Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Nog meer bijzondere ontmoetingen


In een groot informatie centrum, vlak bij de Niagara Falls, sluiten we ons aan bij een groep bejaarden (ja, alweer....). De mannen van deze groep zaten in de 2e wereldoorlog samen op een schip van de Navy. Ze zijn nu met elkaar een week uit, met hun vrouwen. Bij de film zit ik naast een vrouw die ons over de groep verteld en die natuurlijk vraagt waar wij vandaan komen. Als ze hoort: uit Holland, geeft ze direct een man voor haar een klop op de schouder en zegt hem: je moet met deze mensen praten! En dus, na de film, spreekt hij ons aan. Zijn naam: Peter Zuidermeer. Nou ja, Hollandser kan niet. Zijn ouders zijn in 1910 naar Amerika gekomen en hij weet nog een paar Nederlandse woordjes. Zijn moeder kwam uit Leiden, vader uit Amsterdam. We hebben een leuk gesprek met ze en gelukkig heb ik nog een lepeltje met molen in mijn tas zitten. Dan gaan we ieder weer op onze weg, zij met de bus, wij met de auto. De volgende ontmoeting komt een andere keer, dat is een wat langer verhaal.

5 opmerkingen:

Corrie zei

Wat enig Chris die bijzondere ontmoetingen en nee Hollandser dan Zuidermeer kan niet. Je bent toch ook weer een heel bijzonder mens om zulke lepeltjes in je tas te stoppen, dat vergeten ze niet meer.
Ik ben benieuwd naar de andere ontmoeting en ik vind het zó leuk om jullie te kunnen "volgen" op je reis.
Lieve groeten van Corrie

Simone Hopman zei

Lieve Chris,
Kon almaar je blog niet openen maar nu ineens wel en heb álles gelezen wat een heerlijk verhaal en wat leuk dat je toch nog wat Amish hebt gezien prachtige foto's en ik heb het idee dat ik daar toch ook eens naartoe moet gaan. Ik geniet van harte met jou en Chago mee. Nog een paar dagen en je komt alweer thuis. Maar ik hoop dat je nog heerlijke laatste dagen hebt. Liefs Siem

marian'ne m zei

Nou ja wat leuk !!
En wat een goed idee die lepeltjes !!

Mijn zoon heeft pas een "wereld"reis in eigen land gemaakt met zijn gezin. In elke plaats kochten ze "Holland" lepeltje of ander bestek.

willy zei

Leuk om zo ver van huis mensen uit Nederland te ontmoeten. Lief dat lepeltje.
Groetjes

Anne-Marie zei

Wat een heerlijkheid om te lezen wat jullie beleven en wat een byzondere ontmoetingen, ben weer helemaal bij, liefs en groetjes van Anne-Marie