Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Amish Circle Quilt update

Jullie zullen wel denken dat ik niets meer met de ACQ doe, maar dat is niet zo hoor. Tussen de bedrijven door ben ik daar regelmatig mee bezig. Ik heb de eerste 2 rijen aan elkaar gezet met sashings en cornerstones. Voor de stof ging ik naar Sylvia in de Rijp. Voor de sashings en buitenste border was ik zo klaar, met de cornerstones had ik wat langer werk. Op een gegeven moment zei Sylvia: "Waarom doe je die niet met de restjes van de stofjes die je voor de blokken gebruikt"? Hé, dat was een idee! Past ook wel bij mij. Hier zie je het resultaat en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.


(even aanklikken voor vergroting)

16 opmerkingen:

katrien zei

Vind het wel leuk zo.

martine zei

Wat moet dit een leuke quilt zijn om te maken.
Zoveel afwisseling.

Erna K. zei

Hallo Chris,
Ik kom elke dag even op je blog kijken of er nog wat nieuws te zien is.
Nu wil ik toch even reageren.
Het ziet er echt geweldig uit zo met die kleurige blokjes! Heel mooi.
Succes er verder mee en ik blijf je volgen.
Vriendelijke groet, Erna K.

marjan zei

Chris, dat ziet er heel mooi uit.
Net je album weer even bekeken.
Groetjes Marjan

inge zei

mooi!

MarianneD zei

Heerlijk vrolijk Chris!
Leuk zoals iedereen z'n eigen draai aan de quilt geeft!Als je voortaan ook de tiende wil updaten dan hoor ik het wel hé?
Of wil je nergens aan vastzitten?

Betsie zei

Dat is erg leuk zo, ik wou dat ik zo ver al was, heb pas 7 blokken!

marian'ne m zei

PRACHTIG !!

Ja en weer echt Chris-ses, zo met die prekende steentjes ertussen !!

zo bright (dat popt ineens in mij op !!?;-)

Annelies vdB zei

Wat wordt hij mooi. Een prima stofkeuze voor de sashings !

Lida zei

Oh wat leuk, past perfect bij je blokken en geeft het geheel nog meer flair!!Die donkere sashings vind ik ook geweldig, wat zal hij straks mooi en levendig zijn!! Past dus ook precies bij jou!! Fijne dag nog, knuffel
Lida

Johanna Zweden zei

Schitterend Chris, mooi die donker shasing er tussen, en ja een leuk idee die corner stones, van de restjes van je stof.

Fijne dag liefs Joke

Inge Slaats zei

Hoi Chris,

Wat ziet dit er leuk uit! Heel gaaf met al die gekleurde cornerstones ertussen. Ik zou er zo aan willen beginnen, maar ik houd me in (heb gelukkig het boek nog niet, hihi....). Maar echt, ik vind de blokjes helemaal geweldig, zo vrolijk ziet het er ook uit. Dit wordt een quilt waar je blij van wordt.

Liefs,
Inge

Corrie zei

Chris ik vind het prachtig en wat een goede tip van Sylvia! Stijlvolle oplossing!

Marianne K zei

Wat een top idee met die gekleurde cornerstones, Chris.
Je top ziet er mooi uit.
Groetjes.

Yvonne aka sommeke zei

Sylvia had een goed idee, er zit echt kleur in je quilt!

elise / tiel zei

Leuk Chris die gekleurde cornerstones. Zelf ben ik met de State Fair Sampler bezig en ook daarbij wil ik de cornerstones van de restjes van de blokken maken. Dit is ook wel weer een heel mooie quilt, wie weet ....
Lieve groet,
Elise