Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Amish Circle Quilt

Het is al weer een tijdje terug dat ik bezig was wat lapjes uit te zoeken en op te ruimen. Het werd een rommeltje op tafel. Toen kwam de post. Met een pakje uit Amerika. Rats rats rats, gauw open gemaakt en ja hoor, daar was het boek: de Amish Circle Quilt. Op de log van Marianne D. en ook bij Marianne K. had ik blokken gezien die zij al hadden gemaakt voor deze quilt. Het leek me zo'n leuk project dat ik op zoek ging naar het boek. De gedachte achter de quilt, de rondschrijfbrieven en blokjes over de dagelijkse belevenissen die de 11 vriendinnen elkaar sturen, spreken mij enorm aan. Ik vind het ook zo leuk dat de helft van de blokken geappliceerd en de andere helft gepatcht wordt. Lekker afwisselend. Toen kwam mijn schoonzoon Jan langs. Ik vertelde natuurlijk enthousiast over die quilt en liet hem het boek zien. Jan houdt zich ook bezig met textiel (zij het iets grover: hij bekleedt autostoelen en zo) en heeft altijd belangstelling voor waar ik mee bezig ben. Toen maakte hij een opmerking: "Ma, u heeft zoveel quiltvriendinnen, waarom maken jullie zelf niet zoiets, iets uit deze tijd?" Wat een idee! In mijn gedachten kwamen er allemaal geappliceerde blokjes voorbij die het volgende uitbeelden: een mobieltje, een muis, een i-pod, een mp3-speler, een magnetron, een laptop, een wasmachine, een voetloze legging, een parkeer automaat, een pin automaat, een kinderfeestje bij McDonalds, een flat van 12 verdiepingen, een camera, een vliegtuig, een zon of ski-vacantie, een gezellig terrasje, een senseo apparaat...... De rij is eindeloos. Leuk voor zo'n quilt? Ik weet het niet. Maar af en toe hangen we nog wasgoed aan de lijn, plukken appels in onze tuin, bakken een taart, schilderen ons huis, maken we pannekoeken of hebben een picknick. We hebben dus toch nog wel wat gemeen met die 11 Amish vrouwen.
Wat ik ga doen? Ik denk toch maar de quilt van het boek. Vandaag heb ik stof voor de achtergrond gekocht. Het zal nog wel even duren voordat mijn eerste blokjes klaar zijn, maar ze komen wél!

7 opmerkingen:

Katrien zei

Heb het boek ook liggen.Succes met het begin ervan.

Mien B zei

Daar kijk ik naar uit.
Veel succes ermee Chris !

willy zei

Aan welke titel had je dan gedacht,"De web-log circle quilt"?
Leuk dat je ook aan deze quilt gaat werken. Ik ben benieuwd naar je eerste blokken.

Chris zei

@ Nou, Willy, ik dacht meer aan: de Modern Dutch Circle Quilt of eenvoudiger: de Dutch Circle Quilt. Had toch gekund?
Fijne dag. Doei.

marian'ne m zei

He, wat lekker inspirerend zo'n voorraadje stof en zo'n prachtig boek.
Ja, maak jij de oude maar, spreekt mij nu nog het meeste aan hoor !!;-))

MarianneD zei

Haha,het idee is leuk maar ik ga toch voor de 'oude'...het is zo heerlijk wegdromen bij al die belevenissen en het leven zo simpel leek....;-))
Leuk dat je ook gaat beginnen Chris! Deze maand geen update geplaatst,Marianne K is op vkantie en ik had het druk met het renoveren van naaimandjes....;-))

Johanna Zweden zei

Chris als je hier naar toe komt neem dan het plaatje mee, want zo te zien word dat een heel leuk quilt,
Wat heb je een mooie stofjes ervoor, ik heb stiekem al een voorproefje van je gehad, en ik weet nu al dat het weer een prachtig quilt gaat worden.
Fijne dag vandaag en geniet Gr joke