Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Siggies en Siggy-quilt



Alweer een paar siggies er bij. Van Kerstin Holma uit Finland en van Ria Algra. Jaren geleden, ik denk wel 7 of 8 jaar, heb ik een keer met een eenvoudig programma een site in elkaar gezet en daar reageerde Ria op. We hebben toen kort contact met elkaar gehad. En nu vond ik haar op de lijst van Annelies! Ik keek ook uit naar een siggy met rode driehoekjes om de 3e rand van mijn siggy-quilt verder te kunnen naaien. En die van haar is rood!



Mattie heeft een geborduurd naaimachientje als logo. Maggi quilt al 20 jaar en spaart sinds kort siggies.
Wat een beetje jammer is, is dat soms een niet watervaste pen gebruikt wordt. Wordt zo'n siggy nat, dan vloeit de inkt door. Ik heb het zelfs een keer gehad dat door een plensbui de envelop kletsnat was en de siggy niet meer bruikbaar was. Dus dames, gebruik alsjeblieft een watervaste pen!
Inmiddels heb ik de 3e rand aan de Siggy-quilt genaaid:


Nu siggies sparen voor de onderste rand en dan kijken hoe ik verder ga. Het blijft leuk!

10 opmerkingen:

Willeke zei

Oh wat wordt die leuk Chris!!!

katrien zei

Wat is het geheel al mooi geworden.

marjan zei

Heb de foto vergroot en wat wordt het mooi.
groetjes Marjan

Johanna Zweden zei

Wat heb je dat enig gedaan, Chris, een grandioze oplossing zo, quilt terwijl je ontvangt!!!
Hoe groot is hij al!!!
Groetjes Joke

marian'ne m zei

Zo leuk ze allemaal bij elkaar te zien, mooie ster hoeken erbij.
Jammer wanneer ze uitlopen.
EN wat is jouw symbooltje op een siggie !!?

Inge Slaats zei

Oh Chris, wat wordt dit een leuke quilt! Echt helemaal geweldig. Ik heb inmiddels ongeveer 35 siggies, dus langzaamaan breidt mijn verzameling zich uit. Ik vind het enig om al die leuke post te ontvangen. Ook het maken van de siggies is trouwens een leuk werkje, lekker voor even iets tussendoor.
Fijn weekend!

Inge

Annelies zei

Je siggyquilt wordt prachtig !
Helemaal waar van de watervaste pen ! Ik kan er niet genoeg op hameren.

lut zei

Prachtig en heel leuk!

lida zei

Hoi Chris,
Ik hoorde van Bep dat jij zo'n leuke quilt aan het maken was van je siggies en inderdaad hij is geweldig! Wat een leuk ontwerp, is dat van jezelf? Petje af!
Ik heb hem uitgeprint als inspiratie en stop hem bij mijn siggies, ter aanmoediging!
Groetjes
Lida

berna zei

Wat leuk zo'n siggy-quilt. Ik wist nooit wat een siggy was maar dit maakt het duidelijk.
Groetjes Berna