Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Lappen en ontmoetingsdag in Alkmaar

Gister kwam ik er achter dat er vandaag Lappendag in Alkmaar zou zijn. Hoewel, lappen .... er waren wel veel kramen met lappen, maar ook heeeeel veel kramen met andere zaken. Het leek meer op een enorme jaarmarkt. Veel lekkere dingen zoals stroopwavels, poffertjes en natuurlijk kaas! Alkmaar is immers een kaasstad. Maar lappenmarkt betekent ook: heeeeel veel mensen, vooral vrouwen. En vandaag niet alleen vrouwen voor deze markt, maar natuurlijk ook nog heel veel vrouwen voor de laatste dag van de Quilttentoonstelling. Mooi combinatie!


Voor mij was het ook een ontmoetingsdag met een paar weblogsters die ik nog nooit gezien had. Inge herkende ik al in de wandelgangen en even later zaten we met 4 dames gezellig te lunchen en te babbelen. Erna was samen met zus Inge gekomen en ik vond het ook heel leuk om Lida te ontmoeten. Lida was samen met Bep en nog een andere quiltster.


Op de foto van l naar r: Bep, Erna, Inge en Lida. Ik vind het toch zo geweldig dat ik door het webloggen van die enige en waardevolle contacten en ontmoetingen heb. Nooit gedacht dat dat ooit zou gebeuren.

Ik had aan Inge gevraagd of ze een 'quilthuisje', zo noem ik het maar, voor me mee wilde nemen. Dat had ik een keer op haar log gezien. Het staat inmiddels al op mijn sidetable met andere dingen die ik koester. Ik heb er een werkstukje, dat mijn moeder rond 1920 maakte, in gehangen. De bedoeling is dat ik er afwisselend een klein quiltje in hang. Inge, ontzettend bedankt voor de moeite! Natuurlijk heb ik nog een rondje langs de quilts en winkels gedaan. En toen kwam ik nog wat tegen waar mijn hart sneller van ging kloppen!

Een frame om machinaal te quilten met je eigen naaimachine!


Foto's maken, folder mee en die straks samen met echtgenoot op de bank bestuderen. En stiekem plannetjes maken voor de toekomst!

17 opmerkingen:

marijke korving zei

Hallo Chris, gezellig die ontmoeting.
Ik ben dinsdag naar Alkmaar geweest, ik heb er van genoten wat een prachtige quilts heb ik daar gezien zit er nog vol van. Jou quilt herkende ik meteen van de foto,s maar in werkelijkheid was het nog veel mooier wat een prachtige kleuren. Dat leuke quilthuisje zoals jij dat noemd was ik ook al naar op zoek geweest had het ook bij Inge op de weblog gezien. In de vakantie veel quiltwinkels bezocht maar het niet gevonden, hoopte het nog in Alkmaar in een van de winkel tegen te komen anders ook maar eens aan Inge vragen waar ze het gekocht heeft.
groetjes Marijke

Bep Kleingeld zei

hoi Chris, was erg fijn om je nu eens in het echt te zien en met je te hebben gesproken. Heb ook je prachtige quilt gezien, die op een mooie plaats was opgehangen. Voordat de Blablaclub naar huis ging, is er voor jouw quilt een foto van ons drietjes gemaakt. Ziet er leuk uit.
Lieve groeten van Bep.

Marijna zei

Leuke foto van het 4tal! Ohh, Chris... dat is wat voor je denk ik dat quilten met je eigen machine! Je hebt een fijne dag gehad.

Inge Slaats zei

Hoi Chris,
Voor het naar bed gaan nog even een heel klein rondje weblogs. Zelf heb ik nog geen verhaaltje geschreven. Toch een beetje moe van deze dag (en gisteren oppassen) Ik vind het ook zo superleuk dat ik je nu persoonlijk heb leren kennen. Het was enig met z'n allen aan de lunch-tafel, wat hebben we veel gekletst in korte tijd. Ik heb er van genoten. Fijn dat je al een bestemming hebt voor het wisselhuisje (zo wordt het genoemd door degene bij wie ik het koop), het werkje van je moeder staat er heel erg leuk in. Je Baboesjka heeft inmiddels haar plaatsje ook ingenomen bij ons in de kamer, DH vind haar ook erg mooi, hij houdt van "authentiek en handwerk". Jij ook heel erg bedankt, je bent een schat en we moeten nog maar eens een keer ergens afspreken, het is wat mij betreft voor herhaling vatbaar.

