Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

09-09-09

Dat is natuurlijk een heel aparte datum, 09-09-09, en dat was voor Chago ook precies de aanleiding voor het verzinnen van een verrassing. 9 September was namelijk onze trouwdag, 43 jaar! Dat we naar een bungalowtje zouden gaan, vermoedde ik wel, maar wáár dat bungalowtje zou staan, dat wist ik niet. Dus, vorige week maandag stapte ik blanco in de auto en liet me heerlijk rijden! Chago had een prachtige toeristische route uitgestippeld. Uiteindelijk kwamen we in Kessel aan de Maas, gingen met het pondje naar de overkant en daar was het, ons tijdelijk onderkomen, bovenop de hoogste heuvel in het bungalowpark, omringd door bos. Schitterend! Als je nagaat dat er wel meer dan 600 van die huisjes staan, dat de parkeerplaatsen letterlijk uit de voegen barsten, dan verbaast het me dat we af en toe het gevoel hadden dat we er helemaal alleen zaten. En ..... er was een hele aantrekkelijke aanbieding om een weekend aan de midweek te plakken ...... Vandaar dat we gister pas thuis kwamen.
We hebben prachtige rondritten gemaakt in zuid en midden Limburg en op dag aten we konijn op het Vrijthof in Maastricht! Veel hebben we gezien in die ene week, te veel om te vertellen en te laten zien. Ik heb daarom een paar collages gemaakt, voor mezelf als herinnering, voor jullie om toch een idee te krijgen.


Wat je veel in zuid Limburg ziet, zijn de oude hoeves, 'gesloten' boerderijen met een enorme deur voor paard en hooiwagen. Ben je op de binnenplaats en doe je de poort dicht, dan voel je je veilig. Op de binnenplaats zijn de deuren naar de stallen, woonhuis etc. Tegenwoordig worden er nog al wat van deze hoeves als restaurant gebruikt met op de binnenplaats een terras. Heerlijk nostalgisch en heel gezellig.


In Vlodrop kwamen we deze boerijwinkel tegen. Natuurlijk ook met terras. Kippen, katten, geitjes, ganzen en konijnen scharrelen gezellig om je heen of achter hekjes. De w.c. is 'waar de pispot hangt'!


Binnen een enorme winkel met allerlei natuurproducten, voornamelijk uit Limburg. Voor onze overburen die voor onze planten zorgden, kochten we 2 potjes mosterd: 1 vrouwen-mosterd en 1 mannenmosterd. Van de eigenaresse moesten we er bij zeggen dat de vrouwenmosterd het pittigste is!


Dit is Thorn, het Witte-huizen dorp bij de Maas. Midden in het dorp een grote kerk met daar achter de abdij waar ooit een koningin-abdes regeerde, compleet met eigen legertje en rechtsstelsel. Nooit van gehoord.


Tot slot mijn geliefde echtgenoot in een curiosa/antiekwinkel. En dat mag in de krant! Als ik het heb over curiosa (of een loppis, haha Joke) dan zegt hij: wat moet je met die oude troep! Maar hij had nog geen 3 passen gezet in deze winkel en ja hoor, zie je het? Hij heeft al wat te pakken!! Een steenbok van metaal voor in de tuin. En nu zei ík: wat moet je dáár nou mee!!?? Inmiddels pronkt hij bij ons in de tuin. Nog niet op zijn goeie plek, want er moet eerst een grote steen gevonden worden. Een steenbok staat immers op een rots! Nou, ik weet zeker dat die steen er komt.
Wat hebben we genoten. Mi dushi, het was een superweek, dank je wel!

14 opmerkingen:

Rian zei

Wat een heerlijke verrassing is dat geweest. En Chris, nog van harte gefeliciteerd jullie beiden met de 43ste trouwdag. Dat is ook niet iedereen gegeven. Nog vele jaren samen met iedereen die daar nog bij hoort!
Liefs, Rian

Yvonne aka sommeke zei

Gefeliciteerd Chris en Chago!
Wat een heerlijke tijd hadden jullie daar!

