Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Starspinnetje

Een tijdje geleden was ik op zoek naar het Amish Star-spin patroon en heb dat toen ook gevonden. Vandaag had ik eindelijk tijd om er iets mee te doen. Ik heb het kleinste en eenvoudigste maatje van het patroon uitgekozen om 4 blokken te maken die ik ga gebruiken voor mijn siggyquilt.


Ik vind het leuk om de siggy's af te wisselen met iets anders. En ik wil alleen stofjes gebruiken die ik heb liggen. Het patroontje lijkt ingewikkelder dan dat het in werkelijkheid is. Wel vond ik het handig om de patches eerst neer te leggen en dan systematisch te naaien. Ik heb 2 blokken af en vind ze best leuk geworden. De 2 blauwen komen wat kleur betreft misschien een beetje te dicht bij elkaar. Maar het past straks wel in het geheel.

7 opmerkingen:

Willeke zei

Nou, ik vind het een heel erg leuk blokje geworden hoor!!!
groetjes,

Johanna Zweden zei

Wat een leuk blok is dit Chris, wat apart.
Gr Joke

Annelies zei

Het is een heel leuk patroon, omdat het middenvierkant uit het kader lijkt te springen.

Yvonne aka sommeke zei

Ooooh Leuk! Fijn te lezen dat het minder ingewikkeld is dan het lijkt als je het patroon leest. Maar het is zeker toch goed opletten geblazen!

Katrien zei

Mij lijkt het ook een heel leuk blokje.Ben benieuwd naar het vervolg.

Marijna zei

Dit is een leuk blok geworden. De kleuren zijn erg vrolijk en helder. Mooi hoor.

Marga (MarPie) zei

Heel, heel leuk blok en ben zeer benieuwd hoe de quilt verder gaat worden.