Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Matroesjka

Hier ben ik dan: Mamma Matroesjka. Ja, je ziet het goed, ik ben nog alleen. Ik heb er geen idee van of ik nog een kindje krijg, of misschien wel twee. Dat zien we wel in de toekomst. Ik moet eerst maar eens even wennen, uiteindelijk kom ik best van ver. De kleding die ik voor deze gelegenheid heb aangetrokken, hoort eigenlijk niet bij elkaar, maar goed, het staat toch leuk? Er zit iets bij dat ik nog in de kast had liggen en ik heb wat nieuws gekocht in Staphorst, dat vond ik wel passend. En, ècht waar, er zit zelfs een kledingstukje bij helemaal uit Wit Rusland, dus nu voel ik me echt thuis. Mijn reis begon boven de winkel van De Sampler. Daar vertelde Anke Magré hoe ik mijn kleertjes in elkaar kon zetten. Daar kwam nog best wat bij kijken. Mijn toet bijvoorbeeld. Ik moest toch duidelijk laten zien dat ik bolle wangetjes heb. Ik heb er een paspel voor moeten maken, net als voor mijn hele lijfje. Echt serieus hoor. Maar het was wel erg gezellig met lekkere broodjes en hartige taart! Dat is aan ons Russische vrouwtjes ook wel besteed. Wat ik in de toekomst ga doen, weet ik nog niet. Misschien ga ik wel in een gezellig hoekje aan de muur hangen, of misschien ga ik met mijn brede rokken dat zwarte vlak van de televisie bedekken....
Mijn kleine nichtje, die je hier ook ergens in een hoekje ziet staan, heeft al een baantje gevonden: zij beschermt scherpe naaldjes met haar rokje. Ze is hier via het logje van Marian'ne M naar toe gekomen. Ben ik toch niet helemaal alleen. Nu ga ik eerst maar eens uitrusten in een kastbed. Later vertel ik wel eens hoe mijn leventje verder is gegaan. Do swiedanja!

13 opmerkingen:

marian'ne m zei

Wat is ze leuk geworden !!!!!!
Wat mooi met die herinnerings stofjes.
En dan zijn de mijne maar eenvoudig !
Maar het kleintje is ook een lievertje, die had je niet zo lang hoeven te verstoppen hoor !!!!;-))

willy zei

Wat is ze leuk geworden met een stofje uit Staphorst en Wit Rusland. Die van Marian'ne mag er ook zijn hoor!

Yvonne aka sommeke zei

Ooooh wat is je Matroesjka moooooooi! (er moeten nog kindjes bij hoor ;-))
En dat naaldenboekje van Marianne is ook schattig zeg! Lief kadootje!

marian'ne m zei

dames, Chris heeft deze allebei zelf gemaakt hoor naar een patroontje dat ik had laten zien !!;-))

Marga (MarPie) zei

Ondanks dat ze niet "up to date" is gekleed mag ze er zeer zeker zijn.
Dat naaldendametje heb je ook heel leuk gemaakt.

Saskia zei

De Matroesjkas veroveren de wereld!
Je hebt er twee bijzonder mooie in huis, Chris!

Katrien zei

Wat leuk die matroeska

Chris zei

@ Marian'ne, die kleine had zich een tijdje verstopt in een naai-etuitje, omdat haar zusje met een pakketje meeging naar Wit Rusland. Maar toen zag ze het buideltje van Joke en dacht: even kijken hoe dat voelt. En jij hebt haar betrapt... Dus toen kwam ze maar helemaal te voorschijn.
Het blijft leuk hè, die matroesjka's. Ik heb een hele aparte set van 10, gemaakt door de zus van mijn vriendin. Die zus woont in Moskou. Die set is meer gemaakt van blank hout, niet zo kleurrijk, maar heel leuk.

MarianneD zei

Wat is je matroesjka móói geworden...en er komen toch wel een paar kindjes?

Ank Ribberink zei

Wat een enige matroesjka... erg leuk! En wat heb je het leuk opgeschreven!
Overigens hoorde ik een paar weken geleden dat er hier in de buurt elk jaar een groep kinderen uit Wit-Rusland komt. Een kennis heeft nu al een paar keer dezelfde jongen voor 3 weken in huis gehad. Leuk he?

Chris zei

@ Hoi Ank. Wat leuk van die kinderen uit Wit Rusland. Hier in Alkmaar e.o. komt geen groep meer, wel in andere delen van Nederland. Maar mijn contact met Larissa is nog net zo stevig als in het begin. Heel bijzonder.
Groetjes van mij.

Johanna Zweden zei

Ik heb hem al mogen bewonderen toen je bij me was, hij is heel mooi geworden.
Liefs Joke

Inge Slaats zei

Aaaahhhh, sinds kort spaar ik Matroesjka's en wat is dit een mooie!!! Als ik haar goed bekijk, denk ik wel dat ze heel moeilijk te maken is, zucht.......