Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Lekker theeleuten

Er waren eens twee dametjes. Twee dikke dametjes met blozende appelwangen. Ze waren ook dikke vriendinnen, dat kon iedereen zien. Als ze elkaar ontmoetten -en dat gebeurde niet zo vaak- vonden ze het heerlijk om samen thee te drinken en te babbelen. Kijk ze hier eens gezellig aan tafel zitten.


Uit een kommetje slurpen ze thee en worden weer helemaal warm. Dat mag ook wel, want het is best koud. Op de tafel staat een grote prachtige samowar. Met het hete water uit de samowar verdunnen ze de sterke, heerlijk geurende kruidenthee uit het potje dat boven op staat te puffen. De koontjes op hun wangen worden steeds roder. Nee hoor, ze blozen niet van schaamte omdat ze aan het roddelen zijn. Ze zijn gewoon heel blij en misschien een beetje opgewonden omdat ze zo fijn dingen met elkaar kunnen delen. Ze zien elkaar immers misschien maar één keer in het jaar! Vooral het dikste dametje kan haar mondje goed roeren en praat en praat. Soms staan er in haar prachtige grote ogen tranen van ontroering en soms zijn het tranen van het lachen. Want wat heeft ze een humor! Het andere, iets dunnere, dametje praat wat minder en luistert wat meer. Maar dat komt ook omdat ze nogal eens naar woorden moet zoeken. Het Russisch is niet haar moederstaal en wat zou ze graag uit de diepte van haar hart in het gewone Hollands willen delen! Maar ondanks dat, verstaan ze elkaar toch héél goed.
Ach, jullie begrijpen het al: dit verhaal gaat over mijn Wit Russische vriendin Larissa en mijzelf. Familie van Larissa, Swetlana en haar dochter Nastja, hebben dit wandkleedje voor mij gemaakt. Vinden jullie het niet schattig? Ik ben wel wat dikker geweest als nu, maar zo dik als hier niet hoor!

De komende week wordt het hier even stil. Mijn geweldige echtgenoot kwam onverwacht met een verrassing, waardoor ik er even niet ben. Zelf weet ik niet de volledige inhoud van deze verrassing, maar dat het leuk wordt, is zeker. Wat ik over een week te vertellen heb, is dus voor mij ook nog niet bekend. Fijn weekend en fijne week!

16 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Wat schattig Chris, maar ook wij zouden dat kunnen zijn, de Ying en Yang, je snapt wat bedoel!!smile.
Ik wens jullie alvast een heel leuk reisje toe volgende week, en gefeliciteerd met de heugelijk dag!
Veel plezier morgen met de work-shop, ben benieuwd.
Liefs Joke

katrien zei

Wat een leuk verhaal van die dametjes.
veel plezier met de verrasing die je krijgt.

lida zei

Hoi Chris,
Twee verrassingen, eerst dat schattige wandkleedje en daarna nog een BIG Surprise! Ik wens je dus een heel fijne week en geniet er maar van!! Groetjes
Lida

marjan zei

Chris, een hele fijne week met mooi weer. Wat een mooi symbolisch wandkleedje is dit.
Twee kwebbelende dames die ondanks de verschillen in taal elkaar zo goed begrijpen en verstaan.
Groetjes Marjan

marian'ne m zei

AAA wat leuk en liefff gemaakt.
Mooi verteld !!;-))

EEEhm, ik ben ietsie ronder en herken wel de blozende wangetjes van Larissa bij mij !!!!;-))

Heule fijne week samen !!!

MarianneD zei

Ach,wat een lief kleedje..en dan nog een verrassing van manlief,geniet ervan Chris!

willeke zei

Heel veel plezier komende midweek!!!
Geef hem maar een extra knuffel voor zo'n leuke verrassing!
Oh ja dat boek heeft totaal geen haast hoor. Neem er rustig de tijd voor!
Schattig wandkleedje!!!!
groetjes,

lut zei

Leuk kleedje. Geniet van je verrassing en alvast nog een fijn weekend.

Tineke zei

Chris wat vertel je ons een mooi verhaal bij een prachtig werkstuk! Dankjewel. Ben benieuwd naar je verrassing. We horen het t.z.t. wel neem ik aan?

Corrie zei

Chris wat een schattig en bijzonder wandkleedje is dit geworden, heel mooie stijl!
Wat lief dat familie van Larissa dit heeft gemaakt, jou kennende zul je hen zeker ook al eens blij gemaakt hebben.
Een prachtig aandenken.
Heel veel plezier jullie samen in de komende week!

Annelies zei

Wat een schitterend kleedje. Echt prachtig gemaakt.
Geniet de komende week !

marcella zei

prachtig handwerkje en zo verschrikkelijk lief van hen. Ik ben reuze benieuwd naar je verrassing.

Inge Slaats zei

Oh Chris, wat een prachtig mooi wandkleedje! Het verhaaltje dat je erbij vertelt is zeker zo schattig!
En dan de verrassing van je liefhebbende echtgenoot....wat zou het zijn? Je bent vast erg aan het genieten en ik wacht vol spanning op de verhalen, die je zeker gaat vertellen als je weer terug bent.

martine zei

Wat een lief en mooi cadeau.
Het krijgt vast een ereplaatsje.

willy zei

Hoi Chris
Wat een prachtig wandkleed met die gezellig theeleutende dames. Dat is een heel speciaal cadeau.
Je verrassingsweek is zeker al voorbij ik kom snel weer bij je kijken wat het was.

sylvia zei

hallo chris, ik ben je emailadres kwijt, zou jij mij even willen mailen?
heb een vraag voor je, groetjes, sylvia