Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

"Efkes Aars"

Dat was het de laatste dagen en vooral vandaag, 'efkes aars' -even anders- op z'n West Fries. Het begon vanmorgen vroeg al met het uitlaten van de hond. Het was zó koud dat ik met kroepoek-oren thuiskwam. Soms gebeurt er gewoon heel veel. Een paar condoleances en vandaag een crematie bij Schagen. We waren wat vroeg en hebben even rondgereden door een paar Noord Hollandse dorpjes. Wat zag het er allemaal even anders uit als anders. Als een sprookje! Zo prachtig al dat vlakke land onder het witte sneeuwkleed en elk dak, raampje, takje, hekje, alles geaccentueerd met een witte lijn van sneeuw. Blauwe lucht en zon. Ik heb dit echt in jaren niet gezien. Na de crematie hadden we behoefte aan wat warms en hartigs. Op naar McDonalds. Maar waar was hij ook al weer. We moesten gewoon zoeken omdat alles er efkes aars uitzag door de sneeuw. Vanmiddag een afscheidsreceptie van onze huisarts en tevens een welkom van de nieuwe huisarts. We dachten: even naar binnen en gauw weer naar huis. Niks er van. Ook dit ging efkes aars. We stonden ruim anderhalf uur in de rij! Hadden we eigenlijk wel kunnen weten. Op de terugweg reden we langs een heel apart huis. En hoe heette dat huis? Natuurlijk: "Efkes Aars"" ! Vandaar de titel van dit logje.

Nu nog efkes wat heel aars. Een update van siggy's. Dat wordt wel weer eens tijd.



Annemarie, Hanneke, Susan, Andrea, Wil, Ludy, Marij en Ans, heel hartelijk dank voor jullie leuke siggy's en gezellige briefjes. Ze zijn allemaal weer efkes aars!!

13 opmerkingen:

Annelies.H. zei

Nou Chris, het was me het dagje wel zo te lezen. Nu hopelijk heerlijk genieten van een rustige avond?
Je hebt weer prachtige siggies ontvangen, ik had er vandaag ook 3.
West Fries, dasss voor mij niet te verstaan.
We hebben vrienden in Waarland, nou als die uit hun dak gaan , echt ik versta het niet.


Groetjes van Annelies.H.

sylvia(willemien) zei

tjonge, chris, wat een dag!!!
leg nu je beentjes maar op tafel!
groetjes, syl
ps leuke siggies!!!!! moet ik ook weer eens gaan versturen.......maar wanneer???? ;-)

Mascha zei

Zo, wat een dag. Dat heb je soms wel eens. Leuke siggies heb je erbij gekregen.
Groetjes Mascha

Lida zei

Leuke siggies heb je er weer bijgekregen! Nu dat wordt dan de volgende quilt, wat leuk!! Ik herken er ook enkele! En efkes wat ars, ja dat gebeurt nu eenmaal, wat liggen de levensgebeurtenissen soms toch dicht bij elkaar, de een viert de geboorte van kleinkinderen en de ander neemt voorgoed afscheid, wat hebben wij als mensen toch met een hoop emoties te maken! Maar gelukkig heb je ook genoten van schitterende sneeuwlandschappen! Wens je toch een heel fijne avond, knuffel
Lida
P.S. Nog 16 daagjes!!

lut zei

Leuke siggie's!

katrien zei

Wat een dagje heb je gehad.
Mooie siggies voor je volgende quilt.

marjan zei

Wat ziet het er allemaal mooi uit met die sneeuw maar inderdaad allemaal efkes aars.
Je had ook bij mij wat warms en hartigs kunnen halen. De Mac was wel dicht bij het crematorium.
Soms is het wel lekker als een dag efkes aars verloopt ook hier was dat vandaag zo.
Groetjes Marjan.

Marijna zei

Glimlachend zit ik jou log te lezen! Efkes aars!! Ja ja, zo gaat dat in de grote wereld. Je hebt het mooi verwoord!

marian'ne m zei

een heeeele aare dag !!

Ja mooi dat verstilde landschap door de sneeuw.
Kom er zelden in jullie buurt maar herinner mij het nog zo goed van de vakanties als kind, een thuis komen elk jaar.

Anonymous zei

Ja, soms kunnen dagen heel anders lopen dan verwacht.
Je hebt er weer mooie siggies bij.

Johanne Zweden zei

Vind het toch een speciaal verhaal over de huisarts, vooral omdat je hier in Zweden niet eens weet of je vandaag nog een huisarts hebt!
Nu Chris als je van een winters landschap wil komen genieten kom dan maar naar hier, vandaag nood situatie aan gekondigd, waar komt het allemaal vandaan.
Mooie siggys,
Gr Joke en een fijne dag.

willy zei

Ik hoop dat het weer normale dagen voor jullie zijn en niet te vaak efkes aars.
Hier ligt weinig sneeuw maar er zal nog weer wat vallen.
Mooie siggies heb je weer ontvangen.
Groetjes

cisca zei

ja, dat is wat ik af en toe mis. Het westfries en dan vooral die droge humor. Wij hadden vroeger een buurman en als we dan gezellig zaten zei hij altijd , nou vooruit "Nog ientje toe" dat zij uitdrukkingen die je niet vergeet. gr. Cisa