Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Beddengoed

In een eerder logje liet ik jullie een foto zien van het bed van een nicht in Amerika, waar Chago en ik logeerden. Wij zelf sliepen daar in een bed van 1 meter breed. Het was voor het eerst in de 42 jaar van ons huwelijk dat we kop-staart sliepen! Weer een ervaring rijker en het ging prima. Ik mis trouwens de kookkunst van die nicht èn het klimaat. Maar terug naar haar bed. Ze heeft een opstapje nodig om in bed te komen, niet omdat zij zo klein is, maar omdat bijna al de bedden daar zo hoog zijn. Hele dikke dubbele matrassen. En ze liggen heerlijk.

De bedden worden vaak fantastisch aangekkeed, inclusief rok en met ik weet niet hoeveel kussens. Ik zou niet weten wat ik met al die kussens zou moeten doen voordat ik in bed stap als ik zo'n bed op mijn slaapkamer had.




Maar het ziet er wel prachtig uit. In een catalogus kwam ik prachtig beddengoed tegen en ik kon het niet laten om daar foto's van te maken. Ben benieuwd wat jullie er van vinden en of er iets voor je bij zit. Ik voor mij heb m'n keus wel gemaakt.



8 opmerkingen:

Gerrie zei

Deze bedden ken ik maar al te goed .
Krijg regelmatig foto,s toegestuurd met dergelijke bedideeen uit de States .
Zo lig je werkelijk te pronk in je bed !
Mijn moeder kreeg ooit een heel bijzonder rugkussen uit Amerika . Weet niet waar het gebleven is . Hoe kan ik dat omschrijven echt een kussen als steuntje in de rug om rechtop te zitten . Ideaal wanneer je door je Lief verwend wordt met een kopje thee op bed om zo langzaam al wat aan de nieuwe dag te kunnen wennen .
Denk even terug aan de vele vele kopjes die ik zo elke dag weer aangeboden kreeg .
Totdat er wel eens haperingen kwamen in de dagen en later het niet meer ging en nu nog de herinneringen die blijven voor goed en zullen bij me blijven .

willy zei

Kop staart kwam vroeger erg vaak voor,maar is toch beter dan geen bed.
Een hoog bed vind ik wel fijn in en uitstappen ivm rugpijn. Maar te hoog is natuurlijk ook niet handig. Ik denk dat ik alleen voor de sprei en twee kussens ga en dan de rozen met lichtblauwe ondergrond.Ik vind de ruitjes trouwens ook leuk. Zelf heb ik wit met lichtblauwe bloemen.

Corrie zei

Ha,ha,ha, Chris, wat komisch om na 42 jaar nog zulke slaaptoeren aan de hand te moeten halen, gelukkig heb jij geen maat 50 zoals ik ;- )) Voorheen zou ik zulke praalbedden met gejuich begroet hebben, maar nu denk ik bij het zien van al die toch o zo mooie quilts en vele, vele kussen: "Oei, vluchten, huistofmijt!!!!" Ik weet hoe heerlijk je erop slaapt, ik geniet van de herinneringen eraan.

Annelies zei

Ook wij hebben een rok onder ons bed. Toch kan ik niet tippen aan deze bedden. Ze zien er wel prachtig uit hoor.

Ellen zei

Ik zou zo in die bedden willen gaan liggen en een dutje doen. Wat zien ze er uitnodigend uit!

Willeke zei

Heerlijk om dat allemaal te kunnen bewonderen he? Dan is het bij ons toch allemaal maar basic, ondanks de mooie quilt die menigeen van ons op zijn bedje heeft liggen! Groetjes,

Millie zei

Beautiful bed quilts.
Millie

Chris zei

@Millie, Thank you for your reaction! I visited your weblog. What a beautiful home you have! And what a beautiful quilts! Praise the Lord for keeping and saving you and your family in the time of Ike. In that time we visited family in New Jersey and followed the news on tv. I am in love of some houses overthere.