Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

18 Jaar later

Gistermiddag kwam mijn buurvrouw Diet iets laten zien. Dit borduurwerk.


Het lag jarenlang in een kruipkast, netjes verpakt in een tas met patroon en borduurzijde er bij. In mijn kruipkast. Een paar maanden geleden 'liep' ik er weer tegen aan en dacht: Chris, je doet er niets meer mee, waarom geef je het niet aan Diet? Zo gedacht, zo gedaan. Diet borduurt heel graag en misschien wilde zij het wel hebben en afmaken. In 1991 had ik het gekocht. Chago en ik waren er allebei weg van en vol ijver begon ik er aan. In gedachten zag ik het al helemaal hangen in ons toekomstig huisje ergens in de polder (dat was een droom). Je begrijp al wat er gebeurde. Het werd een UFO. Maar ik was toch een heel eind gekomen. Alleen de heuvel rechts moest nog, inclusief de keien. Maar ja, het quilten hè, dat kreeg me te pakken en tijd voor borduren was er dus niet meer. Diet vond het prachtig en begon met de keien. Het lukte niet helemaal zoals het moest, maar niet getreurd, er was nog een schoonzus van haar die met borduren opstaat en naar bed gaat. En zie daar, in één dag (+ de halve nacht) was het klaar! Gisterochtend kreeg Diet het terug en liet het me 's middags zien. Het is prachtig geworden, 150 x 60 cm. En zulke frisse kleuren. Het is een ontwerp van Eva Rosenstand uit Denemarken. Het patroon heet: Wonderful Denmark. En je zult het misschien niet geloven, ik heb indertijd meer van haar geborduurd. Misschien laat ik dat ooit eens zien. Diet is er ook erg blij mee en gaat het in haar slaapkamer hangen. Daar is nog een plekje.

7 opmerkingen:

Annelies zei

Wat een prachtig borduurwerk !

willy zei

Het is een prachtig borduurwerk. Fijn dat het af is en dat je buurvrouw er een plaatsje voor heeft gevonden. Nu kun je het ook nog eens bij haar bewonderen.

Corrie zei

Nou dat kan ik inderdaad bijna niet geloven... een bordurende Chris! Wat leuk en wat een prachtig borduurwerk is het geworden. Dat dit Denemarken is kan ik ook bijna niet geloven! Het is een heel andere stijl dan de borduurwerken waar ik nu tegenaan loop, maar heel mooi en Diet kan er trots op en blij mee zijn! Ben reuze benieuwd naar je andere borduurwerk Chris!

Ank Ribberink zei

Hoi Chris, wat een mooi borduurwerk zeg! Ziet er echt prachtig uit!
En volgens mij moet je nu ook gewoon bij mijn blogje kunnen posten... ik heb iets kunnen veranderen! Groetjes!!

martine zei

Is je web-log veranderd? Ziet er zo mooi en rustig uit.
Mooi borduurwerk is dit en Denemarken en Holland lijken toch wel erg op elkaar.

lut zei

Prachtig borduurwerk!

Johanna Zweden zei

Heel mooi geworden Chris, dat is gezamenlijk arbeid. Leuk om dan een UFO af te zien, want ook zoals bij mij in mijn kast liggen er veel onafgemaakte borduurwerkjes. en zoals bij jou is er nu iemand heel gelukkig mee.
liefs Joke en een fijne avond