Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Christina's Quiltshop

Allereerst wil ik jullie bedanken voor jullie medeleven. Via de blog of direct via mail. Het gaat gelukkig allemaal goed in Aruba en ook hier thuis.


Yes! Je leest het goed: 'Christina's Quiltshop'. Heb ik een winkel geopend? Nee. Zou ik een winkel willen openen? Mmmmmmm, ja en nee. Het lijkt me enig, maar ik denk dat ik de leeftijd en de energie een beetje voorbij ben. Nee hoor, ik heb het over de Quiltshop van de Amish Circle Quilt. Ik vond dat de shop een naam moest hebben, dus heb ik een bord boven het raam gehangen. En herken je het raam? Misschien wel. Het is het miniminiquiltje van dit logje, haha. Je zult misschien wel denken: nou Chris, ik vind die blokken van jou nou niet echt 'Amish' hoor. Zijn ze ook niet. De Amish kleuren zijn natuurlijk heel anders, maar ik vind het heerlijk om met wat meer kleur te spelen en omdat het toch heel wat blokken zijn, 121, gaat het me met al die kleurtjes niet gauw vervelen. Maar de verhalen achter de blokken zijn wel echt authentiek Amish en die geven inhoud aan de quilt.

Dit is blok 22, De Quiltshop. In de brief die Miriam bij haar patroontje stuurt, vertelt ze dat er de afgelopen week een quiltdag was en dat ze met elkaar een nine-patch quilt voor Rachel's pasgeboren zoontje hebben doorgequilt. Ze had het erg druk in de Quiltwinkel, waar ze werkt. Het was warmer dan normaal en daardoor kwamen er waarschijnlijk meer klanten dan anders. De volgende week gaat ze per trein naar haar zus die haar 9e kind heeft gekregen!

Ik heb nu de blokken van de eerste 2 rijen klaar en begin een beetje na te denken hoe ik ze aan elkaar ga zetten. Ga ik quilten-as-you-go of toch eerst alles aan elkaar? Wat voor stof en kleur ga ik voor de sashings gebruiken? Ik weet het nog niet. Ik voel erg veel voor de quilt-as-you-go methode, past ook wel bij dit soort quilts, denk ik en dan heb ik straks ook niet zo'n groot geval op mijn schoot. Dan zou zo'n frame die de Amish gebruiken toch niet zo gek zijn.

14 opmerkingen:

Rian zei

Wat een schattig blok weer, Chris. Ik ben heel benieuwd naar een overzicht van al je affe blokken, het zal vast een fleurig geheel worden. Ik heb nog nooit iets gemaakt met de quilt-as-you-go methode.. Ik geloof dat je dan de gequilte blokken met de sashings aan elkaar zet?
Groetjes
Rian

sylvia zei

wat een leuk blok, chris!!!
tja, en quilt as you go...........lijkt me wel lekker werken, maar ik heb het alleen van zien op mijn bee, nog nooit zelf gedaan!!!
als ik tijd heb.....hum......ga ik het eens proberen met een quiltje.
groetjes, sylvia

katrien zei

Wat een leuk blokje,en leuk idee van de naam.

lut zei

Wat leuk met jouw naam erop! Ik blijf genieten van je blokken en verhalen van de ACQ

Johanna Zweden zei

Wat enig Chris, leuk zo, dan heb je meteen een eigen naam op je quilt.
Je blok is ook prachtig geworden.
Groetjes Joke

Annelies vdB zei

Wat een geweldig leuk blok is dit !

LIda zei

Hoi Chris,
Wat een enig blok en zo heerlijk die frisse kleuren, wel een heel verschil met de sombere Amish, maar ja daarom vind ik hem juist zo leuk! En dat miniquiltje als raam, wat een schattig idee! Zo U bent dus nu de trotse bezitter van een eigen quiltshop! Leuk hoor, jammer dat je zo ver weg zit!!LOL! Ga ze zo weer even allemaal bij elkaar bekijken en ben druk met het verzamelen van fris gekleurde lapjes, zal je toch t.z.t. gaan naapen!
Fijne dag en nog maar 13 daagjes, groetjes
Lida

willy zei

Nu heb je toch en beetje een eigen quiltshop.
Mooi blok en logje weer.
Groetjes

Inge Slaats zei

Oohhh Chris, wat een schattig winkeltje!
Ik zou ook graag de quilt-as-you-go methode gaan gebruiken voor b.v. mijn Bridal-quilt in wording, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe die methode werkt. Ja, wel het quilten, maar hoe ik de blokken dan elkaar moet zetten. Als ik tijd over heb (ooit, zucht....)zal ik me er eens in gaan verdiepen.

groetjes,
Inge

marian'ne m zei

Hee wat origineel !!!
in dat winkeltje wil ik wel even rondkijken.

JA, geef er maar lekker je eigen draai aan.
dat deden zij per slot ook !!;-)

Marianne K zei

Het is een supergezellig winkeltje geworden Chris. Je quilt is al gesigneerd.

IngridR zei

Ja, ik ben weer bijgelezen.
Je blokje is persoonlijk zo. Leuk gedaan.

Rian zei

Ieder blok zijn (haar) eigen verhaal. 't wordt een rijke quilt hoor. En een eigen winkeltje... enig toch?

MarianneD zei

Haha,goed idee!Misschien moet dat winkeltje bij mij ook nog maar een naam krijgen...;-)
Wat is het toch leuk om deze quilt te maken hé? Donderdag,10 december zet ik de blokjes van Marianne K en die van mij er ook weer op,ik heb ze net binnengekregen...succes met de volgende Chris!