Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Spannend


Daar hangt hij dan, de Logcabin, op de quiltmachine van Elly Prins. Chago vond dat ik hem maar machinaal moest laten doorquilten, alvast een verjaarscadeau! Geweldig hè? Gisteren hebben Chago en ik hem bij haar gebracht. Na een rit met files en weer om te huilen vonden we haar huis en werden met lekkere koffie ontvangen. Wat een geweldig atelier heeft zij. Twee enorme quiltmachines, kantoortje, stoffen, vullingen en garens. Ze waren met z'n drieen aan het werk.
Na de koffie werd de quilt bekeken: wat voor motief is het beste en welk garen is mooi. Wat voor tussenvulling wil je.


Heel prettig hoe ze de tijd namen om alles te laten zien en uit te leggen. We hebben gekozen voor een overall quiltpatroon omdat het patroon van de quilt zelf al druk is en het niet in eerste instantie om het quilten gaat. Als ik Elly zo bezig zie achter haar machine, krijg ik zin om het ook te leren. Nou, dat moet ik maar niet meer doen. Te oud (haha). Nee hoor, ik blijf maar lekker bij het gewone handwerk. Elly heeft het behoorlijk druk, dus het duurt wel een tijdje voor hij klaar is. Heel spannend!


We hadden besloten om er een dagje uit van te maken. Dat kan je doen als je gepensioneerd bent! Na het bezoek aan Elly zijn we naar Gouda gegaan. Geluncht op het marktplein. Zo gezellig. En toen nog een prachtige rit gemaakt door de Alblasserwaard en genoten van de molens van de Kinderdijk. Het weer werd gelukkig steeds beter en we hebben genoten!

14 opmerkingen:

sylvia zei

hallo Chris, wat een gezellig verhaal en wat spannend om je quilt achter te laten!!
maar in goede handen, dat is zeker.
hopelijk kan ik em zien in mei!!!
groetjes, sylvia

katrien zei

Wat leuk voor je,dat je hem laat quilten,hij zal zeker prachtig worden want de top is dat nu al.

Marijna zei

Chris, wat is je quilt mooi geworden! Hoelang duurt het nu dat je hem weer terug hebt?

Yvonne aka sommeke zei

Een wijs besluit, een lief kado van je man, je quilt kan er alleen maar mooier van worden!

Annelies zei

Wat is het toch een schitterende quilt. Leuk om een aantal foto's van je quilt in het atelier te zien.

marian'ne m zei

Mooi dat dat kan !!
Wat is tie prachtig en groot.
Wat knap werk van de dames.

EN, vond je het moeilijk je 'kindje' uit handen te geven ?;-)

Chris zei

@ Marijna, hij is klaar vóór 30 april, dus ik moet even geduld hebben.
@ Ja, lief hè Yvonne van Chago. En dan te bedenken dat mijn verjaardag nog maanden duurt!
@ Annelies,ik vond het zelf ook leuk om hem zo uitgespreid te zien. Dat lukt thuis niet.
@ Ik ben er van overtuigd, Marianne, dat mijn 'kindje' daar in goeie handen is. En het komt gelukkig weer thuis.

willy zei

Chris, fijn om je quilt helemaal languit te kunnen zien. Hij is prachtig. Een lief vervroegd verjaardagscadeau van Chago. Het scheelt je heel veel werk.
Je zou eens op het web-log van Marianne moeten kijken, haar man heeft zo'n apparaat zelfgemaakt http://ikorniquilt.web-log.nl/ikorniquilt/2009/03/even-voorstelle.html#comments

Saskia zei

Zo'n geweldig mooie top heeft zeker zo'n "koninklijke" quilting verdient!
Lief van Chago!

Ingrid. zei

Wat groot zeg !!!
Groetjes Ingrid.

Corrie zei

Chris wat een schoonheid van een quilt zoals die daar ligt. Alsof je een kind achterlaat lijkt me, maar wel in heel goede handen. Heb je bij Marianne al gezien hoe haar man zélf zo'n longarm heeft gemaakt??? Wow, dat is wel heel erg knap.
Dat leuke uitje en autoritje van jullie had ik wel mee willen maken zeg, wat gezellig!

Mien B zei

PRACHTIG zoals je quilt daar uitgespreid hangt.........een BEAUTY !!!!!

Johanna Zweden zei

Hallo Chris'
Wat hangt hij er mooi bij, hij is schitterend, nu dat is iets waar je heel trots op kunt wezen.
Leuk om nu ook eens Elly in haar werkplaats te zien, zie haar meestal alleen op de tentoonstellingen.
Gezellig dat je er meteen een dagje uit van gemaakt hebt.
OOOOO wanneer is het 9 mei, grinnik.
Groetjes Joke

willeke zei

Kind, Wat is die quilt prachtig geworden!
Echt klasse!!!