Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Bijzondere ontmoetingen

Vaak gaan de dingen niet zoals je het van plan was, dat zullen jullie ook wel kennen. Ook in deze weken gaat het anders, maar wel heel fijn hoor! We waren eigenlijk van plan om een paar dagen naar Dutch County in Pennsylvania te gaan, maar dat is dus niet gelukt. Ik wilde heel graag iets van de Amish 'proeven'.  Chago wilde mij ontzettend graag de Niagara Falls laten zien, dus gingen we die kant op. En daar sta ik dan in verwondering naar die waterval te kijken. Zo ontzettend prachtig en indrukwekkend.


Er staan heel veel mensen om me heen. Ik kijk naar links en naast mij staat een echt Amisch echtpaar! Op leeftijd.


We raken aan de babbel en ik mag zelfs een foto van ze maken. Zo zie je maar, soms komen dingen als een verrassing naar je toe terwijl je het niet meer verwacht. 's Avond zien we watervallen met kleurige verlichting. Heel bijzonder.


De zaterdag daarop bezoeken we een Amish Farm in het gebied van de Fingerlakes, een enorme grote winkel in een oud pand, met stoffen, quilts, meubeltjes, jams en andere lekkernijen en nog veel meer enige dingen om je huis op te sieren. Gerund door een jonge Amish vrouw.


In de omgeving wonen ook veel Amisch op hun typische boerderijen met schuren in een prachtige landelijke omgeving. Genieten! Aan het eind van dag zitten we op een piertje aan een van de meren. Even wat drinken en genieten. Op de smalle weg hier naar toe staan prachtige huizen. We pakken onze spullen weer in de auto. Dan vraagt Chago: Chris heb jij de sleutel? Nee dus. De sleutel zit in de achterbak en die zit op slot!! Wat nu? Chago vraagt bij een van de mensen in de buurt of die hem kan helpen en kan opbellen naar de organisatie van wie we de auto gehuurd hebben. We worden geweldig geholpen door de eigenaar van dit huis.


De man is eigenaar van een Winery en woont in een huis.... Enorm. We krijgen wijn en kaas en een rondleiding in de buurt terwijl we wachten op een soort Wegenwacht. Na een paar uur is het zo ver. Maar de jongeman heeft toch een probleem om de auto open te krijgen. Er is wat ijzerdraad nodig. Geen probleem. Chago vraagt een vrouw in de buurt, en ja hoor, ze heeft wel een ijzeren klerenhanger. En tjoeps, de deur gaat open en het alarm aan. Intussen regent het dat het giet, maar het is ook heel warm. Veilig komen we weer in ons hotel aan. Volgende keer vertel ik iets over nog een bijzondere ontmoeting.

4 opmerkingen:

Corrie zei

Chris wat fantastisch! Wat een bijzondere ontmoeting met dat Amishechtpaar en die winkel dan!!! Oooh wat zou ik daar graa een kijkje nemen en ik heb gespaard, dus ik zou er allerlei moois mee vandaan kunnen nemen. Wat een verhaal met die sleutel zeg, maar ook daardoor weer een enige ontmoeting! Wat zullen jullie genieten zeg, zelfs als het regent en dingen mis gaan ;- ))
Lieve groetjes voor jou en Chago en heel veel moois en goeds gewenstop deze reis en een behouden thuiskomst!

marian'ne m zei

Wat razend interessant !!
En zo schittered bij de watervallen.
En in dat winkeltje wil ik wel een kijkje nemen.

Ben benieuwd naar het vervolg.

Marijna zei

Wat een prachtige dingen maken jullie mee! Je kunt straks een boek schrijven over deze vakantie! Ik geniet met je mee!!!

willy zei

Chris, wat een mooie ontmoetingen. In die winkel zou ik ook graag een kijkje willen nemen. Misschien kunnen wij een reisje organiseren.