Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Na de reünie

Vier nieuwe blokjes van de Amish Circle Quilt. De reünie van de quilt- vriendinnen is geweest en de herfst heeft zich inmiddels aangekondigd.

Blokje 11, De Pineapple quilt.
Miriam kijkt met plezier terug naar de reünie bij haar thuis met haar quiltvriendinnen en hun gezinnen. De picknicks en het zingen waren zo heerlijk. En het bewonderen van elkaars quilts. Ze kan nog niet geloven dat het doorpitten van haar Pineapple quilt nu helemaal klaar is. Dat hebben ze tijdens de reünie met elkaar gedaan.

Blokje 12, Taart bakken.Wat vond Rachel het fijn om iedereen weer te zien op de reünie 2 weken terug. Ze is enorm geïnspireerd door de quilts van de anderen en wil heel graag de Mandjesquilt, die Lydiann maakte van scraps van haar grootmoeder, gaan naaien. Ze heeft een paar zakken vol scraps op zolder staan. Ze is die middag samen met haar schoonmoeder bezig geweest om appel en perziktaarten te bakken. Mmmmm, wat rook het lekker in de keuken!

Blokje 13, Diamond in the square.
Lydiann heeft niet alleen plezier in de cirkel-brief, maar ook in de patronen. Ze is vooral bezig met het inmaken en verkopen van appelgelei, want de appels zijn rijp. In haar frame zit nu een Diamond in the square quilt. Volgende week is er bij haar thuis een quilt bijeenkomst en zal er aan gewerkt worden.

Blokje 14, Meloenkarretje. Martha schrijft dat het een heerlijke herfstdag is. Ze is met haar kinderen naar de boerenmarkt geweest om de meloenen te verkopen. Ze heeft ze allemaal verkocht. Onderweg naar huis was er een ongeluk met een buggy (rijtuig).(Het moesten eigenlijk watermeloenen zijn. Die van mij zijn een beetje geel geworden, nou ja)

15 opmerkingen:

Ank zei

Wat een leuke plaatjes weer, Chris, ziet er zo gezellig uit! Erg mooi!

Johanna Zweden zei

Chris wat zijn ze mooi geworden, en wat zijn ze vrolijk.
Liefs Joke

willy zei

Een mooi hoofdstuk over de herfst. Met prachtige blokken als plaatjes.

Gerrie zei

Dag vertelster , blogster , vertaalster quiltster , echtgenoot en lieve Oma en nog zeker heeeel veel meer , ik wens je een heel fijne spiksplinternieuwe week toe toe , voor je het weet is de week alweer oud geworden en mag je er nog over nadromen hoe alles verlopen is .

Rian zei

Wat een prachtige blokken Chris. De diepte van de pineapple, en de grappige "oma duck" taart, de prachtige puntjes van blok 13, en de rijpe meloenen.. 't is een leuk project, he?
Liefs,
Rian

Annelies zei

Wat een prachtige blokken heb je gemaakt !

Inge Slaats zei

Wat een leuke blokjes weer Chris. Iedere keer als jij hier iets van laat zien, denk ik...zal ik???? Gelukkig (nou ja gelukkig....) heb ik het boek nog niet, kan dus de verleiding makkelijk weerstaan.
Het is bijna de 30ste, slaat nergens op, maar wilde het even zeggen, verheug me erop!

Lida zei

Hoi Chris,
Wat een mooie blokken en wat leuk weer de vertaling! Wil er ook graag aan gaan beginnen maar heb nog geen achtergrondstof naar mijn zin gevonden! Ben ondertussen al naar heel wat winkels geweest, maar ben bang dat het toch een simpele witte achtergrond gaat worden, jammer, juis dat beetje kleur maakt het bij jou zo levendig! Maar ja ik zoek nog even door naar een stofje met een leuk stipje of zo, moet toch lukken! Fijne avond en tot de 30e. Groetjes
Lida

katrien zei

Prachtige blokjes zijn het weer.En de zandlopertjes ook al zo leuk.

lut zei

Dit wordt een prachtige quilt!!

marian'ne m zei

Wat een mooie blokken.
De pine apple vind ik zo'n mooi motief.
En jou meloenen zijn uniek !!

Knap en leuk dat je de verhalen vertaald.
Ik kan best in het Engels lezen maar ben een 'luie' lezer en dan is het in het Hollands zo lekker !!;-))

Marga zei

Wat leuk die verhaaltjes, bij die och, zo mooie blokken.

MarianneD zei

Weer mooie blokjes Chris!En wat heb je een heerlijke week gehad met je lief!
Het lijkt me leuk om daar ook eens te gaan snuffelen...;-))

Corrie zei

Chris wat ben je toch een kei! Eerst al die mooie plaatjes van je quilt en dan nog de mooie sfeervolle verhalen erbij, met als klap op de vuurpiojl een vertaald boek aan het eind van deze quilt! Een dikke kus hiervoor, smak!

jolie zei

Wat een leuke verzameling blokken. Vrolijk ook.