Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Van alles tegelijk

Soms gebeurt er van alles tegelijk. Dat was hier de laatste 2 weken ook zo. Hoogtepunten, dieptepunten, gezond zijn, (beetje) ziek zijn. Was ik afgelopen vrijdagmiddag nog gezellig in de winkel van Sylvia, kwam ik thuis en ben ik, hup, direct mijn bed ingedoken. Kon niet meer op mijn benen staan. Dat was een kleine aanval van griep o.i.d. Niets ernstigs, dat gaat altijd weer over. Zo gaat het in het leven van onze Amish vriendinnen ook. Kijk maar naar de volgende blokjes en de verhalen.

Blokje 15, Troost.
Twee weken geleden beviel Rebecca van een dochtertje, Lucy. Maar bij de geboorte bleek het meisje overleden te zijn. Ze ontvingen heel veel troost van buren, vrienden en familie. De begra-fenis dienst werd bij hun thuis in de schuur gehouden. Er waren wel 300 mensen aanwezig! Nog stees komen er buren op bezoek en helpen haar en haar man met karweitjes en helpen zo ook om hun pijn te verlichten.

Blokje 16, Appel boomgaard.
De man van Lavina, Raymond, en hun 2 zoontjes zijn de hele dag druk bezig geweest in de boomgaard. Ze hebben heel veel appels verkocht. Een buur-jongetje is door een paard geschopt, daarom heeft ze voor de buren gekookt en Raymond hielp hun met melken. Ze is bezig met een dubbele Nine-patch quilt. (Mijn appeltjes lijken meer op sinaas-appeltjes. Het lijkt wel alsof ik niet altijd bij de les ben)

Blokje 17, Ahorn blad (Maple leave)
Edna en Leroy hebben een nieuwe zoon: Lloyd. Hij huilt bijna nooit en drinkt meer dan de andere kinderen ooit deden. Natuurlijk hadden ze véél bezoek, op zondag wel 30 mensen. Ze heeft net een Maple leaf quilt af voor een van haar klanten. Ze vond het leuk de bladeren te naaien, terwijl buiten de bladeren van de bomen vielen. Ze is ook heel blij met de hulp van Leroy's ouders die in het Dawdy huis wonen.

Ik wil jullie nog één ding vertellen. In DIT logje liet ik een wandkleedje zien dat gemaakt is door Swetlana en haar dochter Nastja. Ik had het al denk ik 2 jaar in huis. Ineens kwam het idee bij me op er een logje aan te wijden. Twee dagen nadat ik het logje gepubliceerd had, hoorde ik dat er onverwacht een ernstige ziekte bij Swetlana was gecon-stateerd. Ik heb haar direct een kaart gestuurd met het adres van mijn site. Gisteravond hoorde ik dat ze afgelopen vrijdag, één dag na haar 46e verjaardag, is overleden! Zo ontzettend snel is het gegaan. De familie van Larissa heeft met veel liefde voor haar gezorgd. Vandaag wordt ze begraven. Wat ben ik blij dat ik gehoor gaf aan die impuls om haar lieve wand-kleedje op mijn log te zetten. De dochter van Larissa heeft het haar nog op mijn site laten zien. Ik ga er een mooie kaart van maken en zal die aan haar dochter Nastja sturen.

15 opmerkingen:

katrien zei

Wat zijn je blokjes weer mooi geworden.

Tineke zei

Poeh Chris, dat is niet niks wat jij allemaal beleeft. En dat allemaal neergeschreven in één bericht. Het leven is soms net een rollercoaster. Wat bijzonder dat je nog zo kort geleden schreef en wij konden genieten van het mooie werk van Swetlana en haar dochter. Toeval bestaat niet zeggen ze wel eens...Mooie blokjes met bijpassende verhalen. Was je met Joke bij Sylvia? Heb je nog wat leuks gekocht? Voel je je alweer wat beter?

Inge Slaats zei

Chris, je blokjes zijn heel erg mooi geworden.
Ik kon me het quiltje van Swetlana en haar dochter en het bijbehorende verhaaltje goed herinneren en vond het, toen ik het de eerste keer las, al heel bijzonder. Wat erg dat Swetlana op zo jonge leeftijd is overleden, vooral voor haar dochter moet dit verschrikkelijk moeilijk zijn. Wat een goed idee om er een mooie kaart van te maken en die aan Nastja te sturen. Daar zal ze vast heel blij mee zijn, het is een prachtige herinnering om vaak naar te kijken.

Liefs,
Inge

Yvonne aka sommeke zei

:-( Er is wat mis met de link naar het logje over wandkleed van Swetlana :-(
46 jaar is véél te jong ...
Sterkte Chris!

Chris zei

@ Bedankt Yvonne, heb het gelijk in orde gemaakt.

Yvonne aka sommeke zei

Bedankt, nu herken ik het schitterende quiltje ook weer!

MarianneD zei

Oei,wat een naar bericht Chris! Het leven kan opeens zo enorm veranderen...wat triest voor haar dochter...Sterkte Chris!

willy zei

Chris, ik kan me even niet concentreren op het verhaaltje bij de blokken want ik heb het tweede deel van je berichtje al gelezen en dat is een triest bericht. Vooral zo jong en een dochter achterlatend.
Sterkte Chris.

IngridR zei

Hopelijk ben je al weer wat opgeknapt.
Je blokken zijn erg mooi. Ik wil zelf nog eens een hele quilt met maple leaves maken.
Wat fijn dat Swetlana haar wandkleedje nog heeft zien staan op je weblog. Sterkte.

leeuwin zei

Ik vind de Amish Cricle Quilt een aangrijpen gebeuren... ELk blok zijn eigen verhaal.... leuk om te lezen welke betekenis elk blok heeft. Ik zelf heb de underground railroad gemaakt en daar zit ook aan elk blok een verhaal en een betekenis vast.

Lida zei

Oh Chris wat erg, zo jong en dan blijven de kinderen en alle anderen geliefden ontredderd achter. Ik wens hun en jou sterkte met het verlies van een lieve vrouw.
Je blokken zijn weer prachtig en het verhaal erbij is ook weer ontroerend en ook dat vertelt ons van leven en dood, van de circle of life! Sterkte en groetjes
Lida

marcella zei

Het was een bijzonder logje toen over Svetlana. Ik hoop dat ze nog lang in ieders herinnering mag voortleven

marian'ne m zei

Ach wat een verdrietig bericht.
Wat kan dat toch akelig snel gaan.
Mooi dat jullie elkaar hebt leren kennen en hebt kunnen delen.

Zo ook in de verhalen van de quilt, heftige belevenissen.
Mooie blokken!!

Johanna Zweden zei

Wat zijn ze mooi geworden Chris, wel vrolijk hoor zo die eigen kleuren.
Wat kunnen achter sommige blokken toch trieste verhalen zitten.

Gr Joke

riet brak zei

Adem benemend vind ik de blokken met de verhalen erbij! Voel mij erg aangetrokken tot de Amish heb vele boeken gelezen, en wilde ook zo graag deze quilt maken. De kleuren zijn prachtig!!
Wens je natuurlijk ook veel sterkte!
Groetjes. riet