Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Punniken

Wat is er nou leuker dan in een voorjaarsvakantie bij oma en opa te logeren? Lekker verwend worden, lekker eten en lachen natuurlijk. Dus kwamen Nathan en Priscille, onze 'geadopteerde' kleinkinderen een paar nachtjes logeren. Wat hadden ze een lol, vooral met die gekke opa! Maar ze konden er zelf ook wat van hoor, met al hun grapjes en raadseltjes. Vanzelfsprekend was er ook een verrassing: een uitstapje, maar ze wisten niet waarheen. Het werd het Speelgoed-museum. En dát was leuk! Compleet met speurtocht en vragenlijst. Wat een heerlijke verzameling van ouderwets en soms ook heel oud speelgoed. Poppenhuizen en winkeltjes. En dan het pand, waar het museum is. Ook heel oud, hoog en in originele staat. Vooral de roze wenteltrap met touw waar je je aan vast moet houden. Geweldig. In het winkeltje beneden stond een pot met gebruikte houten punnikpaddestoelen.


"Hé, weten jullie wat dat is?"
"Nee oma, nooit gezien, wat is het?"
"Daar kan je mee punniken, soort breien".


Direct 2 gekocht, bij de overbuurvrouw dun wol met verlopende kleurtjes gehaald. Ze konden niet wachten! Eerst had Nathan wat moeite met z'n vingertjes die motorisch nog wat meer moeten ontwikkelen, maar hij gaf het niet op en uiteindelijk zijn ze echt uren bezig geweest.


En wat waren ze rustig! En dat voor kinderen die vrijwel niet stil kunnen zitten. Ze gingen de volgende dag met 1,5 meter breisel naar huis! Jongens, mijn petje af!!

12 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Hallo Chris je had me al verteld dat ze het aan het doen waren leuk hoor nu zie ik de foto´s erbij, zal die van mij van de week even op de site zetten.
Groetjes en een fijne avond Joke

Annelies zei

Je wil niet weten hoeveel ik vroeger gepunnikt heb. Wat leuk dat je de kids op die manier "aan het werk" hebt gezet.

Saskia zei

Wat heb je mooie kleinkinderen!
Leuk dat ze zo geboeid waren door het punniken.

Yvonne aka sommeke zei

Haaaa punniken! Fijne herinneringen aan m'n eigen kindertijd. Als grootouder of ouder heb je zelf ook nog plezier aan een bezoek aan een speelgoedmuseum hé.
Lieve kleinkinderen heb je Chris!

Corrie zei

Chris wat geweldig dat je hen dit hebt gegeven! Dat ze er met zoveel plezier mee gespeeld hebben en een geweldig goed resultaat behaald, 1,5 meter!!! Nathan en Priscille, geweldig goed gedaan!

marjan zei

wat fijn om te zien dat ze zo intensief en vol overgave aan het punniken zijn.
heb er zelf vroeger tafelkleedjes van gemaakt.
groetjes marjan

marian'ne m zei

Wat schitterend die ijverige handjes te zien.
En wat een prachtige kinderen.

lut zei

Wat een schattige kleinkinderen! Ik deed dit vroeger ook en mijn kinderen ook.

katrien zei

OH,dit heb ik ook zoveel gedaan als kind,heb er zelfs nu nog eentje liggen.

Marijna zei

Ohhh, wat leuk die punnikende kleinkinderen van jou! En wat een geconcentreerde gezichtjes he? Fijn om zo te genieten bij opa en oma!!

priscille en nathan zei

leuk oma we hebben het gezien thuis hebben we het ook gedaan!
:) groetjes Nathan en Priscille!!!!!!

Klanders zei

Hoe stom kun je zijn als je een weblog begint over punikken xD