Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Weer een stapje verder

Ik ben weer lekker bezig geweest met de volgende rand van het Patchwork Project. Rand 8. Gelukkig eenvoudiger als de vorige. Zo schiet ik tenminste op, alleen..... Een van de stofjes, het donkerblauw van de 'bootjes' is op! Alle strookjes voor de rest van de blokken zijn al gesneden. Dus snel zoeken zoeken zoeken op het internet.
Niet in Nederland gevonden, wel in New Hamshire in Amerika. Tja, zal ik het eens doen? Ik heb nog meer van Kaffe Fassett nodig en deze winkel heeft wel erg veel. De bedoeling is dat ik de quilt voor ons bed maak als sprei, daarom wil ik de achterkant ook van zijn stoffen maken, maar dan in hele grote vierkanten.
Ik ben dus voor een keertje toch maar eens in het buitenland gaan shoppen en heb, schrik niet, totaal 10 meter besteld! En ik ben veeeeeel goedkoper uit. Omdat ik nu niet verder kan met deze quilt, heb ik me gestort op de quilt voor mijn schoonzus. Ik moest nog een groot gedeelte doorpitten en ik wil hem graag vóór 14 december klaar hebben. Dan is ze jarig. En, hoera, gister was het doorpitten klaar. Vandaag bezig geweest met de bies. Als hij helemaal af is, laat ik hem zien.

14 opmerkingen:

FraPrins zei

Hallo Chris wat leuk dat Patcgwork niet dat ik dat doe maar mijn Dochter Betty is faar heel erg goed in toch vind ik het leuk om even bij je te kijken.
Je kan op mijn link zien wie Betty Prins is.
Maar ik heb kiever niet dat je mijn naam noemt. Frans Prins

marian'ne m zei

Prachtig !!

O ik durf dat ook nóg niet in buitenland bestellen.
Maar iedereen hoor je er over dat dat prima gaat.

Hihi, Betty's papa is aan het lobbyen, leuk !!!
Sssssst, niks verklappen :-)))

betty zei

Heerlijk zo,n paps die reclame voor mij maakt! Maar ik bewonder je prachtige quilts, mooi al die kleuren!

Chris zei

@Betty, dat is toch erg lief, zo'n paps. Hij is vast vol bewondering voor jouw prachtige werk.

willy zei

Gelukkig dat je de stof er nog bij kunt krijgen. Handig het internet, dat zo je even in het buitenland kunt bestellen.

Yvonne aka sommeke zei

Oooh, dat wordt een schitterende quilt!
Ben je al eens komen opzoeken maar weet niet meer of ik toen een berichtje achterliet...
kom zeker weer! ;-)

martine zei

Je quilt wordt prachtig .En stofjes in de VS bestellen is ideaal. Niet alles want winkelen blijft leuker.

Annelies zei

Wat wordt je quilt toch prachtig. Spannend, het is nu wachten op de stofjes.

Johanna Zweden zei

Wat word je quilt prachtig wat een kleuren pracht. Schitterend
Groetjes Joke

Chris zei

@Martine, ik ben het helemaal met je eens dat er niets boven winkelen gaat: niet alleen kijken, maar ook voelen, dan kopen en dan ergens gezellig een bakkie doen. Dat is meestal mijn programma.

Tem zei

Wat een prachtige quilt is het mogelijk om dat patroon te kopen.
Ik zou hem ook graag na maken.
Ik heb al eerder een logcabin gemaakt maar daar is steeds hetzelfde blok herhaald.
In ieder geval bedankt voor de inspiratie

Willeke zei

wat een heerlijke kleuren! PRACHTIG!!!!!

Anne-Marie zei

Wat leuk om al die foto's te zien, dank je wel Chris.

willy zei

Ik herken het blauwe stofje Chris.
Fijn weekend!