siggies die klaar lagen naaide ik in 3 rijen aan elkaar en daarna met een siersteek en mooi garen op een ondergrond van ongebleekt katoen. Aan de bovenkant 4 knoopsgaatjes en biaisband op de zijkanten. De onderkant heb ik open gelaten, daar kan ik dan later een nieuw stel siggies aan vast 'breien'.


En ook de achterkant kan ik steeds met een lap langer maken.


De bedoeling is dat ik in de loop van de tijd een hele lange loper van siggies heb, die ik makkelijk kan oprollen en netjes bewaren. Misschien dat ik de zijkanten van het quiltje op de kartonnen rol nog ga versieren met een paar licht-groene kruissteekjes. Dat kan altijd nog.
Ondertussen geniet ik ook van de winterspelen in Vancouver. Wat een moed en conditie moeten die lui toch hebben.
Tot slot, iedereen een heel fijn weekend toegewenst.

29 opmerkingen:

Marga BUlt zei

Hallo Chris.
De siggy rol!!!!!
Wat een ontzettend goed idee.
Annelies Hofstede had ook een goed idee maar de muur in de gang is ook een keer vol en om al die siggy's in een doos te laten is ook jammer.
Op deze manier kun je er steeds weer van genieten.
Het zou leuk zijn als er nog meer ideeen komen om de siggy's te verwerken.
Wie weet.
In elk geval wens ik jou een heel fijn weekend toe.
Groeten Margaquilt

Marja zei

Wat een leuk idee zeg.
En het ziet er erg mooi uit.
Veel plezier met de OS.
Jammer dat het zo laat is.
Fijn weekend

Elly L. zei

Wat een goed idee je siggyrol. Ziet er goed uit.
fijn weekend
groetjes Elly

sylvia zei

Chris, je verdient een ........iets...........
wat een superleuk idee!!!!!
liefs, Syl

martine zei

Wat een geweldig idee van je. Ik heb ook nog een doos vol siggies.

Anita A zei

Hoi Chris, wat een ontzettend geweldig idee. Het is weer eens wat ander dan een Siggy quilt!

Lida zei

Wauw Chris, wat een gaaf idee! Ik ben vandaag naar De Lier geweest en zag daar die schitterende rollen, zowel een antieke als een splinternieuwe, ik heb ademloos gekeken, wat een pracht! De mevrouw die de nieuwe heeft gemaakt was er ook, diepe buiging voor haar, ze heeft zich al die technieken eigen gemaakt en zo mooi! Perfect, maar ik moet zeggen dat ik dit idee wel van jou pikken wil!! Wat gaaf!! En wat origineel! Bog een heel fijn weekend, knuffel
Lida

willy zei

Chris wat een leuk idee en het ziet er heel mooi uit.
Fijn weekend

yvon zei

Super idee die siggy-rol....... ook leuk om kleine uitprobeersels in tge verwerken. Ik probeer vaak een nieuwe techniek uit en al die kleine dingen liggen er maar....

Erna zei

Hmmmmm.............., dat is ook al zo'n goed idee. Het ziet er geweldig uit. Eigenlijk heb ik er geen woorden voor. Fijne zondag. Groetjes, Erna

mattie de vries zei

Wat een leuke manier om je siggyverzameling te verwerken. Je eerste siggyquilt was ook al zo mooi en ik weet zeker dat deze ook weer mooi gaat worden.Op deze manier kun je stukje bij beetje je siggies een plaatsje geven.Blijf het volgen, groetjes Mattie.

Inge Slaats zei

Wat een superleuk idee Chris! Ik snap alleen nog niet zo heel goed hoe het moet, vooral het maken van die rol heb ik niet helemaal door (beter gezegd......helemaal niet LOL), maar.....ik ga Erna morgen héél lief aankijken, vragen of zij me wil helpen (oohhh wat ben ik erg hè, zonder mijn zussie ben ik nergens...., zie mijn blog van vandaag)
Jij ook nog een fijne zondag!

Liefs,
Inge

Johanna Zweden zei

Wat enig Chris, en dit neemt ook ziet zoveel ruimte in beslag, en je kan gewoon door siggyen.
Gr Joke

katrien zei

Dit is wel een héél leuk idee.

Hennie zei

Wat een leuk idee een siggyrol.
Groetjes Hennie.

marcella zei

deze kende ik nog niet maar ik vind het een goed idee, geweldig! Je vergat nog het tapisserierolletje. Ik zal er binnenkort weer eens wat meer van laten zien. Het is erg leuk werk om te doen.

Corrie zei

Geniaal idee! Volgens mij heb jij dit als eerste gedaan, dit heb ik nog nooit bij iemand anders gezien Chris, het ziet er enig uit! Chris we hebben ons suf gezocht naar de schoolbordverf, maar niets gevonden. Er is nog één plekje op zolder waar het zou kunnen staan, maar daar kan ik niet bij, heb ik Jan voor nodig en die is nu met Nederlandse les bezig. Ik mail je nog over de stof voor de achterkant van de lappendeken, heb er een vraag over. Dag, dag!!!

Annelies.H. zei

Hallo Chris, even bij Marianne gekeken.
Prachtige foto's, erg mooi.
Gaaf dat jij daardoor op deze manier een siggie rol aan het maken bent.
Ik heb goed zitten koekeloeren hoe jij het doet, ik vind het wel wat, als mijn muurtje vol is. Top idee nogmaals, enne dank voor de tip!!
Enne ja, het is genieten van de Olympische spelen, geweldig hé vooral het schaatsen.
Lieve groetjes Annelies.H.

MarianneD zei

Wat een goed idee van jou Chris! Zo zie je maar hoe we elkaar inspireren...;-)
Ik denk dat jouw idee veel navolging zal vinden!

marian'ne m zei

Schitterend, wat origineel en mooi gemaakt.
De stof met het linde groen zo'n verfijnde combinatie !!

Marijke zei

Wst een enig idee en wat ziet het er weer prachtig uit, over de olympische spelen gesproken volgens mij veranderd alles wat uit jou handen komt ook in goud Ik blijf er in ieder geval van genieten
groet Marijke

Annelies vdB zei

Wat een ontzettend leuk en creatief idee Chris !!

Rian zei

Beetje late reactie Chris, maar ik ben er wég van. Hoe kom je op het idee... Ja, de andersoortige rollen, maar toch... ik zou er nooit aan gedacht hebben. Enig idee.
Liefs
Rian

Saskia zei

Super-idee je siggie-rol!
En die award is helemaal verdiend, hoor!
Ik ben geen quiltster maar kom altijd graag bij je lezen.

Ria zei

Wat een ontzettend leuk idee !!!!

Groetjes Ria ;0)

nelleke zei

Hallo Chris spaar zelf geen siggy's maar je hebt volgens mij vele siggys spaarders een idee gegeven,nu is je rol ook wel erg leuk geworden.groetjes Nelleke

Marga zei

Wat een ontzettend leuk en geweldig idee is dit.
Vind het schitterend, heb er geen andere woorden voor.
Groetjes,
Marga

foekie's fashion zei

Chris, wat is dat een leuk idee,enig hoor!
Groetjes van Joke

sabine.v zei

Je bent een krak ! Leuk idee en zo is het leuk om ze eens te bekijken, net een foto-album die je kan afrollen. En opgeruimd staat ook lekker. Echt sierlijk gedaan hoor! Een hebbedingetje.