Liefs,
Inge

willy zei

Chris, wat een gezellige ontmoeting daar in Alkmaar. Leuk om de dames zo te zien.
Het borduurwerkje van je moeder heeft zo een mooie plek in het wisselhuisje.
Het quiltapparaat zal nog wel een vervolglogje krijgen ;)

Johanna Zweden zei

Goedemorgen Chris, zie dat je je weer heerlijk vermaakt hebt gisteren, leuk hé dat je zoveel mensen hebt ontmoet enig toch.
Wat een enig wisselhuisje, scahtig en wat hangt dat borduurtje van je moeder er lief in.
(he zie nog iets bekends staan!!! grinnik) dat is dus je hoekje, zie ik dat ook!
Ik heb er ook al naar gekeken bij Kerstin, bij haar kan je de patronen en in leggen, en dan quilten, en je kan het met je eigen machine doen.
Groetjes Joke

MarianneD zei

Wat hing jouw quilt mooi Chris!
Ik heb op hem gestemd hoor! Leuk om hem eens in het echt te kunnen zien,mooie tentoonstelling hé?

katrien zei

Wat hebben jullie een leuke dag gehad.En gezellig hé die ontmoetingen.

Yvonne aka sommeke zei

Ik las al over die topdag bij Inge! Zo'n ontmoetingen zijn altijd leuk, hé!
Wooow, dat frame ziet er goed uit maar je hebt er wel wat ruimte voor nodig!
Benieuwd of je er één aanschaft!

Guute zei

Hallo Chris, via Inge op jouw blog terechtgekomen. Jullie hebben een prachtige dag achter de rug. Dat vind ik nu het leuke aan het bloggen: je leert een heleboel mensen kennen.

lut zei

Dit ziet er een topdag uit! Fijn weekend.

Annelies zei

Ook ik was er woensdag. Ik heb Inge en haar zus nog ontmoet. Ik heb nog naar je rondgekeken, maar wij waren er al heel vroeg.
Je quilt hing er schitterend.

Lida zei

Hoi Chris,
Het was een dag met een gouden randje, zoveel lieve en leuke mensen te ontmoeten en dan blijkt dat je allemaal raakpunten hebt, dat is zo leuk om die te ontdekken! Zoals Inge al zei elkaar te zien in het Echie! Maar ook de gesprekken die over andere zaken gingen dan quilten waren heel bijzonder, zo open! Hoop dat we elkaar nog vaak zullen ontmoeten, zowel op de blog als in het echie!! Groetjes en een dikke knuffel,
Lida

marian'ne m zei

Mooi om met jou/jullie mee te reizen.
En te zien dat jullie zo hebben genoten, van de tentoonstelling en van elkaar.

Ben benieuwd wat je gekocht hebt.

Enig zo'n huisje.
Wat een gevaarte zo'n longarm(?)ding.

Willeke zei

Ja Chris, wat is dat toch super leuk he?
Contacten met mensen die je eigenlijk alleen maar 'kent' van het prikbord of de webjes. Toch klikt het dan geweldig!
Bep ken ik van verschillende midweken op Texel. Het ziet er erg gezellig uit.
Het boekje is binnengekomen hoor. Dank voor de leuke kaart erbij!!!
hartelijke groetjes,

Erna Peekel zei

Ja, het was super gezellig. Ook ik vond het leuk om jou net als Lida en Bep persoonlijk te ontmoeten. Ook veel leuke ideetjes op gedaan. Fijne zondag en tot blogs zal ik maar zeggen.

marcella zei

een dubbel leuk dagje uit ;) Ik vind het ook altijd leuk om mede webloggers te ontmoeten. Pas nog in Rijswijk op de handwerkbeurs en zelfs in Frankrijk kwam ik er een aantal tegen. Misschien zien wij elkaar ook ooit in het echt.

groet, Marcella