Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een tulp uit Holland

Soms krijg je een goed idee op een slecht moment. Dat overkwam me maandag. Ik dacht: waarom maak je dat quiltje niet af voor B, dan kan ze het meenemen. B woont met haar man in Iran. Schatten van mensen, rond de 70. Ze waren 5 jaar in Nederland, moesten terug en wonen nu ook al weer 5 jaar in hun geboorteland. Ze hadden gelegenheid om hun dochter, die in een buurland van ons woont, te bezoeken. En dus maakten ze een uitstapje om vrienden in Holland te ontmoeten. Zondag waren ze, samen met anderen, bij ons. Zo fijn om elkaar weer in de armen te sluiten! Wel praten met handen en voeten en verdere lichaamstaal. Maar dat gaf niets. En toen kreeg ik maandag dat idee.


Dus tussen de bedrijven door sandwichen, doorpitten en afbiezen. Maar ik kreeg het niet helemaal af. Vandaar dat ik dinsdagochtend om half 7 al zat te naaien. Voor mij is dat ongewoon. Dat ik zó vroeg er uit ben, gebeurt vrijwel nooit. Maar ik was klaar wakker en dat quiltje móest af. Pufpuf, om 9 uur zat het tunneltje en ook nog een etiketje er op. Chago stond al in de startblokken om het te brengen. Nu kan die lieve B het Hollandse tulpje in haar kamer hangen.

12 opmerkingen:

Hilda zei

Chris sommige bloemen zouden nooit verwelken. Wat prachtig net glas in lood. Het kan niet anders dan dat ze jouw werkstuk met open armen zullen ontvangen.

willy zei

Lief dat je zo vroeg en vlijtig aan het werk bent gegaan om dit quiltje af te maken. Een mooie herinnering.

marian'ne m zei

OOO wat liefffffffff en mooi !!!

Hihi ja op het laatste moment onstaan de mooiste ideën.
Ben ook nachten of vroeg wakker geweest om iets toch nog voor bv een kinderverjaardag af te maken.

Wat mooi de tulp in deze techniek !!
Kwoudaiktkon !!(puzzle;-)

Mien B zei

Heel mooi Chris !

Katrien zei

Heel leuk quiltje hoor.

Yvonne aka sommeke zei

Een héél lief quiltje, een héél lief gebaar!

MarianneD zei

Lief van je Chris,het is een leuk quiltje geworden en ze zal er vast héél blij mee zijn!

Johanna Zweden zei

O wat is het mooi geworden Chris. wat zal ze daar blij mee zijn geweest.
Ik heb meteen een ideetje voor mijn tulpen quiltje, mag wel hé.
Fijne dag groetjes Joke
ps nog maar 5 weken Chris, smile.

Ines zei

Dit is de eerste keer dat ik hier lees en ik val gelijk met mijn neus in de boter, wat een lief quiltje en wat een ontzettend lief gebaar.

Groetjes
Ines

Annelies zei

Oei, ik kan bij quilten onder druk helemaal stil vallen.
Wat goed dat je het toch hebt afgekregen.
Hij is erg leuk geworden !

Saskia zei

Het lijkt wel alsof ie licht geeft! Zo mooi! En ook zo lief!

Marijke china zei

Heel mooi geworden, Chris.
Niemand heeft grotere liefde dan dat hij zich inzet voor zijn/ haar vrienden.
Liefde is vroeg uit bed komen om toch het quiltje af te maken. goed hoor Chris.
Ook een kostbare herinnering!