Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Zo lief en fijntjes

In het vorige logje schreef ik over mijn gepriegel, maar dat is niets vergeleken met dít! Moet je even kijken hoe ontzettend fijntjes en klein de borduursteekjes zijn in het middenstukje van deze siggy. Het is een stukje borduurwerk van een boekenlegger, gemaakt door een van de Miao-vrouwen uit Yunnan in China. Zij kunnen alleen crosstitch borduren, maar oh, wat kunnen ze dat prachtig. Een jaar geleden vertelde ik in dit logje al eens iets over deze en andere vrouwen en over Marijke en haar man die meewerken met het 'Threads of Yunnan' project. Marijke was een kerk- en een quiltvriendin van mij. Een paar jaar geleden is ze naar Kunming in China verhuisd.


Heel af en toe komt ze even op mijn log kijken en toen zij er siggies op zag, dacht ze: 'Hé, misschien vindt Chris het wel leuk er eentje van mij te krijgen'. Per mail vroeg ze hoe groot zo'n siggy moest zijn en of ik het inderdaad een leuk idee vond. Natuurlijk vond ik dat! En kijk, gister vond ik de envelop uit China in de bus met de siggy van Marijke. Ze heeft haar naam en zo niet met een pen geschreven, maar met de hand geborduurd.
Marijke, ik ben er super blij mee en hij krijgt een ereplekje in mijn siggy-quilt!

14 opmerkingen:

marian'ne m zei

Prachtig zó fijntjes en zo lieffff !!

Hiervoor ook al heel fijn werk en mooie siggies.

Ben benieuwd wat je gaat maken.
Alvast fijn weekend !!

Yvonne aka sommeke zei

Wat een geduld-priegel-werk!
Ik heb ooit een voordracht bijgewoond over de Miao. Daar ging het voornamelijk over het (ook) prachtige vouwwerk dat gebruikt werd in hun kleding.
Goe weekend Chris!

Johanna Zweden zei

Wat mooi Chris,en wat speciaal, nu dit soort dingen is aan jou besteed.
Prachtig siggy.
Groetjes Joke

Lida zei

Die vrouwen maken fabelachtige kleding, heb je die prachtige geplooide rokken al eens gezien? Wij hadden een paar jaar geleden een lezing over hen op onze regiodag, onwijs wat mooi allemaal! Dus heel eerlijk ben ik niet eens verrast dat ze ook zo mooi kunnen borduren! Wat leuk die siggie van je vriendin uit China en wat een werk heeft ze er van gemaakt! Die past geweldig goed bij jouw prachtige quilt, dat is er een met een gouden randje!! Fijne avond, groetjes
Lida

anne-marie zei

Hoi Chris, fijn om je weblog weer te volgen!
Ik kwam de website tegen van de winkel waar ik vorig jaar ben geweest, ze hebben hele eigen patronen die je wellicht herkend als typisch New Mexico, leuk om eens te kijken. Fijn weekend, groetjes, Anne-Marie

Annelies zei

Chris deze siggy is adembenemend !

lut zei

Dit is een heel bijzondere siggie, Chris! Eentje om te koesteren. Fijn weekend.

marcella zei

wat een prachtig priegelwerkje, het is inderdaad ontzettend fijn, dat Miao-borduurwerk, ik bewonder het geduld van die vrouwen om zulke grote delen van hun kleding op die manier te versieren

katrien zei

Leuke siggie,en ja inderdaad heel fijn borduurwerk.

Marijna zei

Ohhh, wat mooi en wat Klein!!!

Willeke zei

tsjjjjjjjj da's inderdaad klein zeg!!!

Erna zei

Inderdaad wel heel erg klein. Ze zal toch wel een loep gebruikt hebben? En leuke siggy helemaal uit China.

willy zei

Een lief en prachtige siggy Chrisen en een mooi verhaal krijgen we erbij.
Groetjes

miranda sol zei

Hier wordt je toch helemaal warm van! Geweldig mooi om zoiets in je bezit te hebben. En de jouwe zat vandaag in de bus. Bedankt! Groetjes vanuit Virginia