Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

December

Wist je dat de maand december eigenlijk de tiende maand van het jaar was? Dat hoor je aan het Latijnse woordje 'decem' (tien). Bij de Romeinen begon het jaar oorspronkelijk op 1 maart, vandaar. December heet bij ons ook wel 'wintermaand'. Hoe dan ook, voor ons is het de maand van lichtjes, sterren, pakjes, gezelligheid en als het meezit een beetje sneeuw.


Kijk, dat zie je een beetje terug in mijn december quiltje van de BOM van Ellen Ik had nog een sterrenstofrestje van een vroeger project, dat kwam mooi uit. En als je het een beetje op afstand ziet, lijken die sterretjes wel sneeuwvlokken. Het lichtje doet me denken aan een verlicht raam, maar ook aan een lantaarn.

12 opmerkingen:

Annelies zei

Ja, je speldenkussen is fleurig geworden en lekker groot.Gaaf ding..
Maar ook je kersthanger is prachtig, wat dat betreft is december een heerlijke warme maand.Leuk verhaal erbij, ik wist dat niet.

groeten van Anneies.H.

Rian zei

Wat een heerlijk speldenkussen! Die kun je niet missen als hij op je werktafel staat.
Ik heb eens een dobbelsteen gemaakt, héél lang geleden. Met zaagsel erin. en iedere keer als hij zacht werd (hij was blijkbaar toch niet zaagseldicht) naaide ik er een oprijgje in, zodat hij weer stevig was. Op den duur was het geen gezicht meer, en heb ik "de klont", zoals de kinderen hem noemden, weggedaan. Jouw 'taartje' ziet er heel wat appetijtelijker uit. Léuk!

katrien zei

WAt mooi je december quiltje.En dan het speldenkussen,ook heel mooi in die kleurtjes,en das een die niet snel zoek zal zijn.LOL

Lida zei

Hoi Chris,
Wat is jou Jut leuk geworden, enige kleuren en stofjes heb je gebruikt! Nu met de restjes nog een Jul maken! Zelfde hexagonnetjes kun je gebruiken en 1 inch vierkantjes, simpel maar ook zo leuk om te maken! Je december quiltje is ook schattig geworden, leuk om te zien hoe andere stof het een totaal ander aanzien geeft! Groetjes en tot dinsdag! Knuffel
Lida

Saskia zei

Je priktaart is geweldig! Leuk die vrolijke kleurtjes, zomers eigenlijk wel. En je raakt hem niet makkelijk kwijt!
Je winterlapje is weer echt winters van kleur. Als ik het niet zo druk had met andere dingen, dan zou hij een goede kans maken voor mijn to-do-lijst.

Marijna zei

Wat een gezellig speldenkussen is het geworden!!! Je december quiltje ziet er gezellig uit!!

lut zei

Mooi quiltje en wat een prachtig speldenkussen. Ik word er vrolijk van.
Fijn weekend!

dineke zei

Wat een mooi december quiltje. En zo'n heerlijke joekel van een speldenkussen. Die prikt lekker weg zonder dat je hoeft te kijken.

marian'ne m zei

Ik zag chris door blogland gaan dus snel hier kijken of er wat nieuws is !!?;-)

Ik vind dat kussen énig !!
Door jou 'eigen' kleurgebruik helemaal vrolijk.

Ook het quiltje, zo leuk.
Kwam hem hier en daar al tegen en iedereen met haar eigen inbreng.

marcella zei

wat een leukerd

Ria zei

Hoi chris, ben weer een beetje aan het bijlezen in deze drukke tijd. Leuk geworden het speldenkussen in die frisse kleurtjes, ik ben hem ook aan het maken met de lapjes uit het petite fourtje.
Groetjes Ria.

jolie zei

December is leuk geworden en doet ook heel sfeervol aan. Het speldenkussen is inderdaad net een gebakje.