Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Zandlopertjes

Een poosje geleden werd mij gevraagd om begin september een korte quiltworkshop te geven op de vrouwendag in onze kerk. O jee, wat moest ik daar nou mee aan. Wat kan je nou in zo'n korte tijd met de vrouwen doen?! Denk denk en pieker pieker. Toen kwam Yvonne met een logje over zandlopertjes. Hé, dat is misschien een idee, een zandloperke maken, of misschien wel twee stelletjes, daar kan je thuis al iets Tja, en toen had ik de smaak te pakken, dus ben maar verder gegaan. Bij Joke op haar torenkamertje kwam ik nog een heel leuk boekje met voorbeelden tegen, gauw in mijn opschrijfboekje genoteerd en hier is het resultaat:


Het zijn niet de kleuren die ik bij voorkeur uitkies. Ik heb voornamelijk de lapjes gebruikt die ik vorig jaar HIER in Amerika heb gekocht. Ik vind het best geslaagd.

15 opmerkingen:

Marijna zei

De dames gaan eenleuk quiltwerkstuk maken zie ik wel! Leuk ziet het er uit.

Inge Slaats zei

Chris, dit ziet er leuk uit! Kan me voorstellen dat je de smaak te pakken kreeg. Ik moet gauw mijn hoofd wegdraaien of nog beter hier snel vertrekken, want het begint al te kriebelen voor "weer een tussendoortje" LOL. Nee hoor, ik ben sterk deze keer, er ligt hier nog iets anders naast me om uit te proberen.
Fijn weekend!

Inge

katrien zei

Heel leuk idee.Succes alvast.

willy zei

Ik vind 'm heel mooi en denk dat de dames dat ook zullen vinden.
Groetjes.

Annelies zei

Leuk ! Zandlopertjes blijven bij mij toch ook wel erg trekken.

lida zei

Hoi Chris,
Ze zien er leuk uit en helemaal mijn kleuren, zo zie je maar smaken verschillen, ik vind het een leuk idee en een heel leuk resultaat! Veel succes met de cursus. Fijn weekend,
Lida

marian'ne m zei

Nou ja wat leuk, zat juist te dubben om zandlopertjes te maken !!!
Sommeke heeft wel een snelle methode, zag ze juist afgelopen week bij haar.

Veel succes/plezier met de workshop.

Yvonne aka sommeke zei

't Is een leuke techniek hé? En met mooi resultaat!
Succes op de vrouwendag, dat loopt zeker goed!

marjan zei

Wat een mooi tafelkleedje is dit geworden met de zandlopertjes.
Zit al een tijdje in mijn hoofd om er ook iets mee te gaan doen.
Veel plezier met de workshop.
groetjes Marjan

Ria zei

Leuk Chris, we krijgen er vast weer een hoop quiltfans bij hahaha.....
Ik heb ook nog een stapeltje liggen maar het wordt weer een beetje te gortig maar het is ook allemaal zo leuk.

Groetjes Ria;0)

Johanna Zweden zei

Wat schattig Chris, en dat word zeker een leuk workshopje, niet al te moeilijk voor de dames en toch een heel leuk resultaat.
(heb jij in mijn boekjes gesnuffeld!!! hahahha in mijn torenkamertje!!! niets van gemerkt!!! Volgens mij ging jij niet naar bed, maar kroop snel mijn kamertje binnen, en daar zat je dan de hele nacht met een kaarsje aan, te lezen (grapje)
Groetjes Joke

Willeke zei

Het is zeker leuk geslaagd Chris!
Prima ideetje!!!!
groetjes,

Chris zei

@ Hè wat jammer nou Joke, heb je me toch nog betrapt....Nee hoor, ik heb aan één stuk heerlijk geslapen, kan je aan Simba vragen.

marcella zei

dit blijft altijd een super leuk patroontje en heel geschikt voor een dergelijke workshop. Eigenlijk kun je met vier blokjes al een tasje maken en wie erg enthousiast raakt maakt er genoeg voor een deken. Spannend, zo'n workshop, ik wens je heel veel succes.

Marijke Dekker zei

Leuk Chris om je weblog te lezen en hoe van een eenvoudige vorm iets moois te maken.
Het gaf me ook een idee om zelf weer eens in een boek met veel voorbeelden te kijken om een eenvoudig quiltje te maken.
Je verhaal van Zweden was genieten.

groet Marijke