Johanna Zweden zei

Welkom thuis Chris en Chago, en wat hebben jullie een leuke week gehad! enig, En wat heb je de foto´s leuk gedaan, heb genoten, van de mooie plekjes die je hebt aangedaan.
Raakt Chago nu ook in de ban van de Loppis. grinnik!!!
Groetjes Joke

Corrie zei

Dát is nog eens een leuke verrassing geweest Chris en nog lekker een weekendje eraan vastgeplakt, wat heerlijk voor jullie.
Ook nog de hartelijke felicitatie van Jan en mij.
Hoe je het doet weet ik niet Chris, maar als je je man aan het kantklossen krijgt lijkt het me niet zo moeilijk om het enthousiast te maken voor Curiosawinkeltjes ;- ))

Inge Slaats zei

Hé Chris, wat ziet dat er hier allemaal leuk uit! Zo'n verrassing is toch wel helemaal geweldig hoor! Fijn dat jullie zo genoten hebben.
Van harte gefeliciteerd nog met jullie trouwdag, 43 jaar, dat is al heel lang (fijn hè!), ik ben bijna aan de 40 toe, volgend jaar zijn wij aan de beurt, maar eerst nog maar even de 39ste (in november).

katrien zei

Wat een leuke verrassing,en mooie plaatsjes heb je bezocht.

Marijna zei

Chris, wat een heerlijke verrassing was dit. Prachtige foto's!! Ik krijg gelijk zin om ook te gaan! Ik mag niet mopperen hoor, want wij gaan over een paar weekjes naar Overloon. Thorn blijft een erg leuk plaatsje met al die witte huizen. En die boerderij...enig. Zag kippen in dat oude fornuis en ze zitten ook nog in het oven gedeelt!!! Haha...

Simone Hopman zei

Lieve Chris,
Wat een leuke verrassing op de 9e sept. Mijn trouwdag was op de 7e sept. Nog van harte gefeliciteerd en wat een leuke week hebben jullie gehad veel moois gezien echt leuke foto's.
Ik wens jullie samen Gods zegen toe voor de komende tijd en veel geluk met z'n beidjes en je gezin.
Liefs Siem

Elisabeth zei

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag!
Naar aanleiding van het stukje dat je pas schreef over de winkel van Maria Troost wilde ik vragen of er nog meer leuke handwerk en quiltwinkels bij jullie in de buurt zijn. (zit d.v. volgende week samen met m'n moeder in schoorl in een hotel)
Hartelijke groeten Elisabeth

marian'ne m zei

Wat een mooi verslag van een heerlije lange week, georganiseerd door een lieve man die een leuke aankoop heeft gedaan.

Ik ga nog even 'plaatjes' kijken !!;-)

lut zei

Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag! Jullie reis ziet er ook schitterend uit. Wat zullen jullie genoten hebben.

willy zei

Hoi Chris, van harte gefeliciteerd nog met jullie trouwdag. Op de mooie foto's is te zien dat jullie een heerlijke week hebben gehad in een prachtige omgeving. Dat had je van te voren vast niet bedacht dat er een steenbok mee naar huis zou gaan.

Chris zei

@ Elisabeth, ik hoop dat je dit leest, want ik heb geen mailadres van je. In Bergen is vlak bij de Ruïnekerk een quiltwinkel, De Dekenkist. Die is alleen 's middags open en op maandag de hele dag gesloten. Bergen op zich is al enig om te bezoeken. Veel succes!

Lida zei

Hoi Chris,
Hoe is het mogelijk, we hebben elkaar dus op een haar gemist, want de dag dat jij naar het huisje ging, haalde ik onze dochter daar op!! Ik ben dus ook die dag 2x met dat bootje over gevaren, de kleinzoon vond het prachtig!
Fijn dat jullie zo van je uitje hebben genoten en op naar de volgende 43 jaar in goede gezondheid voor jullie allebei!
Vind je foto's trouwens weer prachtig!!
Groetjes
Lida