Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Oude en nieuwe vrienden

;Een goede vriend heeft armen (handen) waar geen eind aan komt. Een Russisch spreekwoord. Daar moest ik aan denken toen ik me ineens realiseerde dat het 7 juli een jaar geleden was dat ik mijn eerste, aarzelende stappen deed op het Weblogpad. Ik heb er geen seconde spijt van gehad. Het heeft nieuwe contacten en vriendschappen in mijn leven gebracht. En wat geniet ik daar van! Van het positieve bemoedigen van elkaar, de milde 'kritiek', vaak vol humor, het meeleven en natuurlijk al het prachtige handwerk in zoveel verschillende vormen. Een onverwachte verwennerij die door de brievenbus komt en de siggy's, overal vandaan. De interessante logjes of links en de e-mail briefwisseling achter de schermen. Je ziet dat er bij deze soort vriendschap ook geen is aan de armen. Het webloggen brengt wat ver weg is (soms letterlijk) heel dicht bij. Ik wil jullie dan ook allemaal bedanken voor jullie lieve, leuke, serieuze en praktische reacties in het afgelopen jaar!

Je hebt vrienden die al heel lang je vrienden zijn.
Dat zijn 'oude' vrienden.
Ze zijn je vertrouwd, en dierbaar.

Maar er komen ook wel eens nieuwe bij.
Zomaar, ineens.
Een kind dat zegt: 'Ik vind jou lief".
Een jonge stem die onzeker klinkt,
maar van jou een antwoord vraagt.
Het zijn verschillende vriendschappen,
maar alle kostbaar;
ze maken je gelukkig en dankbaar.
Dankbaar, dat de goede God, in een wereld
die somtijds een baaierd van verdriet
en ongeluk schijnt
mensen aan elkaar wil verbinden.
In hoop,
in geloof
en
in liefde.

(Auteur onbekend)


13 opmerkingen:

Corrie zei

CHRIS! Een jaar alweer ... dat vind ik niet te bevatten, gaat het allemaal zó snel?! Wat heerlijk lieve Chris dat je er zo van geniet en je bent inmiddels een uniek mens met unieke eigenheden die we heel graag in ons midden hebben. Jij bedankt voor zoveel liefs en aardigs en moois en vriendelijks en positiefs!

Willeke zei

Hé wat grappig joh, dan ben jij op de dag af een jaar later dan ik gestart.
ik begon 7-7-07.
Het blijft leuk he Chris?
De wereld wordt een heel stuk groter.
Veel plezier met het komende jaar!!!
groetjes,

lut zei

Van harte gefeliciteerd met je jarige weblog!

katrien zei

Proficiat met je 1 jaar bloggen.

marian'ne m zei

OO lief en ontroerend, jouw woorden en gedicht.

Ja zo blijkt het web te werken, ook nooit verwacht.
En jij draagt daar zéker je steentje aan bij.
Lieve post krijgen is altijd gezellig, zijn ook mijn woorden !!;-))

Tineke zei

Hi Chris,

Verdwaald in de wondere wereld van de web-logs en belandde ik plotsklaps bij jou. En nog wel op je verjaardag (en ook die van Willeke). Van harte gefeliciteerd jullie allebei! Zal ik jullie eens iets leuks vertellen? Volgend jaar vier ik ook mee want na een valse start begin van het jaar, stapte ook ik in het diepe. En wel op 07-07 Groetjes, Tineke.

Johanna Zweden zei

Hall Chris van harte gefeliciteerd met je logje
ja ik ben ook heel blij dat je er ook aan begonnen bent, want anders had ik je nooit ontmoet en dan had je over 2 weken hier niet in mijn tuintje komen zitten.
Groetjes Joke

marjan zei

Chris, van harte efeliciteerd met je log.
Ik ben ontroerd door het mooie gedicht wat je hebt geplaatst.
Groetjes Marjan

MarianneD zei

Ha Chris,van harte gefeliciteerd met je één jarige blog! En wat een mooi gedicht heb je geplaatst...

willy zei

Hoi Chris, van harte gefeliciteerd met je jarig web-log. Ik kom hier graag. Fijn om jou te kennen en misschien nog eens te ontmoeten. Lieve groetjes.

Marijke zei

Hallo chris, gefeleciteerd met je een jarig web-log. Het is altijd weer leuk om hem te bezoeken hij staat bij mijn favorrieten.Ik ben ook net begonnen en de eerste bezoekers zijn langsgweest erg leuk. Maar als ik naar die van jou kijk moet ik nog veel leren, maar dat is ook leuk
groetjes marijke

Saskia zei

Tjee, ben je alweer een jaar aan het bloggen? Proficiat!
Mooi Russisch gezegde, wat zeker voor "Blogland" opgaat.
Ik ben blij dat ik je hier heb kunnen ontmoeten!

Simone Hopman zei

Lieve Chris,
En wat heerlijk dat ik die armen echt heb gezien en we zo;n fijne maandag hadden. Ik ben er nog steeds blij mee. Liefs Siem