Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Siggy quilt

Pfffffff, hij is af! Na heel veel gepieker, passen en meten, snijden en naaien zit de top van mijn Siggy-quilt in elkaar. Ik had me voorgenomen om voor de eventuele randjes, biezen en hoekblokken alleen resten stof van mezelf te gebruiken en dat is gelukt. Omdat de siggies zelf ook van allemaal verschillende stofjes gemaakt zijn, was dat niet zo moeilijk.




Ik ben zelf wel tevreden met het resultaat. Dus weer een top op de stapel om te sandwichen en door te quilten. Ondertussen ga ik lekker door met de siggy-ruil, veel te leuk!

34 opmerkingen:

Elly L. zei

Je mag zeker tevreden zijn met het resultaat. Het is een prachtige top geworden.
groetjes Elly

Klaske zei

Ik vind hem fantastisch, kun je zeker tevreden mee zijn. Succes met doorpitten. Fijn weekend!

martine zei

Chapeau Chris.
Je hebt er een heel mooie quilt van gemaakt.

Gert zei

Jeetje Chris, wat ziet dit er super uit! Erg motiverend voor mij om lekker door te gaan met verzamelen. (hoewel ik nog lang niet zover ben dat ik ook zoiets kan maken ^_^) Ik ben erg benieuwd hoe het eindresultaat er uit gaat zien.

Rian zei

Wát een plaatje, Chris. Enig, zo'n internationaal document! Ik heb zelf ook al het een en ander geprobeerd en naast elkaar gelegd, maar ik vind het moeilijk kiezen.

Annelies vdB zei

Chris ik vind hem geweldig mooi !
Ik hoop echt dat ik hem een keer in het echt kan bewonderen.

katrien zei

Heel mooi vind ik hem,en ja nu maar quilten hé.

Marga zei

Schitterend gewoon, deze zit zo origineel in elkaar.
Complimenten.

Groetjes,
Marga

inge zei

heel leuk geworden! veel quiltplezier!

Annelies.H. zei

Wat een leuke vrolijke top heb je gemaakt van de siggy's.
Gaaf gedaan de molentjes op de hoeken.
Erg origineel.
Ik moet nog even doorsparen en dan kan ik er ook een quilt van maken.

Fijn weekend Gr.Annelies.H.

Corrie zei

Chris wat knap! Om met zoveel verschillende siggies zo'n evenwichtig resultaat te boeken vind ik echt knap en wat een mooie herinneringen zijn hierin al verwerkt!

Yvonne aka sommeke zei

M'n hoedje af Chris! Je hebt al die verschillende siggies tot een prachtig geheel omgetoverd, m'n complimenten!
Goe weekend nog!

Bep Kleingeld zei

Geweldig mooi Chris en met al die kleuren een prachtig patroon geworden. Het straalt zoveel vriendschap uit en heeft een plaats op de cover van een Quiltblad zeker verdiend.
Fijn weekend met een lieve groet van Bep.

Mascha zei

Schitterend, heel knap gedaan. Daar mag je echt trots op zijn.
Groetjes Mascha

elise / tiel zei

Geweldig, Chris, wat heb jij hier een origineel geheel van gemaakt. Ik loop nog steeds te broeden over een idee en deze geeft mij weer een zetje in de richting!!
Fijn weekend,
Elise

Johanna Zweden zei

Wat schitterend Chris,wat heb je daar een werk aan gehad, maar het is een sieraad voor je huis.
Groetjes Joke

lut zei

Een prachtige quilt, Chris!

Lida zei

Wauw!!! Wat is hij leuk geworden en wat een prachtige stofverwerking!! Echt zo'n originele heb ik nog niet eerder gezien!!Dame, ik neem mijn hoed voor je af!! Weer een die op de tentoonstelling mag hangen!! Nog een heel fijne weekend en tot gauw!! Knuffel
Lida

sylvia(willemien) zei

Chris: hij is WAANZINNIG leuk!!!
en ook het feit van UWYH!!!
dat probeer ik ook vaak, maar lukt niet altijd.......bijna nooit....;;))
groetjes, Sylvia

marcella zei

ohhh wat is ie leuk, Willy! super

Marijna zei

Wat een super leuke quilt is dit geworden!

Erna zei

Wauw, super, er zijn gewoon geen woorden voor zo prachtig is hij geworden. Fijne zondag. Groetjes, Erna

Marlies zei

Wat een leukerdje Chris!! Veel werk verricht maar het resultaat mag er zijn!!!
Ik heb in mijn schatkistje ook al jaaaaaaaren [schaam schaam schaaam] siggie's liggen , misschien dit jaar maar eens proberen om af te maken , al heb ik mijn quilthobby een jaar of drie geleden aan de wilgen gehangen.

Marlies

Anonymous zei

Hallo Chris, wat een geweldige quilt is dit geworden, ik ben stiekum een beetje trots dat mijn siggy er in verwerkt zit ik was er toen net mee begonnen.
groetjes, Marijke

Ria zei

Geweldig Chris, hij is erg mooi geworden.

Groetjes van Ria ;0)

Willeke zei

Oh Chris, wat heb je hier een schatje van gemaakt! Hij is echt énig!!!

Ik ben er weg van, zó vrolijk!

groetjes,

willy zei

Chris, ik vind 'm prachtig geworden. Wat een goed geheel heb je er met dit patroon van gemaakt.
Groetjes

Hennie zei

Chris, wat is deze quilt prachtig, geweldig hoe je de hoeken hebt gemaakt en de molentjes vind ik ook erg leuk.
Ik zie hem nu pas je staat wel op mijn bloglijst maar dit blogje heb ik gemist.
Groetjes Hennie.

miranda sol zei

Wat een plaatje! Zoiets hoop ook ik ooit met de siggy's te gaan doen. Erg leuk gedaan en groetjes uit Virginia

dineke zei

Wat is hij leuk geworden Chris. Geweldig zo als je de siggies met ander blokjes hebt gecombineerd.

Marijke Dekker zei

Prachtig is je siggyquilt geworden, Chris.
Mijn complimenten - heel mooie binnenkant - met de gele rand en de molentjes op de hoeken.
Een kostbaar aandenken al al jouw quiltcontacten.
veel sterkte met het doorquilten.

19 - 01- 2010

MarianneD zei

O Chris,wat een heerlijke vrolijke quilt is dit geworden! En wat leuk al die siggies uit alle landen...super!

miranda sol zei

Ben even terug, want ineens bedacht ik me, he, misschien zit die van mij er wel in verwerkt. En ja dus! Echt leuk....

En wat ik je steeds vergeet te vertellen, ik vind dat tasje van de kerstruil zo leuk! Waar heb je het patroontje vandaan? Groetjes

Risja zei

Heel mooi en die hoeken zijn ook zo apart.