Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Terug van weg geweest


Hij is weer terug. In een grote doos, doorgequilt en al. Eerst voorzichtig de doos open gemaakt, plastic verwijderd en daar ligt hij dan, netjes opgevouwen. Achterkant buiten. Even een foto maken. Voorzichtig uitvouwen en nog een fotootje natuurlijk.



Maar dan komt échte werk. Tja, waar moet ik hem nou neerleggen? Hij is zo groot. De enige goeie plek is de bank. Ik drapeer hem zo goed mogelijk en sta dan op een afstandje te genieten. Hij is mooier dan op de foto (natuurlijk....) Op de foto zijn de schaduwen van het quiltwerk een beetje overdreven, in werkelijkheid toont het wat zachter, maar wel heel levendig. Ik hoop dat ik de kans krijg om een goeie foto te maken als hij helemaal klaar, met bies en al, op 9 mei even aan de muur komt bij de Sampler in Haarlem.




Ik heb hem door laten quilten bij Elly Prins.

18 opmerkingen:

Katrien zei

Ziet er mij héél mooi uit.

marjan zei

zowel de voor- als de achterkant zien er heel mooi uit. ben benieuwd naar het eind resultaat.
groetjes marjan

Yvonne aka sommeke zei

'k Zit hier sprakeloos, vol bewondering voor je prachtige quilt!
Fijne Paasdagen!

Chris zei

@ Ik kan me haast niet voorstellen dat jij sprakeloos kan zijn, Yvonne. Maar ik vind het fijn dat je hem mooi vindt. Jij ook fijne paasdagen.

Johanna Zweden zei

O Chris wat zal jij blij zijn en wat is hij mooi geworden , ik kan haast niet wachten tot 9 mei, zodat ik hem even mag vasthouden.
Wat een prachtig kunstwerk.
Mijn mond valt erbij open.
Ik wens jou en Chago en je familie een heel fijn paasfeest toe.
Liefs Joke

Annelies zei

Chris wat is het toch een schitterende quilt !

willy zei

en hele fijne paasdagen gewenst!

willy zei

Chris ik zag je mooie eieren en toen zag ik dat je de quilt terug hebt. Wat is ie mooi doorgestikt, dat is toch een prachtig verjaardagscadeau.

Corrie zei

Oh Chris wat ziet dit er geweldig mooi uit! Hij lijkt zo zacht en warm en zal dat ook zeker zijn! Zijn die lichte rozige kleuren de achterkant? Mooi vind ik dat ook!

Ellen Vrugteveen zei

Hallo, Chris,

Vond jouw Weblog via googlen over quilts in Haarlem.
Zelf woon ik in Canada, maar ben geboren in Haarlem.
Halverwege Mei kom ik voor 3 weken naar Nederland met een canadese (amazing quilter!!)vriendin.
Door haar ben ik erg geintereseerd geraakt in het quilten.
Ik ben op zoek naar evt een workshop. Om inspiratie op te doen en een beetje bekend te raken in het nederlandse quilt circuit.
Ik zag jouw amazing en fantastise mooie quilten en ben benieuwd of je me een beetje op weg kan helpen.
Mijn vriendin doet op het moment heel veel met Kaffe Faucet Fabrics, net als jij.
Hoop gauw iets van je te horen,
Happy sewing,
Ellen

Willeke zei

Chris, wat is deze quilt ook extra prachtig geworden door het quilten.
Ik blijf het een bijzonder vrolijk geheel vinden hoor. Het zijn natuurlijk ook wel echt mijn kleurtjes,
Hartelijke groet en natuurlijk hele fijne paasdagen gewenst!

Anne-Marie Koelemij zei

Wat is het mooi geworden Chris, echt een plaatje.
ik vind de combinatie van kleuren fantastisch gekozen.
Tot gauw, Anne-Marie, groetjes!!!!!!!!

Marianne K zei

Mooie Quilt, Chris.
Ik kom in mei zeker kijken.'k Woon er vlak bij. Werk nu met Marianne D. aan de Amish Circle Quilt. Het leuke vind ik dat je afwisselend een blokje hebt en een applicatie.
Nog een gezellig Paasdag.Handwerkgroet, Marianne K.

sylvia zei

prachtig, Chris, wat zul je hier blij mee zijn!!!
groetjes, Sylvia

Marijna zei

Ohhhhh, Chris, wat is tie mooi geworden!Het is net of hij nog dieper van kleur is geworden.Ik zie hem in gedachten al hangen!

martine zei

Hij is heel mooi geworden maar wat moet dat spannend geweest zijn om uit te pakken.

Anita (Sniet) zei

Hij is prachtig en die kleuren!!

Maria zei

Heb je webside bewonderd. Prachtige quilts. Ik ben zelf met een dubbele logcabin bezig en heb bijna alle blokken af. Alleen weet ik niet hoe ze in elkaar te zetten. Kun je me svp op weg helpen??? Ik weet dat het met de quiltasyougomethode moet maar dan zonder singles, maar weet niet hoe dat te realiseren. Knip je de vulvlies dan weg of stik je het geheel gewoon dubbel? Fijne vakantie gewenst. Groet, Maria