Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Het doorquilten

Ik ben altijd blij als de top van een quilt klaar is en de sandwich in elkaar zit. Dat laatste kan ook een hele klus zijn. Maar dan komt de volgende uitdaging: het doorquilten. O wat vind ik dat soms lastig om te bedenken hoe ik dat ga doen. Ik doe het meestal wel met de hand, maar de vraag is, ga ik patronen quilten of simpel langs de patches?


En dan de grote vlakken. Dat is ook het geval met de quilt die ik nu onder handen heb. Ik heb echt zitten dubben over de grote vlakken in de hoeken. Uiteindelijk heb ik toch maar besloten om een soort raster te quilten. Stralen vanuit het midden naar de punten van de driehoeken langs de buitenkant en die punten weer onderling verbonden.


Ik denk dat op deze manier het hele middenmotief goed tot zijn recht komt. In november moet hij klaar zijn. Hij is namelijk voor een schoonzus en die is dan jarig. De 1e hoek is bijna af en ik heb er al een paar rijgdraden uitgehaald. Ben benieuwd of ik het red.....

6 opmerkingen:

Annelies zei

Ik vind dat je hem op een hele mooie manier quilt. Ik denk dat de keuze voor een raster in de hoek prima is. Het is al een redelijke drukke quilt, dus hij heeft ook geen druk quiltpatroon nodig.
Erg mooi !

Sien zei

hallo
een paar dagen geleden was ik zomaar aan het zoeken naar quilt`s en kwam zo bij u uit
sindsdien blijf ik maar kijken naar die prachtige werkstukken van u .
compliment
groetjes Sien

willy zei

Dag Chris
Wat zal je schoonzus er blij mee zijn.
Hij is prachtig.

Chris zei

Sien, wat leuk dat je op mijn weblog terecht kwam. Ik ben gewoon je en jij en Chris hoor.
Hallo Willy. Tjonge, wat leuk al die reacties van jou! Zo bemoedigend.

Marijna zei

Dit ziet er prachtig uit!!!

Simone Hopman zei

Zucht steun kreun eigenlijk moet ik bij niemand gaan kijken ik zie zoveel moois en denk hóe doen jullie dat toch allemaal,kennelijk mis ik een hormaan, maar ik vind het wel geweldig , en heel mooie.
Liefs Simone