Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Quiltreunie

Om 10 uur stond de koffie klaar en druppelden de dames binnen. Met tasjes, tassen en zelfs een grote plastic box. Eindelijk, na maandenlange stilte, waren we weer eens bij elkaar, de quiltsters van onze kerk aan wie ik de afgelopen 2 jaar een paar keer een cursus heb gegeven. Allemaal beginners waren ze, maar nu niet meer!!


We hadden afgesproken om mee te nemen waar we mee bezig zijn, dat te laten zien en er iets over te vertellen. Een soort kleine 'show and tell'. Jullie snappen natuurlijk dat we begonnen met de koffie en een heleboel gekwebbel over van alles behalve quilten. Zo gaat dat nu eenmaal. Op de 1e foto het stel bij elkaar (er ontbraken er nog 2). Mijn oudste 'leerling' is nu 83! Wat heeft ze al veel gemaakt. Ze wilde heel graag een New York Beauty blok met paperpiecing maken en voilá, hier laat ze het resultaat zien: een kleurrijk kussen voor haar dochter.


Ineke, (rechts op foto) heeft het helemaal in haar vingers. In Friesland, toen we met een paar vrouwen op bezoek waren bij An Keuning, kocht zij in Makkum een pannel met motieven van Makkumer tegels. Daaromheen bijpassende randen genaaid van fijne stof van de markt. Het resultaat is geweldig! Het is zo leuk om te zien hoeveel plezier ze er in heeft. Op de kleine foto kan je goed de details van de motieven zien.


Marjolein is bezig met een paperpiecing quiltje voor de Kerst. Ze had een heel handig ontwerpwandje mee van stof aan 2 broekenhangers. Kan je zo aan een deur hangen.

Tot slot nog een paar quiltjes van de Atarashi cursus. Dat was ook ontzettend leuk en zulke verschillende resultaten. Een van ons heeft er een heel boxkleed voor een vriendin van gemaakt, die kan ik jammer genoeg niet laten zien. We hebben weer genoten van elkaar en iedereen gaat lekker in haar eigen tempo verder.



8 opmerkingen:

Marijna zei

Chris, wat een prachtige resultaten!!! Hoe snel ben je beginner af hé? Zo snel dus!!! Prachtige quilts zijn er gemaakt en wat gezellig om elkaar weer te spreken.

Yvonne aka sommeke zei

Duidelijk een héél gezellige dag! Complimenten voor de dames!

Johanna Zweden zei

O wat een mooie quilts allemaal Chris en wat leuk dat jullie elkaar zo ontmoeten.
Handig wat Marjolein heeft gedaan , ik he een opvouwbare rolgordijn dat je mee kan nemen, ook heel handig.
Wat een mooie lap is dat met die makkummer tegels,
Ik zie dat jullie heel erg genoten hebben.
Even een antwoord op je vraag over Simba, hij vind het maar allemaal niets dat vrouwtje steeds de kamer verandert en dat laat hij dan ook blijken.
Gr Joke en een fijne zondag uit het -10 koude Zweden.

Anonymous zei

Wat een mooie resultaten!

willy zei

Wat leuk dat dit zo gegroeid is en de resultaten zijn prachtig. Ook gezellig om zo samen te komen en elkaar het werk te laten zien.

Corrie zei

Há Chris, wat een gezellige dag zo samen 3en voor mij leuk om de bekende gezichten weer eens te zien. Prachtig zijn de quiltjes en quilts. Knap werk Rita en erg leuk om jouw Makkumer tegeltjes nu hier te zien Ineke!!! Marjolein ken ik niet maar ze heeft wel een heel slim ophangsysteem meegenomen en er hangt iets heel moois aan en de atarashi's zijn prachtig!
Chris wat een idyllisch plaatje van je huisje in je vorige logje.

martine zei

Ben helemaal weg van de blauwe quilt.
Echt heel mooi.
Groetjes

Chris zei

@Ik ga de complimenten doorgeven aan 'mijn' dames.
@Joke, hoe werkt dat rolgordijn van jou? Misschien een keer een fotootje...?