Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Blessings

Een tijdje geleden kwam ik er tot mijn schrik achter dat ik niet genoeg achtergrondstof voor mijn Amish Circle Quilt in huis had. Voordat ik met de blokken begon, vond ik in mijn kast nog een behoorlijk stuk van een stof die ik erg geschikt vond als achtergrond, een restant van een andere quilt. Eerder schreef ik al een keer dat ik bij Sylvia meer bestelde. Ik kreeg toen van haar het laatste stukje van de rol. Maar nu realiseerde ik me dat ik nóg niet genoeg had. Wat kan je je daar op verkijken! Dus op het internet zoeken. Nergens in Nederland, maar, hoera!, ik vond de stof bij Quilts by the Bay op Galveston Island t.z.v. Houston, Texas. De moeite waard om er even een kijkje te nemen. De winkel hoort tot de top 10 van de VS.


Ik heb natuurlijk direct besteld, 2 yards. Deze week kreeg ik het pakje thuis. Een pakje vol met blessings! Omdat ze een kleine ongerechtigheid in de stof hadden gevonden, kreeg ik gratis 1 yard extra. Ik heb de stof helemaal nagekeken, voorgekrompen en hij ziet er picobello uit. Daarnaast zat er een kaart met een mooie tekst bij. Die hangt nu naast mijn Senseo, daar kom ik nog wel eens in de buurt, dat snap je. De lap ligt veilig bij de rest in de kast, een heerlijk idee.

14 opmerkingen:

katrien zei

Leuk dat je de stof nog kon vinden,je kunt dus met een gerust hart verder.

Ingrid. zei

Veel plezier met het boek !
Fijne dag , groetjes van Ingrid.

Johanna Zweden zei

fijn dat je de stof er nog bij hebt kunnen vinden.
Het zijn leuke boeken, ik heb er ook 3 en je kan je helemaal er in weg laten dromen,
Leuk dat jullie het zo gezellig hebben gehad bij Corrie gisteren.
Fijne dag liefs Joke

MarianneD zei

Fijn dat je nu genoeg stof hebt Chris! Die boeken van jennifer zijn leuk,ik heb deze n zomer de laatste van haar gelezen...ik dacht de 13e...;-)En gezellig bij Corrie op bezoek,dat moet wel een heel leuk dagje zijn geweest!

Annelies zei

Wat fijn dat je de stof hebt.
Ik heb haast alle boeken van Jennifer Chiaverini.
Heerlijk om in weg te duiken.

marcella zei

fijn dat de stof nog ergens te koop was. Nu zul je toch echt wel genoeg hebben.

Marijna zei

Chris, gelukkig dat je de stof nog ergens hebt kunnen kopen. Vanaf jou blog dwaalde ik af naar de Sylvia's bridal sampler site. altijd erg mooi om deze quilts te zien. Ook de Nederlandse inzendingen zijn en blijven mooi.De boeken van Jennefer heb ik tot nog toe allemaal gelezen. Volgens mij is er in het voorjaar een nieuwe uitgekomen, maar die is in het Engels. Nog even wachten op de Nederlandse verie.Jij veel lees plezier. Het zijn heerlijke boeken.

Inge Slaats zei

Mooi stofje Chris, fijn dat je het nog te pakken kon krijgen.
Ik ben een enorme fan van Jennifer, heb al haar boeken, ik lees ze in het Engels. Ik proef de sfeer dan beter (vind ik, denk ik.....). Weet jij de Engelse titel van dit boek?

Chris zei

@ Inge, de Engelse titel is: the Runaway Quilt.
Ja, ik ben zo blij dat ik de stof nu heb. Ik heb nu zeker genoeg.

marian'ne m zei

Mooi de stof en nu lekker genoeg .

Fijn bezoek aan twee lieve mensen.
Veel leesplezier met het boek.

lut zei

Gelukkig heb je de stof nog kunnen vinden.
Ik heb net het eerste boek van Jennifer gelezen en het smaakt naar meer.

Johanna Zweden zei

Chris het eerst klossenhoudertje wat ik tegen kom is voor jou!
Groetjes Joke

Marja zei

Een lekker boek om te lezen.
Ze hebben deze boeken ook bij ons in de bieb. Daar heb ik ze geleend.
De delen die in het nederlands zijn vertaald heb ik gelezen jammer genoeg zijn dat er niet zo veel.
En heb wel het boek gekocht van sbs quilt.
Kan er erg zoet mee zijn om er alleen al naar te kijken wie weet maak ik het nog wel een keer.

Annelies zei

Wat een mooie quilts en een verzorgde site heb je.
Ik ben pas met een weblog begonnen ga nu flink hier en daar beurten om een indruk te krijgen,van hoe en wat.
Zelf quilt ik vanaf 1997.

Groetjes Annelies