Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Blok 9

Dit is het blok van de 9e rand van de Log Cabin. Ik moest er (maar) 16 van maken en ze zitten er allemaal al aan, hoera! Dus ik schiet nu echt op. Totaal moet ik nu nog 24 blokken maken, 6 in elke hoek. Voor die hoeken kan je blokken van voorgaande randen gebruiken, maar ik heb met EQ6 geprobeerd het een en ander aan te passen.



Ik denk dat ik deze blokken ga gebruiken. Eén is met effen kleuren ingekleurd, komt een beetje fel over. Maar je krijgt op deze manier toch een beetje een indruk van het resultaat. Dus nu nog de echte stofjes er bij zoeken en dan weer aan de gang. De hoeken zullen er dan ongeveer zo uitzien:


13 opmerkingen:

willeke zei

Hoi Chris, wat wordt dit weer een vrolijk geheel! En wat heb je een mooi nieuwe kopfoto!
De fleurigheid straalt er van af!

Annelies zei

Erg mooi en je stoffen zijn prachtig.

willy zei

Wat een mooi welkom op je weblog door die drie vrouwtjes. Wat zien ze er gezellig uit.

Goed om die ingekleurde blokken te gebruiken. De quilt schiet ook al aardig op.

Johanna Zweden zei

Hallo Chris wat gaat deze mooi worden en wat een kleuren.
Wat heb je je web-site leuk gemaakt , wat een leuk quilt is dat.
Ja het is nog steeds min 18 en het sneeuwt er nu ook bij, het is donker dus zit lekker bij de haard mij krijgen ze er voorlopig niet uit!
Groetjes Joke

Yvonne aka sommeke zei

Oooh en Aaaaah, je Log Cabin wordt super mooi!

marian'ne m zei

Wat heerlijk toch al die vrolijk makende kleuren.
En een plezier om mee te werken lijkt mij !!

Veel plezier !!

katrien zei

Een kleurrijk geheel,mooi hoor.

Corrie zei

Heel erg leuk je bovenbalk Chris en je nieuwe blokken zijn echt een feest van kleur! Begrijpen doe ik het nog steeds echt, maar ik geniet er wel van.

marcella zei

wat is je lay out veranderd! heel mooi zo!
en je quilt, wat een ingewikkeld patroon. wel een kleurrijk geheel ook. is dit een eigen ontwerp?

Chris zei

@ Nee hoor, Marcella, het is geen eigen ontwerp. Het is een patroon van een Amerikaanse quiltster: Jackie Robinson. Ik volg de cursus in Haarlem. Volgende week dinsdag is de laatste les. Er zijn 9 verschillende blokken, in de hoeken kan je dezelfde gebruiken of wat aanpassen. Dat laatste heb ik gedaan.

@ Corrie, ik snap dat je het niet snapt. Ik zou het vroeger ook niet gesnopen hebben. Af en toe naai ik ook iets verkeerd en dan komt het tornmesje goed van pas.

sylvia zei

hallo chris, leuke eindblokken heb je ontworpen!!!!
ben benieuwd naar het eindresultaat.
veel succes!!
groetjes, sylvia
ps verder dan de top ben ik ook nog niet, hoor.
ik had nog wat andere prioriteiten, ben namelijk aan een cursus art-quilten begonnen.

Marijna zei

Dat gaat vast een mooie quilt worden! Heb je hem zelf ontworpen? Leuk dat je ook naar de quilt tentoonstelling gaat. Trek er maar een daggie voor uit!! Ik liet maar een klein stukje zien, maar in werkelijkheid is er heel erg veel te zien. En mooi!!!!

Chris Jones zei

@ Dat lijkt me weer heel wat anders, art-quilten. Ik hoop dat ik die eens te zien krijg. Waar doe je die cursus?
@ Nee hoor Marijna, het ontwerp is van een Amerikaanse quiltster. Alleen de hoeken wilde ik wat anders, vandaar.