Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

HIJ IS AF!!!


Ik ben zó blij! Hij is af!! Het heeft wel een jaar langer geduurd dan de bedoeling was. Ik ben er 2 jaar geleden al mee begonnen, maar door ziekte en andere zaken en natuurlijk ook door andere leuke projecten die ik onderweg tegenkwam heeft het een beetje vertraging opgelopen. De quilt is gemaakt volgens een patroon van Jacqueline de Jonge, met paperpiecing en is 162x162 cm. Er zitten veel restjes in verwerkt.
Ik heb hem de naam gegeven: 'Het leven in al zijn kleur'. Hij is voor mijn schoonzus en die is zondag jarig. Dus gelukkig ben ik toch nog op tijd klaar. Ik heb een foto van de quilt gemaakt, een beetje gemanipuleerd en toen op transfer papier geprint. Dat gestreken op een ecru stofje en, hupsakee, als etiket op de achterkant genaaid. Heerlijk, dit project kan ik weer lekker achter me laten.

21 opmerkingen:

willy zei

Chris wat een prachtige quilt en wat een geweldig lief cadeau. Een mooie naam heb je voor de quilt gekozen.

Annelies zei

Chris wat is hij mooi geworden ! Wat zal je schoonzus hier blij mee zijn !

marian'ne m zei

((((BONIIIIK))))

*val van stoel*

Chris zei

@Niet doen hoor Marianne, dan zit je met de kerst in het gips ;-))))

Corrie zei

Ha,ha,ha, die marian'ne, ik moet altijd zo lachen als ze valt, wedden dat ze straks weer terug komt om te vertellen dat alles nog heel is en om te vertellen hoe mooi ze hem precies vindt?!
Het is een pracht Chris en wat heb je enorm hard gewerkt om die af te krijgen, ik wens je een heel fijne verjaardag toe zondag en je schoonzus...haar verjaardag kan niet meer stuk natuurlijk.

marian'ne m zei

*ben weer opgekrabbelt*

Haa Corrie, hoe ken je mij :-)))))

En JA Cris ik kom vertellen hoe PRACHTIG ik hem vind en NEE Chris niks gebroken hoor !!!
Ik val regelmatig zoals Corrie zegt dus kan een stootje hebben. Zit genoeg VAL-vlees op mij !!;-))

Maar zó mooi joh, en het label zo leuk bedacht.
EEEhm ik ben niet toevallig een schoonzus van je hé !!!?;-))

Chris zei

@Ben helemaal opgelucht dat er geen botjes gebroken zijn en dat je weer ogekrabbeld bent. Dus: niks gips. Zou wel leuk zijn hoor, nog een schoonzus er bij, maar of ik nog een keer zo iets maak....?

katrien zei

Wat een prachtige quilt,kan geloven dat je daar lang bezig mee bent geweest.Ik heb ook enkele patronen van haar liggen.Ze heeft hele mooie patronen.

Rian zei

O wat móói, wat móói! Chris, dat leer ik nóóit... denk ik.. Een cadeau om te koesteren.

Yvonne aka sommeke zei

Een prachtige quilt!

MarianneD zei

Fantastische quilt!Wat een prachtig kado....

Johanna Zweden zei

O Chris wat is hij prachtig geworden en wat zal jou schoonzuster daar blij mee zijn. Wat een prachtige kleuren. Wat een leuk idee dat etiket, houdt dat in gedachte.
Groeten uit het -15gr Zweden.
Joke

José zei

Wat een prachtquilt, ik zou ook wel je schoonzus willen zijn.

Dit is toch geen normaal cadeau. Maar een super geweldig prachtig mooi fantastische cadeau. Je schoonzus moet hem wel enorm super geweldig mooi Fantastisch vinden.

Chris zei

@José, die schoonzus is, samen met nog een schoonzus, ook super geweldig apart en altijd heeeeeel vrijgevig. Toen de kinderen klein waren, hebben ze ons nogal eens uit de brand geholpen. En ook vaak op onze dieren gepast. Vandaar dat ik nu eens iets moois voor hun terug wilde doen. Ze zijn het meer dan waard.

Mien B zei

Wat een SCHITTEREND cadeau voor je schoonzus !!!!!

Marijna zei

Hij is SUPER gewordeb Chris!!! Wat zal je schoonzus daar blij mee zijn!

Wilma zei

Hij is schitterend!!! Bravo!!

Willeke zei

Wauw Chris, wat is deze mooi geworden!
Mooie kopfoto ook hoor!!!het is je gelukt he?

jane Monk zei

This is beautiful - a very nice quilt. Well done. I just love the colours in it. Your paper piecing is lovely.
Cheers
Jane
http://purrfectlyquilted.blogspot.com

Saskia zei

Een heel bijzonder cadeau! Chapeau, Chris!

Jenny Stolk zei

Wat een mooie quilts. En wat kan ik daar jaloers op worden, al ben ik niet snel hoor! Ik denk dat ik volgend jaar ook maar eens ga zoeken naar iemand die daar les in geeft. Lapjes heb ik genoeg.