Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Vreugde en verdriet

Vreugde en verdriet liggen soms dicht bij elkaar. Dat ervaren we allemaal wel eens. Ook binnen de kring van de 11 Amish quiltvriendinnen komt het voor. Kijk maar.

Blokje 009, Star Baby Quilt.
Ida is op kraamvisite bij Lavern geweest. Ze heeft een paar lekkere taarten en kersen meegenomen. En ze heeft voor elk van de meisjes van de tweeling een Star baby quiltje gemaakt.
's Avond hielp ze haar 2 dochtertjes met hun 9-patch quiltje. Ze wil die quiltjes graag meenemen naar de reunie eind van de zomer.

Blokje 10, Verdriet.
Regina bereidt zich al voor op de trip naar Indiana waar de reunie zal zijn. Haar kinderen zijn er helemaal opgewonden over.
Maar ze heeft ook droevig nieuws dat ze graag met haar vriendinnen wil delen: beide ouders van Frieda zijn overleden. Ze zegt: "Ik heb me vaak afgevraagd hoe mensen die Gods wegen niet begrijpen, met zulke dingen moeten omgaan".
In DIT vorige logje staat een blokje over Barn Raising, het bouwen van een nieuwe schuur. Van WILLY kreeg ik deze link. Daar staan verschillende filmpjes waarin je kan zien hoe dat gaat.

13 opmerkingen:

lida zei

Zie je Chris, dat bedoel ik nou! Als men jouw verhaaltjes lees en jouw blokken ziet, dan wordt iedereen toch verliefd op deze quilt, want ze zien er weer fantastisch uit!!Fijn weekend,
Lida

Marja zei

Hallo
Ik lees al een poosje mee op jou log en vind de verhalen bij de Amis quilt erg mooi.
En de quilt blokken zien er ook mooi uit
Staan als die verhalen ook in het boek waar de patronen in staan?
Heel graag zou ik ook leren quilten ben nu bezig met een quilt van hollandse stoffen en vindt het erg leuk.
Ook heb ik een blok met een ster met de hand gemaakt.
Vind echt dat je hele mooi dingen maakt.
Gr
marja

katrien zei

Twee mooie blokjes toon je ons weer.O,had ik maar meer tijd,dan kon ik ook aan deze blokjes beginnen.

Marijna zei

Ik blijf genieten van dit quilt verhaal. Dat lapjes zoveel kunnen vertellen he?

willy zei

Ze zijn mooi en de verhalen maken het heel bijzonder. Die hoed is toch bijna echt.
Fijn weekend

marian'ne m zei

Mooie blokken weer.
De hoed zo echt.
Leuk filmpje.
Ken je de serie van Aäron Miller nog !!?

Wat is het toch een bijzonder quilt en groot.
Nog veel mooie 'levens'verhalen te gaan !!

(ga zo vast even naar Kruitvat ;-)

Johanna Zweden zei

Wat mooi zijn je blokken geworden Chris.
en die verhalen er achter maakt het nog meer bijzonder.
Ga morgen je filmpje bekijken, Angus wil achter mijn computer, schoonmaak dag.
Groetjes ook aan Chago,

Corrie zei

Na het eerste boek van Chiaverini weet ik dat achter quilts de meest bijzondere verhalen schuilen en ik vind het heel mooi om achter dit blokje het verhaal te kunnen lezen, het maakt het zó levend.

Tineke zei

Ha Chris, mooi verhaal en prachtige blokken!

marjan zei

Wat een mooie blokjes weer met prachtige verhalen. Het filmpje bewijst maar weer eens dat vele handen licht werken maakt.
Groetjes Marjan

Annelies zei

Mooie blokken.
Ik heb het Barn Raising wel eens op film gezien. Zeer indrukwekkend.

Inge Slaats zei

Hoi Chris,

Ik vind dit iedere keer zulke leuke blokken en dan die vertaalde verhaaltjes erbij, super! Ik ga dit boek ook kopen, ik twijfelde eerst nog (te veel te doen en zo...), maar ik kan er voorlopig ook gewoon in lezen en plaatjes kijken, toch? En dan af en toe bij jou kijken hoe de blokjes worden.
Fijne zondag nog!

Groetjes,
Inge

lut zei

Wat is dit toch een prachtige quilt!