Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Vriendschap is liefde met begrip

Het was al jaren geleden dat ik bij Corrie thuis was, maar een paar weken terug was het zover. Ik zat weer eens gezellig bij haar op de bank. En wat hebben we fijn bijgekletst. Over de Wit Russische kinderen die in 1992 hier waren, over onze eigen kinderen en kleinkinderen en nog van alles en nog wat. En wat een prachtige dingen maakt ze: kartonnage, heel fijn borduurwerk, breiwerk en nog veel meer. Vooral de met stof beklede lange doos met 2 verdiepingen, waar ze allemaal kaartjes met bandjes en kantjes in bewaard, vond ik schitterend. Op de woensdag dat we met 5 vrouwen naar Witmarsum gingen, kreeg ik van haar dit borduurwerk.


Ze had me er al iets van laten zien, maar ze heeft het speciaal voor mij afgemaakt. Met onze namen er op! Wat is het een mooi patroon, met die handen die naar alle kanten een warm hart schenken. Ik denk dat ik het, net als zij, voor de bovenbekleding van een doos ga gebruiken. Maar dan heb ik wel haar hulp nodig!

5 opmerkingen:

Gerrie zei

Dit is prachtig gemaakt en wat een fijne kleuren . Het zit vol symboliek !
Een heel mooie herinnering waar goed over gedacht is en je nu zelf nog verder over mag denken om er een nog mooiere herinnering van te maken .
Wees er blij mee en veel succes met de verdere verwerking .

willy zei

Dit is een heel mooi vriendschaps kado van Corrie. Ze wil je vast en zeker wel helpen met het maken van zo´n doos.

Marian zei

Wat een mooi borduurwerk! Het is een goede weergave van jullie vriendschap.Leuk dat je een weblog bent gestart. Ik had bij Corrie al het een en ander over je gelezen! Ik vind je quilts prachtig. Ik ben een grote fan van de stoffen van Kaffe Fasset; ze zijn zo helder en kleurrijk in vergelijking met wat meer traditionele quiltstoffen. Ik krijg door al die ijverige quilsters (en het lezen van het boek de Quiltclub!) steeds meer zin om ook mijn geduld eens te gaan beproeven en met een echte quilt te beginnen. Ik was de afgelopen dagen op Texel en daar zag ik bij de ambachtenmarkt ook alweer zoveel aansprekende voorbeelden. Als het zo vaak op mijn pad komt zal het wel een teken zijn om er aan te beginnen!

Corrie zei

Chris het zal me een groot genoegen zijn om je te helpen met het maken van een doos. Vooral als dat mag in je oergezellige "Idylle". Je belt me maar als je eraan toe bent.

Berthi zei

Een schitterend borduurwerkje van Corrie dat ze met heel veel liefde voor je heeft gemaakt. Geniet ervan!

Corrie is een bijzonder persoon, maar ik weet zeker dat jij dat ook bent na de verhalen van Corrie!