Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De top is klaar!

Hè hè, de top van de logcabin is helemaal klaar. Ik moest nog 4 hoekblokken maken en die zitten er nu aan en ook heb ik een smalle rand aangenaaid. Als een soort verbindend element tussen al die verschillende blokken aan de zijkanten. Hiep hiep hoera. En ook de achterkant is af (foto is verloren gegaan). Die heb ik gemaakt van grote rechthoeken van KF stof. Over een weekje of 2 wordt hij machinaal doorgequilt bij Elly Prins. Wat een luxe. Er zitten zoveel naadjes in de top dat ik het niet zag zitten om hem met de hand door te quilten. Het is de grootste top die ik tot nu toe gemaakt heb: ongeveer 250 x 230 cm.

6 opmerkingen:

Annelies zei

Wat fijn dat hij af is ! Gefeliciteerd.
Goed weekend.

willy zei

Chris ik ben erg benieuwd naar het totaalplaatje. Nog even geduld dus. De achterkant is ook prachtig, zou haast ook een voorkant kunnen zijn. Wat fijn dat het machinaal gequilt wordt.

katrien zei

Ook ik ben benieuwd naar het geheel,maar ziet er wel leuk uit.

Corrie zei

Wat mooi Chris, een feest aan kleur en motieven aan de voorkant en iets rustiger kleuren aan de achterkant, dan is het straks alsof je er twee gemaakt hebt.
Het zijn toch prachtige stoffen van KF. Stond er vorige week met mijn neus bovenop. Wat een luxe dat je er niet aan hoeft te quilten op de hand, dat lijkt me ook bijna onmogelijk met zo'n maat! Fijne zondag Chris en groetjes aan Chago

Johanna Zweden zei

O ik kijk er zo naar uit om hem 9 mei te zien Chris. Heerlijk dat hij af is, dan kan je meteen weer aan iets nieuws beginnen.
Ik vind het zo lief van Chago dat je hem mag laten door quilten,
Liefs Joke en een fijne zondag

sylvia zei

chris...............hier passen uitsluitend superlativen............en dan heb ik de voorkant nog niet eens gezien!!!!
groetjes, sylvia