Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Huiswerk

Ik zit me suf te naaien om mijn 'huiswerk' voor morgen af te krijgen: 24 blokken, en wát voor blokken! Ik denk dat dit blok het meest bewerkelijke is van allemaal. Dit is het blok van de 6e rand van het Logcabin Project. In juni heb ik 2 lessen gevolgd in plaats van 1, omdat ik in september niet kon. Tja, en dan denk je: ik heb een zee van tijd tot oktober. Maar dat viel tegen. Voordat ik het wist, is de zomer al weer voorbij en morgen zit ik dus weer bij De Sampler in Haarlem. Wel weer leuk hoor.

In de loop van de tijd heb ik van Gé Koopman, die de lessen geeft, heel wat handige dingetjes geleerd. Bijvoorbeeld het 'parkeerlapje', had ik nooit van gehoord. Ze gaf nog een leuke tip: als je langs de diagonaal van een vierkantje hebt genaaid, naai dan voetjebreed langs het naadje, knip tussen de 2 naadjes en hupsakee, je hebt een vierkantje van 2 driehoekjes. Gré liet een quiltje zien dat ze van een heleboel van deze vierkantje (restjes van haar eigen logcabin) had gemaakt. Inmiddels heb ik al een doos vol met die vierkantjes. Wie weet kom ik daar nog eens aan toe. Ook leuk voor de poppenhuisbedjes van mijn kleindochtertje.



Nou ja, komt daar ineens iemand in het knalrood de ramen van mijn Idylle wassen! O ja, dat is ook zo. Chago wilde de Idylle helemaal schoon maken en hier en daar wat bijschilderen. Vrolijke Arubaanse kleuren. De Idylle is niet alleen mijn trots, maar ook vooral de zijne!

5 opmerkingen:

willy zei

Leuk dat je toch nog even tijd vond om bij mij op de thee te komen. Succes met je blokken.
Morgen veel plezier bij Irma. Ze zal toch geen strafwerk geven?
Je ramen zijn weer schoon. Het water komt er wel door naar binnen. Heb je geen waterschade
:-).

Chris zei

@Nou Willy, misschien krijg ik wel een extra bakje troost, want ik ben niet klaar.... Het water kwam inderdaad door de kieren naar binnen, maar niet getreurd, ik heb gelijk de binnenboel ook maar een beurt gegeven. Alles weer lekker fris.

Annelies zei

Was het leuk op de cursus ?
Je gebruikt mooie kleuren voor je blokken.

Chris zei

@Het was weer genieten hoor Annelies. Trouwens de hele dag was heerlijk. Ben al 's morgens vroeg naar Haarlem gegaan, lekker rondgelopen en koffie in de zon op een terrasje. Wat een verschil met vandaag! De quilts van de andere cursisten worden rustiger dan die van mij, maar oooo zo mooi! En zo verschillend.

marian'ne m zei

Ik lees dat je het naar de zin hebt gehad.
Je hebt een heerlijk vrolijk kleurgebruik.

Komt ook door die kleurrijke glazenwasser denk ik ;-)
Heerlijk zo'n eigen ruimte.