Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Amish Circle Quilt

Ik dacht dat de opgegeven hoeveelheid stof voor de ACQ nogal overdreven was, maar ik had ongelijk. Dus moest ik snel stof bijbestellen, want ik wist dat er nog maar weinig van de achtergrondstof op de rol zat. Gauw Sylvia gemaild en stof apart laten leggen. Tegelijk een stapeltje fatquarters van Little Bear er bij besteld. Ik ben helemaal weg van die kleurtjes. Dat ligt nu allemaal veilig in mijn Idylle opgeslagen.
En ik heb er ook al een paar blokjes bij gemaakt:



Blokje 3: Eieren verzamelen. Martha schrijft dat haar kinderen helpen om de eieren van de kippen te verzamelen.
Blokje 4: De Inmaak. Rebecca is druk bezig geweest bonen en erwten in te maken.
Ik heb een album aangemaakt met een inleidend verhaaltje, waarin alle blokjes komen.

12 opmerkingen:

Inge Slaats zei

Oh Chris, die Amish Circle quilt is toch ook wel heel errug leuk! Had ik maar een ietsiepietsie meer tijd.......Hartstikke leuke stofjes heb je gekocht, zo vrolijk!
Enne.....je cadeautjes uit je vorige logje, wat lief van alle twee de geefsters, heerlijk om zoiets bij de post te vinden.
Oh ja en dan nog iets: je gaat al bijna naar Joke hè, lijkt me ook al helemaal geweldig. Jullie gaan het reuze gezellig hebben samen (ik ben een heel klein beetje jaloers....zucht....)

Liefs,
Inge

Marijna zei

Chris wat leuk om zo'n quilt te maken. het verhaal erachter vind ik wel erg boeiend. Het blijft een uitdaging om een verhaal in quit blokken uit te beelden. Heb je bij mij al gelezen over quilt sporen door Koloniehof?Vast iets voor jou!!

katrien zei

Leuke blokjes heb je weer gemaakt.
En leuke aankopen die FQ's.Mooi.

willy zei

Erg leuk om zo het dagelijks leven van de Amish in de quilt verwerkt te zien.
Fijne zondag!

Johanna Zweden zei

O wat een enige blokken Chris en wat een leuke stofjes.
Groetjes Joke

marian'ne m zei

Weer énige blokken en leuk de verhaaltjes er bij.
En wat een heerlijk stapeltje ligt daar.
Lijkt mij zo leuk om steeds weer passende stofjes uit te zoeken voor een blok.
Leuk speldenkussen en mandje staan erbij !!?

Hennie zei

Mooi blokken heb je gemaakt ja je hebt niet gauw genoeg stof een paar mooie stofjes erbij komen altijd van pas.
Fijne zondag Hennie.

marcella zei

soms zit er heel veel stof in een quilt, meer dan je verwachtte. In mijn Dear Jane zit bijna zes meter achtergrondstof en naar schatting een meter of 8 voor de gedessineerde stofjes. dat was dan alleen nog de voorkant. Mooi stapeltje lapjes heb je bij besteld, gelukkig was de stof nog in voorraad

lida zei

Hoi Chris,
Leuke blokken en schattige stofjes en enige verhaaltjes, veel plezier bij het maken, moet wel!!
Groetjes
Lida

lut zei

Dit lijkt me een erg leuke quilt!

marjan zei

Deze quilt wordt volgens mij supermooi en dan die stofjes. Zo heerlijk fris van kleur.
Helemaal mijn ding.
Groetjes Marjan

MarianneD zei

Wat een leuke blokjes weer Chris!Gezellig om aan te werken hé? Al die verhaaltjes,leuke appliceerblokjes,het is een hele leuke quilt om aan te werken!