Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

School en Scraps

Twee nieuwe blokken van de ACQ die iets vertellen over het leven van 2 van de 11 vriendinnen.

Blok 18, het Schoolgebouw Wat een fantastisch nieuws heeft Frieda te vertellen: ze is vorige week getrouwd met Marvin Hershberger, een weduwnaar met 3 kindertjes. Dat betekent wel dat ze afscheid moet nemen van haar werk als onderwijzeres op school. De ouders van haar kinderen hebben een feestavond georganiseerd met een maaltijd en zangfestijn. Er werd ook een speciaal gebed in het Duits voorgedragen. Zij gaat nu in het huis van haar man wonen.

Blok 19, Quilten als verrassing. De tweeling van Lavern groeit goed. Gisteren werd ze verrast: onverwacht stonden er een paar vrouwen van haar kerk op de stoep met een lunch. Ze bleven de hele middag en hebben met elkaar haar Starquilt, die in het frame zat, gequilt. Vóór het avondeten was hij helemaal klaar! Haar man Dan nam onverwacht 3 zakken scraps voor haar mee. Die gaat ze uitzoeken en er dan een Oceanwave quilt van maken.

12 opmerkingen:

Annelies zei

Wat een mooie blokken Chris. Blok 19 is net een mini quiltje.

marjan zei

Ik blijf ze zo mooi vinden die blokken met vertaling erbij. Het kleurgebruik spreekt me ook zo aan. Zo lekker fris. Het zal een prachtig geheel worden.
Groetjes Marjan

Johanna Zweden zei

Hallo Chris wat enig zijn ze geworden.
Wat een Max een prachtig hondje!! grinnik, had totaal geen idee dat hij zo groot was!

Corrie zei

Wat een lief schooltje, het lijkt net het Kleine Huis op de Prairie-schooltje.
Het andere blok vind ik net een bos met versierde kerstboompjes in de sneeuw, zó feestelijk!

lut zei

Ik hoop dat ik ooit eens leer quilten en deze prachtige ACQ kan maken!

Johanna Zweden zei

Hallo Chris wat leuk dat je linkje is gelukt naar Afghanistan. enig.en zo kan ik af en toe ook nog even mijn quiltje bewonderen.
Ik ben ook zo blij dat je mijn quiltje gekocht hebt.
Liefs Joke en een fijne dag.

katrien zei

OH,weer 2 mooie blokjes erbij.Had ik maar wat meer tijd,dan zou ik ook meteen aan deze beginnen.

Lida zei

Hoi Chris,
Wat een mooie blokken heb je weer gemaakt, ik ben er nog niet aan begonnen, heb nog steeds geen achtergrondstof die helemaal naar mijn zin is! Bovendien nu druk met de kerstruil en andere kerstcadeautjes die af moeten! Lars zal toch echt even op zijn eigen Ulla moeten wachten, dus jouw vrouwtje mag gewoon bij jou in de tuin blijven boer zoeken!Nog een heel fijne dag en tot ziens, groetjes
Lida

marian'ne m zei

Mooie blokken.

Echte school en vrolijke puntjes.

Wat leuk om aan te werken en de verhalen erbij geven alles een diepere betekenis.

willy zei

Deze quilt wordt wel extra bijzonder met alle verhalen erbij. Mooi schooltje.het andere blok heeft veel mooie lapjes.

MarianneD zei

Weer mooie blokken erbij Chris!
Ik heb volgende week dinsdag ook weer een update,Marianne K. heeft haar blokjes al gestuurd..;-)

lenie zei

ik zit net op je blog te lezen over acq? voor zover ik weet (heb lang nagedacht) weet ik niet over wlke quilt het gaat wil je mij er wat meer informatie over geven lenie