Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Chuchubi

Weten jullie wat een 'chuchubi' (spreek uit tsjoetsjoebie) is? Niet? Dat is een lijsterachtige spotvogel. Hij woont o.a op de Antillen en fluistert soms iemand iets in het oor! Maar af en toe is hij uit de koers en zit hij zomaar bij mij op mijn schouder. Dat gebeurde ook een paar weken geleden. Hij fluisterde: "Weet je wel dat Lucia iets heeft gezien dat ze heel erg graag wil hebben?! Ze zei: als mam zóiets een keer voor mij wil quilten, dan zou ik dat geweldig vinden". Dus ging ik stiekem naar het stoffenwinkeltje waar zij dat zóiets in de etalage had zien liggen. En toen ik binnen kwam en het zag, dacht ik: O ja! Dat is helemaal iets voor haar. Chuchubi wist dat Lucia volgende week jarig is, dus had de hint goed getimed. Het gevolg van al dat gefluister is dat ik Lucia heb meegenomen en we samen op bezoek gingen in dat enige stoffenwinkeltje in een oud pand in de Dorpsstraat hier niet ver vandaan. We hebben lekker de tijd genomen en kozen 9 verschillende stofjes en een achtergrond uit:


Het is hele fijne ribfluweel of gladde fluweel. Het wordt een plaid van blokken van 30x30cm die verspringen. De blokken worden eerst met dun fiberfill gevoerd en later aan elkaar genaaid. De achterkant wordt één grote rode lap van een soort fleeze. Een lekkere, warme plaid waar ze gezellig met haar meidjes onder kan zitten op de bank. Zo zie je maar, moeders (en oma's) hoeven zich nooit te vervelen!
P.S. Lucia's man speelde voor chuchubi....

11 opmerkingen:

willeke zei

Leuk nieuw project zeg!

Mien B zei

Wat een fleurig project gaat dit worden !

Annelies zei

Wat een mooie kleurencombinatie. Heerlijk daar een quilt van te maken.

Corrie zei

Wat heerlijk dat Lu zo verwend kan worden met deze prachtige quilt. Helemaal haar kleuren Chris en jullie bij voorbaat al gefeliciteerd met jouw meidjes verjaardag (^_^)

Ank Ribberink zei

Hoi Chris... lijkt me helemaal perfect die quilt. Zal ze geweldig vinden! Ik zie het helemaal voor me! Groetjes!!!

willy zei

Wat leuk dat bijna overal dezelfde roosjes in terugkomen, dat zal een een heerlijke quilt voor Lucia worden.

Johanna Zweden zei

Hallo Chris, wat een lief vogeltje.
Ik denk dat Lucia met haar quiltje heel blij zal zijn, waar ze heerlijk zacht onder kan liggen.
Wat een leuke stofjes.prachtige kleuren,
Groetjes Joke

marjan zei

wat een mooie stofjes. heb ook al staan kwijlen voor een etalage met dit soort stofjes en voorbeelden.
groetjes marjan

Ingrid R zei

Wat een leuke stoffen. Lijkt me heerlijk om onder te kunnen zitten.
Succes met het maken van de plaid.

ingrid zei

Heerlijke stofjes ; om vrolijk van te worden !
Groetjes Ingrid.

marcella zei

wat een handig vogeltje is dat ;) en wat lief dat je die mooie stofjes hebt gekocht en iets moois gaat maken. Het fotomapje uit het log hieronder is ook al zo leuk! veel plezier met het vogeltje :)