Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Amish Circle Quilt




Hier zijn dan de eerste 2 blokjes van mijn Amish Circle Quilt. Zoals je ziet, kan ik het niet laten om met wat vrolijke kleuren te werken. Met welke kleur ik de sashings ga maken, weet ik nog niet.
Blokje 1 vertelt iets over een familie picnic met 64 mensen bij de vijver. De tafel was overvloedig gevuld met eten en vers gebakken pasteien.
Blokje 2 vertelt over de fruitbomen. Appels en peren kunnen al gauw geoogst worden.

12 opmerkingen:

Katrien zei

Mooie blokjes hoor.Heb ook al het boek in mijn bezit,maar eerst wat verder aan andere werken hoor.

lut zei

Wat een mooie blokjes!!

Johanna Zweden zei

O wat leuk Chris, wat vrolijk, nu als je het boek meeneemt dan ga ik het eens op mijn gemakt bekijken.
Fijne dag uit puf puf land,liefs Joke en we gaan nu aftellen hé hahahhaha

marjan zei

Wat een mooie blokjes en vrolijke kleurtjes.
Ben benieuwd naar het vervolg.
Groetjes marjan

Corrie zei

Helemaal jij Chris, vrolijkheid en kleur alom. Wat een enig logje over het eindejaarsfeest van Roseline en wat leuk om Lu weer te zien, twee vrolijke meiden naast elkaar!
Dat gezicht van Chago spreekt boekdelen en ik weet bijna wat voor geluid een mens dan maakt, een diepe zucht van geluk en welbehagen.

Marijna zei

Mooie blokken Chris! IK heb nu een vraag. Ik las het al eens eerder ergens. Maar wat is Sashings? Zijn dat de tussen stukken tussen de blokken?

Inge Slaats zei

Hé gaaf, Chris, de Amish Circle Quilt en leuk hoor met die vrolijke kleurtjes!

willy zei

Dit wordt een hele vrolijke Amish quilt.Wat een mooie rode Sterappel.
Fijn weekend!

MarianneD zei

Leuk Chris!Gezellige blokjes om aan te werken hé?

IngridR zei

Wat een leuke blokken.
Veel plezier met deze vrolijke blokken.
Een mooi log over je kleindochter haar eindmusical.
Mooie foto van Chago met kleindochter.

Marianne K zei

Leuk dat je ook begonnen bent, Chris. Vrolijke kleurtjes.

marian'ne m zei

Dat je van kleur houdt kunnen wij hier zien.
Inderdaad kleur maakt je blij.
Mooie blokken, wel heel verschillende onderwerpen zo in één quilt, leuk.