Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Tijd en gezelligheid

De tijd gaat veel te snel. Het is al weer ruim een week geleden dat we met de vrouwen van het quiltgroepje hier uit HHW een gezellige ochtend hadden. We hadden elkaar maandenlang niet gezien omdat ik gestopt ben met les geven. Ik heb er van genoten. Het was zo goed om van ieder te horen hoe het allemaal gaat. Er is in de paar jaar dat we met elkaar aan het quilten waren heel veel gebeurd in onze levens.


Ingrijpende dingen. Ondanks dat staan we allemaal positief in het leven en kunnen we genieten van de dingen die we wél kunnen en ontvangen. Een van de vrouwen, Anne-Marie K., (rechts op foto) heeft het quilten helemaal te pakken.


Ze maakt prachtige dingen en gaat nu af en toe naar een workshop in Haarlem. Voor de vijftigste verjaardag van haar man maakte ze een enige Abraham. Naar aanleiding van de laatste cursus die we hadden, paperpiecing, fantaseerde ze dit kerstquiltje.

Patricia is rustig bezig de sampler van onze cursus af te maken. En hij wordt prachtig!


De andere dames hadden zo iets van: oh, als ik dat allemaal zie, krijg ik zin om ook weer aan de gang te gaan. Maar ja, soms moet je even een stapje terug doen. Dat hebben we allemaal.



Ik ben heel dankbaar dat ik deze vrouwen heb mogen leren kennen en van ze heb mogen leren.
Dank jullie wel voor de fijne ochtend en ik hoop dat ons contact blijft!

6 opmerkingen:

Marijna zei

Wat een geweldige quilta zijn en worden er gemaakt door deze dames!

Annelies zei

Leuk zo'n samenkomst. Zeker als je ziet wat er een mooie dingen werden getoond.

willy zei

Chris wat gezellig. Wat fijn om zo'n mooie hobby met zoveel mensen te mogen delen. prachtige quilts en stoffen. De Abraham is een leuk idee.
Het was gisteren ook heel gezellig bij Corrie, José en Jenny.

marcella zei

meestal deel je veel meer dan je hobby en dat maakt zo'n groep ook zo waardevol! Veel succes en plezier met jouw Haarlemse groep

Corrie zei

Chris dit kan n iet anders dan een gezellig groepje zijn. Ik heb je erover horen vertellen en ik ken jou!

Marga (MarPie) zei

Och Chris wat leuk om te zien dat de wereld echt heel klein is.
Bij CSI op tv zeiden ze al eens, acht mensen bij mij vandaan en dan kom je bij jouw terecht.
Nog niet eens acht, eentje is al genoeg.
Anne Marie zat aan de tafel naast mijn zus en ik, bij de cursus sterren van Lucy. Herken namelijk haar sterren.
Wat leuk hé.