Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Siggy-speciaal

Ik kan het niet laten om over deze siggy een speciaal logje te maken. Een paar weekjes terug kreeg ik een mailtje: 'do you want to swap a siggy with me?' Direct terug gemaild dat ik natuurlijk heel graag met haar wilde swappen. Vorige week gleed de envelop met haar siggy bij mij door de brievenbus. Uit Michigan, USA. Wat een beauty! Zo netjes genaaid en geborduurd. Een begeleidend briefje vertelde mij dat de maakster Helen Clark heet en 84 jaar is! Ik weet niet of dit die oudste deelneemster aan de siggy-lijst is, over wie Annelies het in een logje had. In een begeleidend briefje vertelt ze: "I am happy we are swapping siggies. I like to find one in my mailbox.......Het heeft zo erg gesneeuwd dat de scholen vandaag dicht zijn.....Ik heb veel quilts gemaakt, meestal als cadeau, waaronder 6 Dubbel Weddingring quilts voor op bed, 4 2-persoons en 2 kingsize. Vandaag maak ik cookies en muffins....heb 11 achterkleinkinderen...." Kijk, dat vind ik nou zo leuk, dat even contact. Ik heb haar meteen per mail bedankt en kreeg vrijwel direct een mailtje terug. Ze had problemen met de computer gehad, legde mij uit wat voor problemen, maar de computermeneer had het weer opgelost. Haar e-mail adres begint met 'oldhelen1', waarschijnlijk is er ook een oldhelen2 of een younghelen. Nou vraag ik je: hoe zo, oud? Als je 84 bent, ben je niet te oud om te swappen, te quilten, te bakken, te mailen. Geweldig toch!?
Ze had er ook nog een kerstkaart bij gedaan met een plaatje waar ik helemaal blij van word.

9 opmerkingen:

Annelies zei

Ja, voor zover ik weet is Helen de oudste dame op de lijst en ze doet al heel lang mee. Ik denk dat iedereen hoopt op zo'n wijze oud te worden.

willy zei

Chris wat een mooi logje over Helen, wat fijn dat ze nog zo bezig is en meedoet met de siggyruil. Mijn vader is ook 84 en ik zeg wel eens tegen mijn man wat zou een computer leuk zijn voor hem. Hij is nog overal in geinteresseerd en via internet kun je de hele wereld over. In de zomer zou hij er geen tijd voor hebben dan is hij bijna hele dagen in de moestuin.
Dat kerstkaartje is enig daar droom je helemaal in weg. Kijk hier eens wat ik vond
http://www.marysingletonart.com/

Chris zei

@Hoe heb je die site gevonden Willy!? De kerstkaart van mijn logje staat er ook op. Wat enig.
Jouw vader moet ook nog aardig fit zijn als hij zomers zo veel in de moestuin is. Dat is zwaar werk. Heerlijk dat hij dat nog kan.

Corrie zei

Wat een inspirerende vrouw Chris, van zulke mensen word je toch vanzelf blij! Schattig is haar siggy en de kaart...ik snap helemaal dat je daar erg blij van wordt.

marian'ne m zei

Wat een lief contact zo !!
En een mooie siggy en heel aparte kaart.
Op de link van Willy ook al van die leukerds.

Dat is mooi wanneer je op die leeftijd nog zo mee kan doen, prachtig !!

willy zei

Hoi Chris, ik heb gegoogled op de naam die op het kaartje stond. Wat een mooie schilderijen zijn het hè? Daar wordt ik ook blij van.
Fijne dag!

martine zei

Leuk he, ik heb ook een siggy van haar.
Heerlijk als je op die leeftijd nog zo actief kunt zijn en contacten kunt leggen.

katrien zei

Ik hoop op dei leeftijd ook nog te kunnen patchen,moet heerlijk zijn.En het is echt een mooie siggie.

Marijna zei

Kijk Chris, dat vind ik ook zo leuk. Op zo'n leeeftijd en dan heel "normaal" met haar te kunnen mailen. en nog van alles zelf doen! Geweldig toch? Ja, die kaart...krijg je een heel warm gevoel bij.