Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De Weaver View Farm

De Weaver View Farm is een oud pand in het Fingerlake District in New York State. Vier jaar geleden is een jonge (liberale) Amish vrouw er een winkel begonnen. Nou, je kijkt je ogen uit. Zoveel quilts!


Allemaal gemaakt door Mennonieten en Amish vrouwen. Sommigen wonen daar in de buurt, maar er zijn ook quilts die uit Dutch County in Pennsylvania komen. De meesten zijn helemaal af, doorgequilt en wel, maar je kan ook alleen een top kopen. O, wat een verleiding!



En wat er allemaal nog meer te koop was. Allemaal van die enige dingen, die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt, maar o zo leuk zijn om je huis mee op te vrolijken. Er was ook een aanbieding van 20 fat quarters voor $20. Daar heb ik natuurlijk wel gebruik van gemaakt. Al was het alleen maar voor de herinnering. En wie weet kan ik ze nog eens goed gebruiken.
Tasjes en tassen waren er ook. Enige modellen en die kleuren! Gepatcht en gequilt. Ik had er al een onder mijn arm om mee te nemen, toen ik me toch maar bedacht en wat andere dingetjes kocht. Even later zag ik diezelfde tas in een 'gewone' winkel. Iets duurder en met een labeltje er aan made in China.....! Was ik blij dat ik hem niet gekocht had.

Maar ik vond nog iets:


Mijn eigen man met een Amish hoed op. Staat hem geweldig, vind ik.

8 opmerkingen:

willy zei

Wat een mooie overvolle winkel. Mooie stofjes heb je gekocht.Hebben jullie die mooie Amish hoed ook gekocht?

Corrie zei

Chris dit is een soort walhalla voor quiltsters, wat zul je genoten hebben! Ik moest toch wel erg lachen om die tas"made in China", wel héél erg liberaal om die in zo'n winkel te verkopen ;- ))
Wat staat die hoed echt supergoed bij Chago, ik hoop wel dat jullie die hebben meegenomen voor hem.

Simone Hopman zei

Chago je mag zo op de voorpagina van de krant als een prachtig plaatje in moeizame tijden,. Hebben we ook nog iets leuks om naar te kijken.Je ziet er geweldig uit met die hoed. En ik zou me werkelijk árm gekocht hebben Chris.....Ik heb nu een stop op kopen staan omdat ik aan het schiften ben met wat wel en niet mee kan naar mijn nieuwe huis. Maar ik heb een quilt daar heb ik al een muur voor uitgezocht. Ik heb er veel zin in, al is mijn eigen huis nog niet verkocht dat baart me wel zorgen maar dat leg ik nu ook maar in Gods hand,. Ik ben zover gekomen dat daar ook wel een oplossing voor komt. Erg zeg van die tas!!! gelukkig had je hem niet gekocht want dan voel je je békocht. Liefs Siem

Chris zei

@Ja, mooi hè Simone, die hoed. En met je huis komt het ook wel in orde hoor!
@Nou Corrie, ze was zeker heeeeel liberaal en zakelijk ook. En waar je ook kwam, de weinige leuke dingetjes om mee te nemen voor de geef waren allemaal made in China of Taiwan. Ongelooflijk.
@Willy, Chago was de eerste die wat vond in die winkel: de hoed! En ja hoor, hij heeft hem gekocht en wist ook direct wanneer hij hem voor het eerst zou dragen: tijdens een Antilliaanse dienst in onze kerk. Dat was enig!

marian'ne m zei

Prachtig, ALLES !!

Maar vooral de hoed mét man !!;-))

Marijna zei

Zoooooooo, dat is een super winkel waar jij geweest bent! Met verlekkerde ogen en kwijlende mond heb ik je logje zitten lezen en de foto's bekeken. Wat zal je het moeilijk gehad hebben om iets uit te kiezen! Ohhhh, wat een prachtige quilts liet je zien . Heel, heel mooi allemaal. De stofjes die je kocht daar, zijn prachtig. Heerlijk om dan je buit als maar even te voelen!!

Saskia zei

Mooie winkel, mooie man met mooie hoed!
Wat wil een vrouw nog meer?

Willeke zei

Prachtig, die man met die hoed. Staat 'm goed hoor!!!!