Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Quiltwinkeltje

Vandaag wordt alles hier weer 'normaal'. Over 2 uurtjes ga ik naar Schiphol om Chago op te halen. Hij heeft, ondanks alles, een hele goede tijd gehad en hij zal héél veel te vertellen hebben. Heerlijk dat hij weer thuis zal zijn. Nadat donderdag de vloer open was en het overal een troep was i.v.m. een nieuwe gasleiding, is alles nu weer spic en span, er staan bloemen die hij mooi vindt en hier en daar wat kerstversiering. Maar nu nog even wat anders:

Ja heus, ik heb een quiltwinkeltje. Dat komt door mijn kleindochters.


Ongeveer 2,5 jaar geleden kwamen zij op het idee dat oma toch echt een quiltwinkeltje moest hebben. Dus werd er gespaard en verzameld en zelfs sinterklaas werd ingeschakeld. En zo moest oma tijdelijk een toonbank, tafeltje en stoeltjes, een kast, een sidetabel en allerlei kleingoed opslaan. Ja en zelfs een verkoopster en klant met kind. Toen moest de winkel zélf nog komen. Dus oma werd aan het piekeren, denken, rekenen en tekenen gezet. Zo ontstond er een eenvoudig optrekje met ruime ingang van stevig karton. Er werd geschilderd, geplakt en behangen. Lampjes er in en de meubels gerangschikt. Thee op tafel en er moest uiteraard een quiltje aan de muur komen.


Tegen de kerst was alles klaar. O, wacht even, dacht oma, het is natuurlijk leuk om wat kerstverlichting op te hangen en een kerstboompje buiten in de sneeuw. Het winkeltje is enkele weken per jaar open, in de decembermaand. Vorige week heb ik het weer neergezet op de onderste plank van de boekenplanken. Zo gezellig. (Ik heb er jammer genoeg geen foto meer van, 28-11-2012) Het gaat om de indruk van de sfeer en dat mijn kleindochters zien dat ik er nog steeds veel plezier van heb. Wij gaan er in ieder geval van genieten.
Allemaal een heel fijn weekend!

10 opmerkingen:

katrien zei

Wat leuk je quiltwinkeltje.

Rian zei

Oh Chris, wat een gewéldig winkeltje! Sneeuw op het dak, kerstverlichting... rolletjes band onderin de toonbank, een heus quiltje... en die kássa! Weet je dat ik héél lang geleden nog op zo'n museumstuk de totaalprijs van de klant moest aanslaan? Alles uit het hoofd optellen onder het helpen door, en dan: zóveel, mevrouw... Dat werd dan niet geloofd, zo'n jong ding... dat zal vast niet kloppen... moest ik het alsnóg op papier voorrekenen...hihi en het klopte altijd, want dat werd routine... klant bedremmeld de winkel uit... Pure overwinning voor 'het jonge ding', en de cheffin stond dan achteraf te grijnzen...Wat leuk dat ik door jouw logje weer even terug was in een gelukkige jeugd... Dank je
Rian

Annelies vdB zei

Wat een leuk winkeltje ! Heel erg gezellig.
Goed weekend !

marian'ne m zei

Enig, wat een heerlijk sfeertje !!
Je zou er zo in willen kruipen hé.
Dan in de kastjes neuzen naar leuke stofjes.
Die toonbank heb ik ook, voor OOIT !!;-)
De lampjes ook zo leuk.
In je logje hiervoor heb je ook al zo'n leuke slinger !!

Lida zei

Hoi Chris,
Fijn dat Chago weer naar huis komt, wat duren die weken lang hè! Je winkeltje staat met de bloemen precies op tijd om hem te verwelkomen in een warme en gezellige sfeer, zal hij nodig hebben, hier zo guur en daar lekker warm! Volgende maand ga ik ook een winkeltje maken bij Cora, ik verheug mij er zo op, wil er al jaren een hebben en als ik de jouwe zo zie, dan kan ik bijna niet wachten! Wens jee een heel fijn en gezellig weekend en inderdaad nog maar 3 nachtjes slapen!!Knuffel
Lida

willy zei

Hoi Chris Wat leuk om zo je eigen quiltwinkeltje te hebben. Het ziet er heel sfeervol uit. Mooie dames staan er in.
Fijn dat Chago weer thuis is.
Groetjes Willy

miranda sol zei

Wat leuk! Toevallig was ik gister heerlijk aan het kijken naar de bouwpakketjen van de poppenhuizen. Als kind wilde ik er graag een, kreeg er een, maar net niet de gene die ik graag zou hebben gehad .....blijft ook mij steeds weer boeien. Ben je al eens in Heesch, NB, geweest naar het poppenhuismuzeum? Nog zo een geweldige kwijlerige ervaring. Leuk om met je kleindochters eens heen te gaan. Der zijn dan vele kerstboompjes te vinden in die huisjes! Verder wens ik jullie hele fijne kerstdagen en weing jet-lag voor je mannetje. Lieve groetjes vanuit Virginia

Erna zei

Wat ziet het er toch gezellig uit in je winkeltje. Geniet er van dat Chago weer thuis is.

jolie zei

wat vind ik dit leuk!! Heb de foto,s even aangeklikt zodat ze lekker groot werden.

Marijna zei

Wouwww, Chris, wat een leuk winkeltje is dit!! Prachtig gemaakt. Jammer dat je het alleen met de kerst het in de kamer hebt staan.