Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een potje kruiden

Chago is weer helemaal thuis. Gezond en wel en met een heel voldaan gevoel. Alles is zó goed verlopen en hij heeft heel wat fijne gesprekken gehad met neven en nichten. En wij inmiddels ook, dat snap je wel. We hebben bijna de hele zondag gepraat.
Vorige week vroeg hij me door de telefoon: "Zal ik een kalkoen onder m'n arm meenemen? Een diepvries hoor". "Nou nee, doe maar niet", vond ik, "dan is hij al gaar als je aankomt. Weet je wat? Neem maar zo'n lekker potje kruiden mee wat je de vorige keer ook bij je had". Nou, en dat heeft hij gedaan. Alleen het is geen potje, maar een POT. Allemensen, 2,7 kg! Maar lekker!! Het is een mix dat je voor van alles en nog wat kan gebruiken. Voor sla, vlees, roerbak groenten en nog veel meer. Ter vergelijk heb ik er een doorsnee kruidenbusje naast gezet. De eerstkomende jaren ben ik voorzien. Hij had ook nog 2 kg van die echte heerlijke rode bonen mee. Dat belooft weer een lekker maaltje. En de kalkoen? Die loopt niet weg, die komt volgende week wel.

6 opmerkingen:

marian'ne m zei

Fijn dat hij weer veilig thuis is en mooi dat het zo goed is geweest !!

Dát is nog eens een pot(je) kruiden ;-)

MMM lekkere bonen !!

lut zei

Fijn dat alles goed is verlopen voor Chago.
Je komt wel de winter door met je kruiden
:-) en nog een beetje langer ook. Leuk toch om iets mee te nemen van een ander land. Fijne dag!

katrien zei

Met zo'n pot kruiden ben je wel evnetjes zoet.

sylvia zei

heerlijk, Chris, dat Chago een fijne tijd heeft gehad!
en als je die pot niet leeg krijgt, komen we wel mee-eten.............;)
groetjes, Syl

Annelies zei

Heerlijk toch, je kan nu voorlopig vooruit met alles lekker te kruiden.
Zo vlak voor de Kerst is dat nooit weg.

groet Annelies.H.

Rian zei

Nounou, dát noem ik nog eens voorraad. Maar als je het bij zoveel gerechten kunt gebruiken zal het best hard gaan.
Fijn dat Chago zo'n goede tijd heeft gehad, ondanks de verdrietige reden..
Liefs,
Rian