Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De Kwat van Corrie

Ja, je leest het goed, dit logje gaat over de kwat van Corrie! Ik kan er ook niets aan doen, want die kwat kwam letterlijk en figuurlijk uit haar eigen mond.... Ik snap dat dit enige uitleg behoeft. Afgelopen maandag toog ik zwaarbeladen met stofjes, rolmes, liniaal, boekbinderslijm etc. etc. naar Corrie. Na wat inleidend gebabbel met koffie streken we voor de rest van de dag neer in haar hobbykamer op de zolderverdieping. Gestoft, gezogen, gelapt door haar man Jan (wat een echtgenoot!). En toen moest ik aan de bak.


Corrie de juffrouw, ik de leerling. Ik wilde dolgraag een doos maken met op het deksel het prachtige borduurwerk dat Corrie een tijdje geleden voor mij gemaakt had. Ik had Corrie's kartonnage al bewonderd (in het eggie) en zij was enthousiast om me een keer te helpen. Vandaar.


Wat heb ik genoten! Iedereen weet natuurlijk al dat Corrie een prachtmens is en dat ze ondanks haar beperkingen geniet van het leven en haar creativiteit. We hebben vreselijk gelachen, gezweet, geploeterd, fouten gemaakt en weer hersteld. De deksel ging een beetje verkeerd en Corrie ging een nieuwe maken. Ik mocht vast genieten van het bekleden van de doos.


De deksel moest verstevigd worden met breed plakband. Met een vochtig sponsje (bovengebracht door Jan) maakte ze het plakband nat en toen plakken maar. Maar een punt was niet goed nat en plakte dus niet. En daar kwam de kwat....uit haar mond....en ze zei: nou, Chris, nu heb je ook mijn DNA...! Je begrijpt dat deze doos nóóit meer de deur uit gaat. Hij wordt trouwens voor mijn siggy's en is bijna klaar. Als het zover is, laat ik hem zien.

14 opmerkingen:

Marga (MarPie) zei

Leuk zo'n speciale (met kwatDNA) siggy bewaardoos. Nu ik hier toch sta, zou je met mij ook een siggy willen ruilen?

marian'ne m zei

Getsie !!! ;-))

Maar van Corrie kan/wil je het HEBBEN !!!;-)))

Wat leuk dat jullie dit gedaan hebben !!
Corrie is van alle gemakken voorzien mét een lieve handige Jan.

Zwaaaaiiii Corrie !!

Chris zei

@Ja hoor, ik stuur je mijn adres.

Corrie zei

Oh Chris, wat heb je er een gewéldig verhaal van gemaakt, ik zit hier hardop te lachen en Jan weet straks ook niet wat ie leest, hij groeit meters (hij altijd in de hoogte en ik ... ;- )
Wat een leuke foto's ook Chris en wat ben ik lekker aan het lachen bij de wastafel, ik heb er zo van genoten, die dag was één van de dagen waarop ik me al wat beter voelde, gisteren een dip en vandaag weer prima, we gaan vooruit!!! Binnenkort hoop ik stabiel te zijn en ga ik weer heerlijk bloggen. Dan zal ik jou ook eens in het zonnetje zetten en krijg je net zulke blozende wangen als ik nu heb van al je complimentjes.
Tjonge Chris, wat heb ik toch een heerlijke kamer en gedeelde vreugd is dubbele vreugd.
Zwáááái Marian'ne, zwááái iedereen! Tot gauw.
P.S. ik hoop dat men begrijpt dat ik niet in de doos gekwat heb, maar keurig netjes mijn vinger in de mond heb gestopt en even aangestreken, hi,hi,hi *Ü*
Dag lieve Chris en bedankt voor dit enige logje en voor de heerlijke dag.

willy zei

Wat gezellig dat jullie de doos hebben gemaakt. Fijn om Corrie daar zo bezig te zien.
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Mien B zei

Wat zullen jullie samen een heerlijke dag hebben gehad!!!!Kijk uit naar het eindresultaat......spannend .

katrien zei

Wat een leuke dag hebben jullie gehad.En ja Corrie is een pracht van een vrouw.
Veel succes met de doos,daar zulen heel wat siggies in kunnen.

Annelies zei

Wat een ontzettend leuke foto's en wat een gezellig verhaal. Leuk dat je de doos voor siggies gaat gebruiken.

Marijna zei

Wauwww Chris en Corrie, wat een gezellige log is dit. Zo komen we Corrie ook even tegen! Wat fijn dat je stukkie bij beetje weer wat beter aan het worden bent. Jullie hebben een heerlijk daggie gehad. Mooie doos wordt het Chris!

Gerrie zei

Daar zit ze dan maar op haar zolderken en geeft je uitstekend les .
Leuk zo plezier samen !
Het is zo mooi verteld , ik was er echt even bij !

José zei

Chris wat een heerlijk log, ik had het verhaal gehoord van Corrie. Maar nu de foto's er bij wat hebben jullie genoten en gelachen. Ik vind de doos super mooi. En wat een geweldige herinnering er aan over houden Chris. En een geweldige dag, heerlijk voor je siggy's. Corrie heeft genoten dat is te zien. Van deze dingen knapt ze op, dat doet een mens goed.

Yvonne aka sommeke zei

Heerlijk logje, blije gezichten, mooie doos!

Ingrid R zei

Ik kom net bij Corrie vandaan.
Wat hebben jullie een produktieve dag gehad.
Wat een prachtdoos voor je siggies.

Lucia zei

... inderdaad een absoluut prachtmens! En niet alleen om te zien, maar in haar hele 'zijn'. Overigens kan ze zo goed koken dat Harry ten Blijker en die 'schreeuwlelijk' uit Engeland er een kaviaarpuntje aan kunnen zuigen. Die doos van mijn moeder is prachtig geworden, net zo mooi als de samenwerking tussen deze twee vrouwen. En hoezo is ouder worden saai??? Ik zie er bijna naar uit...

dochter