Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Zandlopertjes workshop

Het is alweer bijna 2 weken geleden -de tijd gaat ook zo akelig snel- dat we een vrouwendag hadden in onze kerk. Ik heb daar een workshop patchen van 1 uurtje (!) gegeven. Tjonge, wat heb ik zitten broeden hoe ik dat zou aanpakken. Want ik wilde wél dat de dames na dat ene uurtje met iets naar huis zouden gaan. Gelukkig bracht Sommeke me op een idee en toen moest ik nog broeden hoe ik dat idee zou uitwerken en voorbereiden. Maar het is gelukt hoor. Er waren 4 vrouwen, dus gelukkig niet zo veel en ze hadden er echt plezier in.


En kijk nou eens hoe ze bezig zijn. Alles lag klaar, compleet met een paar voorbeeldjes en ik had zelfs de draad al in de naalden gedaan. Konden ze zo beginnen.Ik vond het echt leuk om weer eens een beetje te lessen en ze gingen tevreden met een paar zandlopertjes naar huis. Plus wat extra lapjes om er thuis nog wat bij te maken.


Dames, bedankt voor jullie enthousiasme!

10 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Leuk Chris! En, wat denk je? Zijn de dames nu helemaal besmet met het patch- en quiltvirus? ;-)

Chris zei

@ Yvonne, of ze besmet zijn, weet ik nog niet. Eerst de incubatietijd maar eens afwachten. Haha. Trouwens, hoe lang zou die duren?

willy zei

Wat heb je er een leuk uurtje van gemaakt.
Toch al snel een mooi resultaat.

marian'ne m zei

AAA ik had zo aan wilen schuiven !!!

Leuk om dit te delen met anderen.
En mooi dat ze het fijn vonden.
Hihi de draad vast in de naalden, deed ik ook !!;-))
Nog best veel voorbereiding voor een workshop hoor.

Zie een leuk dametje liggen en je grappige duimspeldenkussentje. !!;-))

Corrie zei

Chris wat leuk dat je dit kon doen en wie weet steken deze vrouwen weer anderen aan en maken jullie gezamelijk binnen de korste tijd een hele zandlopertjesquilt. Ik hoop dat het aanslaat!

Anonymous zei

Wat leuk om mee te maken. Lijkt me heel gezellig !

Marijna zei

Gezellig middagje geweest!! Zo te zien vonden de dames het erg leuk.

Johanna Zweden zei

Wat een leuke en gezellig dag heb je gehad Chris, nu dat is voor herhaling vatbaar zo te zien
Groetjes Joke

Ps nee we moeten maandag de auto naar Söderhamn duwen, grapje

Lida zei

Oh, lieve help, heb je hun wel verteld dat het quiltvirus besmettelijk is, je hoort ze echt van tevoren te waarschuwen! Maar als ik die gezichten bekijk, dan helaas is het al te laat, ze hebben er duidelijk plezier in, dus een geslaagd uurtje! Groetjes
Lida

lenie zei

hallo chris ik zag net een leuke baboeska aan de zijkant van je pagina staat dit in een boek of heb je er een patroon van en wil je dat met mij delen of kan ik het ergens op internet vinden leuk dat je in jouw kerk begonnen ben met de zandlopertjes als het kan moet je daar mee doorgaan is heel erg leuk ook voor de dames leren ze elkaar ook op een andere manier kennen van uit drachten lenie