Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Logcabindag

Afgelopen zaterdag was het een drukte van belang in De Sampler in Haarlem. Ongeveer 35 dames kwamen bij elkaar in de cursusruimte boven de winkel. Tafeltjes, stoelen en natuurlijk de koffie met cake stonden om 10 uur 's morgens klaar. Het was Terugkomdag! Iedereen die in de afgelopen 1,5 jaar het logcabin project had gevolgd, was welkom. Met hun quilt, af of nog niet af. Maakte niet uit. En wat was er hard gewerkt! De ochtend verliep in een soort Show en Tell.



Gré Koopman, eigenaresse van De Sampler, verwelkomde ons met een hartelijk praatje. Ze is een warme en spontane vrouw. Zij gaf ook de lessen. Cathelijn, een van de medewerksters, verving Gré tijdens de laatste lessen i.v.m. de ziekte van Gré. Zaterdag klom ze het keukentrapje op en af om elke quilt goed op te spelden.



Het was zó leuk om de dames van mijn groepje weer te zien. In januari had ik ze voor het laatst ontmoet. En ik maakte kennis met Sylvia Poppes die ik alleen via de mail kende. Ik heb al een paar keer werk van haar op mijn log laten zien.



Elke quilt werd vastgespeld op de voorbeeldquilt van Gré, niet helemaal ideaal, maar het was woekeren met de ruimte en dat hebben ze fantastisch gedaan. Moet je kijken hoe ontzettend leuk al die verschillende effecten zijn, terwijl het patroon hetzelfde is. Nog een fotootje van een quilt die doorgeknoopt is.


Dat was ook zo leuk, al die verschillende manieren van afwerken: 'gewoon' doorquilten met de hand, met de machine, quilt as you go met of zonder biesjes aan de achterkant, machinaal láten doorquilten en knopen.
Alles bij elkaar was het echt genieten, van al die gezelligheid en van de quilts. Gré en Cathelijn, ontzettend bedankt!

14 opmerkingen:

Mien B zei

Wat zal dit een fantastische dag zijn geweest om al die quilts in verschillende uitvoeringen van elkaar te kunnen zien.
Het ziet er schitterend uit!
CHAPEAU dames !!!!

Yvonne aka sommeke zei

Jawadde! Complimenten voor alle dames! Leuk om zien, zo véél schitterende varianten van een mooi traditioneel blok!

yvonne zei

Prachtige quilts....mooi om te zien wat kleur doet...stuk voor stuk zijn het beauty's!

Katrien zei

Wat zijn ze allen mooi.Leuk zo'n terugkomdag.

Annelies zei

Dat moet een fantastische dag zijn geweest. Wat een mooie werkstukken !

lucia zei

Dag lieve mam,

Even een kort berichtje van de huis-tuin en keuken manke nelis, wat een prachtige foto's van de cursus van zaterdag zeg. Het is dat ik er geen feeling voor heb, maar anders... Wat kunnen mensen toch een mooie dingen maken. Jammer alleen dat al die mooie foto's die prachtige spin van de 'pagina' af hebben laten vallen... haha! Op naar het volgende mooie project maar weer meest geweldige moeder van de wereld! Lucia

Chris zei

@ Dag meest geweldige dochter van de wereld! Die spin, nou die is helemaal weggelopen, of liever, ik heb hem verjaagd! Daarom zal niemand hem meer tegenkomen op mijn log.
Ja, mooi hè, allemaal. En jij hebt weer feeling voor zoveel andere dingen. Super gewoon.

Marga (MarPie) zei

Heerlijk zo'n dag hé Chris, daar kan je da zo van genieten, vind ik altijd.Heb het patroon zelf ook maar voorlopig blijft het nog alleen papier, al wordt met al dat moois de verleiding wel erg groot.

MarianneD zei

Wat een prachtige quilts allemaal!Ik ben vol bewondering Chris!

marian'ne m zei

OOOOOO wat prachtig allemaal !!!

En inderdaad die verschillen maken het zo boeiend, blijf kijken !

Fijn dat Gre er bij is, zie de de hartjes slinger hangen om een hoekje.

(pssst ben heul benieuwd naar je BB workshop !!?;-)

marcella zei

wat een pracht. Dit soort gezellige bijeenkomsten is typerend voor de Haarlemse winkel geloof ik. Toen de winkel nog van Irma was ging dat al zo. Mooie foto's van bijzonder kleurige en sprankelende quilts, dit is genieten!

Inge Slaats zei

Wat ziet dat er leuk en gezellig en fantastisch uit! Prachtige werkstukken en allemaal zo verschillend! Kan me voorstellen dat je een heerlijke dag gehad hebt.
PS: hoe is het met Joke?

Willeke zei

Zo Chris, je ziet ik loop héél erg achter met het lezen van de blogjes. De voorbeeldquilt heb ik nu zien hangen en Joke liep op te scheppen over die van jou hoor (nóg móóier)
Leuk dat je Gré ook op de foto hebt gezet. je matroeska is schattig en het cadeau van Joke hartverwarmend, maar dat kan ze! Gisteren was ze aan het eind van de middag behoorlijk 'uitgepoept' maar ze heeft het toch vol kunnen houden. Klasse! groetjes,

Caroline zei

Ik ben voor het eerst op je weblog en ben aan het kijken en lezen. Maar deze quilts zijn zo super de super mooi, zou er zo aan willen beginnen. Wat een parchtige kleurcombinaties.

groetjessss