Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Laatste Nieuws

Van uw verslaggeefster
Vanmorgen had ik een onverwacht en kort intervieuw met de heer Jones (71) te H. Het gebeurt wel vaker dat ik een samenspraak met de heer Jones heb, aangezien wij al lange tijd bekenden van elkaar zijn. Maar dit intervieuw vond ik alleszins de moeite waard om in deze zaterdag editie te publiceren.
De heer Jones, net terug van zijn zaterdagse inkopen, vertelde dat hij een interessante ontmoeting had met een nabijwonende buurvrouw. Er ontwikkelde zich een boeiend gesprek. Dit mondde uit in een belangrijke beslissing: de heer Jones heeft zich opgegeven voor een cursus Kantklossen!! Nu weet ik dat de heer Jones veel ervaring heeft met naaldjes en gaatjes (hij praktiseerde jarenlang de tandheelkunde, red.) maar uw verslaggeefster heeft toch wat twijfel. Naaldjes zijn geen kantklos spelden en de gaatjes die geprikt worden, worden niet gevuld. Op mijn vraag hoe de reactie van zijn vrouw was op dit besluit, antwoordde hij: "Ze lag in een deuk". Maar zijn vrouw kennende, vermoed ik dat ze hem rustig zijn gang laat gaan. Ze heeft inmiddels ervaring!

13 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Hahahhahahah wat spannend. Maar als ik jou was zou ik dan maar naar hier komen, anders moet je Chago constant helpen.en heb jij er een nieuwe hobby bij, smile. Boek je reis maar vast, kijk er naar uit.
Gr Joke

lucia zei

Beste Mevrouw C Jones.
Tot nu toe hebben wij uw weblog altijd met veel belangstelling gelezen. De 'ditjes en datjes' uit het gewone leven spraken ons enorm aan. Wij zijn daarom zéér verheugd en verblijd met het feit dat u niet alleen een man hebt geïntervieuwd die u bijzonder beeldend aan ons beschrijft, u heeft tevens één van de eerste vooruitstrevende mannen gevonden die zich niet schaamt voor het verbreden van zijn horizon. Wij herinneren ons namelijk de hard gezouten gehaktballen die we op zaterdag kregen als 'de moeder des huizes van huize was', het leren auto rijden toen we 12 jaar oud waren, het verplicht olieslangen in auto's verwisselen als meisje zijnde en de naaikunsten die hij ten toon spreide bij het maken van de zonnestoelen voor de vakantie. Wij hebben wel eens gekscherend genoemd dat makrameeën en kantklossen het enige is dat de Hr. C Jones nog niet had gedaan en zie... het moment is gekomen. Wij juichen dit, dubbel liggend van het lachen, van harte toe en hopen het eerste kant gekloste mutsje te mogen ontvangen die we vol trots onder (in ieder geval de motorhelm) zullen dragen... Hoezee, hoezee, neem je draadjes en kantklosspullen mee...
Een zeer bekend familielid, dochters en aanhang...

Chris zei

Geachte Lucia, dochters en aanhang.
Bij de redactie was dit allemaal niet bekend en we verheugen ons op uw aanvulling. Vooral het idee van een gekantklost mutsje onder de motorhelm spreekt ons zéér aan. Wie weet hebben we hierbij een 'gat in de markt' ontdekt. Hoe dan ook, de heer Jones verzint altijd wel iets om zijn horizon te verbreden. Het gevolg alleen is wel, dat zijn naaste omgeving mee moet in deze verbreding....

willy zei

Misschien binnenkort ook een web-log voor de heer Jones?

Ank Ribberink zei

Hahahaha geweldig! Kantklossen! Heb ik ook nog eens gedaan, in de tijd dat mijn moeder het als hobby had. Zij heeft het jaren gedaan, ik niet zo heel lang... ben niet verder gekomen dan de eerste drie technieken denk ik. Ben wel benieuwd naar de resultaten van de heer Jones... inderdaad stof voor een eigen weblog denk ik!

marcella zei

het valt lezer op dat de heer Jones, in het werkzaam leven tandarts te H een warm enthousiasme geniet bij zijn nakroost voor zijn recent ontwikkelde ambitie Een Klosser Van Naam te worden. Lezer wenst de heer Jones veel succes toe met deze ambitie en dringt er bij het kroost op aan vooral de vorderingen van de heer Jones met enige regelmaat onder de aandacht van de abonnees te brengen. Mocht de heer Jones menen dat het Klossen van Kanten toch niet zijn specialiteit gaat worden en dat derhalve zijn voorkeur alsnog uitgaat naar het knopen van kikkers en uilen in Macramé dan wil lezer ook daar graag van op de hoogte gehouden worden, artikelen bij voorkeur voorzien van (sfeer-)foto's in kleur.

Annelies zei

Ik hoop nog veel vervolg-logjes over de ervaringen van de heer Jones te mogen lezen.

Yvonne aka sommeke zei

Ga er gewoon voor Mr. Jones en laat ons meegenieten van je nieuwe kantklos-avontuur!

Willeke zei

hahhhaaaaa ik ben benieuwd naar de eerste resultaten van heer Jones. Die moet je ons zeker niet onthouden!
Inmiddels heb ik mijn web opgeschoond door het verwijderen van een bericht of 200.
Hopelijk bevordert dit de toegang!
Grinnekende groetjes, (ook aan heer J.)

marian'ne m zei

Hahaha, DAT zou mijn mr Jones nu ook doen !!!

eeehm....... hoe is de 'juf'!!??

Mevr Jones is heul verstandig !!!

MarianneD zei

Ik wens vanaf hier de Heer Jones veel succes met zijn voornemen het edele vak van kantklosser te gaan beoefenen...ik hoop op een regelmatige update van zijn ongetwijfeld verrassende vorderingen......;-))

Marijna zei

Prachtig dit logje Chris!!! Ik sluit me aan bij de boven staande teksten. Ook ik heb hier zitten lachen!

Gerrie zei

Wanneer het klossenspel
door mannenhanden gedreven
De draden laten kruisen
en draden laten draaien
Zo lang zal het lied
Van de klosjes , losjes , losjes
blijven klinken
Een heel mooi kant zal zich gaan vormen
De vrouwen kijken toe
En lachen stil
De man doet toch ,
wat hij zo graag wil

Geachte heer Jones , ik kom uw eerste kantje graag bewonderen !

Groeten van Gerrie