Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Dag van de Poëzie

Jaren geleden kreeg ik van een vriendin een heel klein boekje met gedichten. Een van die gedichten ben ik nooit vergeten. Het is geschreven door Susan Polis Schutz.

Though we don't see each other very much
nor do we write to each other very much
nor do we phone each other very much
I always know that, at any time,
I could call, write or see you
and everything would be exactly the same.
You would understand everything I am saying
and everything that I am thinking.
Our friendship does not depend
on being together.
It is deeper than that.
Our closeness is something inside of us
that is always there
ready to be shared with each other
whenever the need arises.
It is such a comfortable and warm feeling
to know that
we have such a lifetime
friendship.
Het mooie is, dat de vriendschap met deze vriendin nog steeds zo is als in dit gedicht beschreven.

9 opmerkingen:

katrien zei

Wat een mooi vriendschapsgedicht.

willy zei

Een mooi gedicht voor een fijne vriendschap.

Johanna Zweden zei

Lieve Chris.
Kijk eens naar mijn site, staan we nu in contact of niet. Ook mijn gedicht is uit een gedichten bundel van Susan Polis Schutz. Ik heb 3 gedichten bundels van haar, Come into the mountains dear friend, The leanguage of love and Peace Flows from the Sky.
ik Lees er veel in, haar gedichten zijn zo mooi, ook deze, zij geeft het zo mooi weer.
Liefs Joke

Annelies zei

Wat een prachtig gedicht. Wat een toeval dat jij en Joke een gedicht van dezelfde dichteres hebben genomen.

corrie zei

Heel mooi gedicht over vriendschap en zo'n vriendschap bestaat!
Ik ben zo gelukkig geweest zulke diepe vriendschap te mogen delen en zelfs nu zij niet meer leeft, leeft alles wat we met elkaar, vaak woordeloos, deelden nog zo helder in mij. Haar vriendschap veranderde mijn leven.
Chris ook met jou heb ik mogen ervaren dat we weer verder gingen waar we jaren daarvoor waren gebleven en vooral omdat: "Our closeness deep inside us" wordt gevoedt door Gods liefde.

Chris zei

@ Nou dat is toch heel frappant Joke! We hebben zeker contact!
@ Dank je wel Corrie, ook voor je vriendschap. Wat een rijkdom hè, dat we Gods liefde ook op deze manier mogen ervaren.

Marijna zei

Mooi gedicht Chris. Alleen mijn engels is niet perfect. Maar begrijp het meeste wel. Las ergens dat je ziek bent. Beterschap hoor!Griepje was hier ook vervelend geweest.

Yvonne aka sommeke zei

Da's een treffend gedicht over een fijne vriendschap, een vriendschap die we iedereen toewensen!

willeke zei

Schitterend gedicht!en... Oh zo waar.
Ik ga hem pikken van je en opslaan. Altijd leuk om het naar iemand te sturen die je al heel lang niet hebt gesproken of gemaild.
groetjes,